سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کتری‌هایی که در آمریکا تانک شدند!

  • کد خبر: ۵۶۴۵۱
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
کتری‌هایی که در آمریکا تانک شدند!
در طول جنگ جهانی دوم، دولت ایالات‌متحده آمریکا از مردمش خواست که با جمع‌آوری آهن‌قراضه‌ها و فلزات بی‌استفاده‌شان در جنگ مشارکت کنند. با این آهن‌آلات دولت می‌توانست کشتی‌ها، هواپیما‌ها و سایر تجهیزات نظامی موردنیاز خود را برای پیروزی در جنگ بسازد.
برگردان به پارسی: عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ در طول جنگ جهانی دوم، دولت ایالات‌متحده آمریکا از مردمش خواست که با جمع‌آوری آهن‌قراضه‌ها و فلزات بی‌استفاده‌شان در جنگ مشارکت کنند. با این آهن‌آلات دولت می‌توانست کشتی‌ها، هواپیما‌ها و سایر تجهیزات نظامی موردنیاز خود را برای پیروزی در جنگ بسازد. به شهروندان آمریکا گفته شد که خانه‌ها و محل‌کارشان را برای پیداکردن آهن‌های بی‌استفاده جست‌وجو کنند.
 
کتری‌هایی که تانک شدند!
 
همه فلزات از کتری و ماهی‌تابه و اسباب‌بازی‌های فلزی تا سپر خودروها، ارزشمند قلمداد می‌شدند. مردم توپ‌های جنگ داخلی کشور را ذوب می‌کردند و حصار‌های فلزی را می‌کندند و گذشته خود را فدای آینده‌شان می‌کردند. وقتی مردم برای گردآوری فلزات و آهن‌قراضه‌ها گردهم آمدند، رویداد‌های اجتماعی بزرگی شکل گرفتند که شامل اجرا‌های مختلف، سخنرانی‌ها و بازی‌های اجتماعی نیز می‌شدند.
 
کتری‌هایی که تانک شدند!
 
بین شهرها، بخش‌ها و ایالت‌ها رقابتی برای جمع‌آوری بیشترین مقدار فلزات و آهن‌قراضه‌ها به‌وجود آمده بود و برندگان با افتخار کار بزرگ خود را به‌رخ می‌کشیدند. در سال ۱۹۴۲، دولت آمریکا جنبش مشابهی را نیز برای جمع‌آوری لاستیک‌ها ترتیب داد. مردم لاستیک‌های قدیمی یا اضافی، بارانی‌ها، بطری‌های آب‌گرم، چکمه‌ها و تشک‌های لاستیکی‌شان را به دولت می‌دادند و در عوض برای هر پوند (حدود ۴۵۰ گرم) یک پنی دریافت می‌کردند. در این جنبش ۴۵۰ هزار تن لاستیک جمع‌آوری شد، اما درنهایت سازندگان اعلام کردند که کیفیت مواد گردآوری شده بسیار پایین بوده و قابل استفاده نبوده‌اند.
 
کتری‌هایی که تانک شدند!
 
بیشتر آمریکایی‌ها جمع‌آوری آهن‌قراضه‌ها برای دولت را وظیفه میهن‌پرستانه خود می‌دانستند. بااین‌حال، مورخان می‌گویند که این جنبش‌ها با وجود نقششان در پیروزی آمریکا بر آلمان، ایتالیا و ژاپن، جنبش‌هایی ضروری بوده‌اند. با وجود اینکه بسیاری از مواد جمع‌آوری‌شده مفید نبودند، مقدار کم، اما شایان‌توجهی از مواد موردنیاز دولت را فراهم کردند. از همه مهم‌تر اینکه این اقدامات، وحدت ملی میان مردم این کشور را در زمان جنگ افزایش داد.

سال ۱۹۴۲، آمریکایی‌ها برای کمک به پیروزی کشورشان در جنگ جهانی دوم، آهن‌قراضه‌ها و فلزات بی‌استفاده‌شان را برای ساخت تجهیزات نظامی جمع‌آوری کردند.
 
کتری‌هایی که تانک شدند!
 
شهردار ماساچوست با یک دستگاه جوشکاری حصار آهنی ساختمان ایالتی را جدا می‌کند.
 
کتری‌هایی که تانک شدند!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->