پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا
سرخط خبرها

تشریح پرونده سرقت مجازی از مشهدی‌ها به بهانه سود‌های کلان در بازار ارز‌های دیجیتال

  • کد خبر: ۵۷۱۴۹
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
تشریح پرونده سرقت مجازی از مشهدی‌ها به بهانه سود‌های کلان در بازار ارز‌های دیجیتال
در مقابل این بازار‌های زیان‌ده کنونی، بازار ارز‌های دیجیتال همچنان پررونق و البته کم‌ضررتر بوده است، تا جایی که افراد زیادی سرمایه‌های خود را به این جرگه وارد کرده‌اند. البته این تمام ماجرا نیست، زیرا ولع سود‌های یک‌شبه و بی‌دردسر از سوی برخی افراد موجب شده تا تعدادی از شیادان حرفه‌ای که عموما ساکن کشور‌های دیگر هستند نیز به دنبال ماهیگیری از این آب گل‌آلود باشند.
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ سرمایه داشته باشی و ندانی با آن چه کنی، از آن نوبرانه‌هایی است که این روز‌ها به دست خیلی‌ها کاسه چه کنم داده است. کاهش قیمت خودرو، دلار، سکه و قرمز شدن بورس نیز رغبتی برای ورود سرمایه‌گذاران در این حوزه‌ها به جا نمی‌گذارد. اما در مقابل این بازار‌های زیان‌ده کنونی، بازار ارز‌های دیجیتال همچنان پررونق و البته کم‌ضررتر بوده است، تا جایی که افراد زیادی سرمایه‌های خود را به این جرگه وارد کرده‌اند. البته این تمام ماجرا نیست، زیرا ولع سود‌های یک‌شبه و بی‌دردسر از سوی برخی افراد موجب شده تا تعدادی از شیادان حرفه‌ای که عموما ساکن کشور‌های دیگر هستند نیز به دنبال ماهیگیری از این آب گل‌آلود باشند.
 
در همین راستا تاکنون ۷ شهروند مشهدی با هزاران دلار سرمایه برباد رفته در این بازار پررنگ و لعاب، خود را به پلیس فتای خراسان‌رضوی رسانده و از افرادی شکایت کرده‌اند که کیف‌پول دیجیتالی آن‌ها را خالی کرده و گریخته‌اند.
ماجرای این پرونده از آنجا آغاز شد که ۲ شهروند مشهدی با مراجعه به پلیس فتا شگرد جدید شیادان در حوزه ارز‌های مجازی و رمزارز‌ها را مطرح کردند، شگردی که موجب شده بود یکی از آن‌ها ۵۰۰ دلار و دیگری ۱۰ هزار دلار از دست بدهد.

فردی که ۵۰۰ دلار در این بازی دیجیتال باخته بود درباره جزئیات این پرونده به کارشناسان پلیس فتای خراسان‌رضوی گفت: زمان زیادی است که در حوزه ارز‌های دیجیتال فعالیت می‌کنم و از کم و کیف این رمزارز‌ها خبر داشتم. چندی پیش به سایت شرکتی برخورد کردم که مدعی بودند می‌توانند به ازای هر ۱۰۰ دلار سرمایه‌گذاری روزی ۲ دلار سود بدهند.
 
اول به آن‌ها اعتماد نکردم و به سراغ شرکت اصلی رفتم که در مالزی فعال بود. پس از تحقیقات گسترده متوجه شدم که شرکت معتبری است و سال‌ها در این حوزه فعال است. وقتی از اصالت شرکت مطمئن شدم، به سراغ فردی که پیشنهاد داده بود رفتم. او دوباره پیشنهادش را تکرار کرد. منتها یک شرط گذاشت. من باید به ازای این سرمایه‌گذاری کیف پول دیجیتالم را به این شرکت اجاره می‌دادم. برای شروع ۱۰۰ دلار سرمایه‌گذاری کردم و مشخصات کیف پول دیجیتالم را در اخیارشان گذاشتم.
 
۱۰ روز گذشت و من اولین مرحله سودم را برداشت کردم. چند بار دیگر هم این ماجرا تکرار شد و من مطمئن شدم که فعالیت این افراد کاملا قانونی است. آن‌ها از من خواسته بودند که افراد دیگری را هم به آن‌ها معرفی کنم، وقتی دیدم که سود بی‌دردسری نصیبم شده است، صمیمی‌ترین رفیقم را نیز مطلع کردم و او وقتی فهمید که من چند نوبت از این شرکت سود گرفته‌ام، ۱۰ هزار دلار سرمایه‌اش را وارد این گود کرد و من خودم هم میزان سرمایه‌ام را به ۵۰۰ دلار افزایش دادم. اما مدت زیادی نگذشت که متوجه شدیم کیف پولمان خالی شده است و کسی هم جوابگو نیست.


من از رفیقم شکایت دارم

فردی که در این بازی دوسرباخت ۱۰ هزار دلار از دست داده بود، انگشت اتهام را به سمت رفیقش گرفته بود و مدعی بود، چون او برای این شرکت کلاهبرداری کرده، حالا باید خسارت مرا جبران کند.
اما با توضیحات کارشناسان پلیس فتا متوجه شد که طبق قانون هر فرد مسئول اقدامات خودش است و نمی‌تواند از رفیقش شکایت کند.


کلاهبرداران چه می‌کردند؟

هم‌زمان با شکایت این افراد ۵ شاکی دیگر نیز به پلیس فتای خراسان‌رضوی مراجعه کردند که آن‌ها هم با همین شگرد فریب خورده بودند و یکی از آن‌ها ۲ هزار دلار اندوخته‌اش را از دست داده بود.
به گفته رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی، بررسی کارشناسان نشان داد که عده‌ای سودجو با مهندسی رفتار ایرانیان که معمولا به دنبال سود‌های یک‌شبه هستند، اقدام به ایجاد سایتی جعلی شبیه سایت شرکت اصلی در اندونزی کرده‌اند و با مهندسی معکوس افراد را وادار به در اختیار گذاشتن اطلاعات کیف‌های پول دیجیتالشان کرده‌اند.

سرهنگ جهانشیری افزود: شیادان در مراحل ابتدایی سود‌های اندکی در اختیار این افراد قرار می‌دهند، موضوعی که موجب می‌شود مال‌باختگان به آن‌ها اعتماد کنند و سرمایه‌های کلان و بیشتری وارد کنند و در این هنگام نقشه خود را عملیاتی می‌کنند.


شیادان خارجی در کمین ایرانی‌ها

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه همان ابتدای کار این سایت مسدود شد تا قربانیان بیشتری نگیرد، بیان کرد: طبق بررسی‌ها عوامل دخیل در این کلاهبرداری دیجیتال خارج از کشور هستند و با هویت پنهان هر روز شگرد جدیدی را برای کلاهبرداری از ایرانیان پیدا می‌کنند که پیگیری این پرونده مدت‌های زیادی زمان خواهد برد.

جهانشیری ادامه داد: یک اصل کلی در سرمایه‌گذاری‌ها وجود دارد و شهروندان باید توجه کنند که هر کجا وعده سود بالا و یک‌شبه، آن هم بدون هیچ تلاشی را دادند، یک جای کار لنگ می‌زند و افراد پیش از هر اقدامی می‌توانند از کارشناسان پلیس فتا در سراسر کشور کمک بگیرند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->