سرمربی جدید پرسپولیس وارد تهران شد + ویدئو نتیجه بازی پرتغال و فرانسه+ ویدیو خلاصه بازی و ضربات پنالتی| برد سخت امباپه نتیجه بازی اسپانیا و آلمان+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| میزبان حذف شد پخش زنده بازی پرتغال و فرانسه در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی آلمان و اسپانیا در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین گل محمدی با مرادمند تمام کرد ویدئو | سالن بهشتی مشهد میزبان جامعه ورزش خراسان‌رضوی در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری پبشنهاد نجومی رضاوند به استقلال| جدایی کلید خورد در انتظار معرفی مدیرعامل استقلال | اعضای هیئت‌مدیره مشخص شدند عملکرد ضعیف استقلال در نقل و انتقالات وزیر ورزش: انتظار جامعه ورزش از رئیس‌جمهور زیاد نیست + فیلم بیرانوند به دنبال بازگشت به پرسپولیس! آزادیِ افشاریان و سهیل مهدی تکذیب شد ستاره تیم ملی نمی‌خواهد به ایران برگردد! امیر قلعه نویی در جام ملت‌ها طرفدار کدام تیم است؟ خاطره تلخ آلمان از اسپانیا در فینال جام ملت‌ها  لیست دوم نکونام رو شد خداداد افشاریان و سهیل مهدی به قید وثیقه آزاد شدند گاریدو مجوز سفر به ایران را گرفت روزبه چشمی به دنبال قرارداد ۳۰ میلیاردی
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

مسی آقای فوتبال دنیا شد

  • کد خبر: ۵۷۵۰
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
مسی آقای فوتبال دنیا شد
رونالدو غایب بزرگ مراسم بهترین‌های ۲۰۱۹ فیفا

دوشنبه‌شب در مراسمی مجلل در شهر میلان، معرفی بهترین‌های فیفا در سال2019 برگزار شد. لیونل مسی برای اولین‌بار جایزه THE BEST را بالاتر از فن‌دایک و رونالدو از آنِ خود کرد؛ یورگن کلوپ بهترین مربی سال شد و آلیسون بکر هم مطابق انتظار بهترین دروازه‌بان دنیا نام گرفت. به گزارش مارکا، فیفا پس از مراسم، جزئیات رأی‌گیری را مشخص کرد. برخلاف تیم منتخب سال - که اعتراض زیادی هم به آن وارد شد - که فقط بازیکنان سرتاسر دنیا حق رأی دارند، بهترین بازیکن را 4 گروه انتخاب می‌کنند و رأی هر گروه، 25درصد در تعیین برنده نقش دارد؛ هواداران، خبرنگاران، مربیان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی.

 

اینفانتینو: منتظریم که ورود زنان به استادیوم‌های فوتبال در ایران را ببینیم
جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، پیش از اهدای جایزه بهترین بازیکن سال فیفا درمورد شرایط فوتبال زنان صحبت کرد و اشاره‌ای هم به مشکلات ورزشگاه‌های ایران کرد و گفت: تیم زنان ایران سرمربی و مدیر فنی دارد که امشب در اینجا هستند؛ پس می‌دانیم که فوتبال زنان در ایران در حال توسعه است. اما مشکلی که وجود دارد، این است که زنان در ایران اجازه تماشای مسابقات فوتبال مردان را ندارند. دراین‌زمینه فعالیت‌هایی داشته‌ایم. از سوی مقامات فوتبال در ایران تضمین‌هایی دریافت کرده‌ایم که این شرایط عوض می‌شود. این شرایط در بازی بعدی تیم ملی ایران در مرحله راهیابی به جام‌جهانی در روز دهم اکتبر عوض خواهد شد. حالا همه ما به جلو نگاه می‌کنیم و منتظر این هستیم که ورود زنان به ورزشگاه‌های فوتبال در ایران را ببینیم.

 

مسی، محبوب کاپیتان‌ها و هواداران و مربیان
طبق فهرست اعلامی فیفا، لیونل مسی در 3 گروه، بیشترین امتیاز را از آنِ خود کرد؛ اما انتخاب گروه خبرنگاران، ویرجیل فن‌دایک بوده است. مسی درنهایت با 8درصد رأی بیشتر نسبت به ستاره هلندی لیورپول جایزه بهترین بازیکن سال را برد؛ اما احتمالا باید قید توپ طلا را بزند، چراکه برای تعیین برنده توپ طلا، صرفا خبرنگاران منتخب از سرتاسر دنیا حق رأی دارند و اگر نظر آن‌ها تغییری نکند، این جایزه به فن‌دایک خواهد رسید. البته باید دید خبرنگاران منتخب فیفا و فرانس‌فوتبال یکی هستند یا خیر. مسی این عنوان را با رأی قاطع مربیان تیم‌های ملی، کاپیتان‌ها و نیز هواداران فوتبال کسب کرد. او با رأی کاپیتان‌ها و کسب 377امتیاز بر فن‌دایک و رونالدو که به‌ترتیب 337 و 330 امتیاز کسب کردند، چیره شد. در رأی مربیان، مسی 379 امتیاز کسب کرد؛ درحالی‌که رونالدو و فن‌دایک 307 و 289 امتیاز به دست آوردند. در رأی‌گیری از هواداران نیز برتری مسی فاحش بود؛ 1359728 نفر به مسی رأی دادند، 962919 نفر به رونالدو و 704235 نفر نیز به فن‌دایک. مگان راپینو، مهاجم تیم ملی آمریکا، بالاتر از الکس مورگان و لوسی برونز به‌عنوان بهترین بازیکن زن سال2019 جهان انتخاب شد.

 

رونالدو، بازنده غایب
رونالدو با غیبت مجدد در شب بهترین‌های فیفا، بازنده بزرگ مراسم لقب گرفت. او که از برنده‌شدن مسی مطلع شده بود، 150کیلومتر دورتر و از روی کاناپه نظاره‌گر تاج‌گذاری دشمن قدیمی شد. این دومین سال متوالی بود که رونالدو مراسم فیفا را تحریم می‌کرد. فصل گذشته او وقتی متوجه شد لوکا مودریچ برنده عنوان مرد سال دنیا شده است، ترجیح داد در مراسم حاضر نشود؛ هرچند حضورنیافتن مسی در مراسم، مزید بر علت شد تا کمترکسی به انتقاد صرف از رونالدو بپردازد. اما امسال در‌حالی‌که همه ستاره‌های بزرگ فوتبال دنیا در میلان حاضر شده بودند، غیبت رونالدو بازتاب بسیار گسترده‌ای داشت. تا ساعت3 بعداز‌ظهر تقریبا همه برگزارکنندگان مراسم و اعضای فیفا اطمینان داشتند که رونالدو در میلان حاضر خواهد شد. آن‌ها منتظر حضور هم‌زمان مسی و رونالدو بودند تا بر جذابیت‌های مراسم افزوده شود؛ اما رؤیایشان نقش‌بر‌آب شد. درنهایت ساعت7 عصر بود که تأیید شد که او این‌بار هم به مراسم فیفا نخواهد آمد؛ اتفاقی که به‌ویژه خشم جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، را به‌دنبال داشت.

 

بکر، برترین دروازه‌بان جهان
الیسون بکر، دروازه‌بان برزیلی باشگاه لیورپول، توانست جایزه بهترین دروازه‌بان فوتبال مردان سال2019 را از آنِ خود کند. الیسون برای فتح این جایزه با ادرسون و مارک آندره ترشتگن رقابت حساسی داشت؛ ولی با توجه به آنکه الیسون فصل گذشته توانست تا با لیورپول قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود، شانس بیشتری برای فتح این جایزه داشت و درنهایت همین طور هم شد و الیسون بکر به‌عنوان بهترین دروازه‌بان سال2019 فوتبال مردان ازسوی فیفا برگزیده شد. الیسون در صحبت‌های کوتاهی دراین‌رابطه گفت: این افتخار بزرگی است که این جایزه را دریافت کردم. این نشانی از تمام تلاش‌هایی است که در طول تمام زندگی‌ام انجام داده‌ام. می‌خواهم از همسرم، خانواده‌ام و فرزندانم تشکر کنم. آن‌ها به من کمک زیادی کردند تا به اینجا برسم. کلمه برای توصیف احساساتم کم می‌آورم. دریافت این جایزه از دستان مارتا ارزش به‌مراتب‌بیشتری دارد. مارتا ملکه برزیل است. هرکسی باید رؤیاهایش را دنبال کند. من از هیچ شروع کردم و می‌دانستم که به کجاها می‌توانم برسم و حالا رؤیاهایم را محقق‌شده می‌بینم. واقعا ممنونم.

 

کلوپ: خیلی خوش‌شانسم!
یورگن کلوپ به‌عنوان بهترین مربی سال فوتبال جهان انتخاب شد. او توانست در سال۲۰۱۹ قهرمانی در لیگ قهرمانان را به دست بیاورد و تیمش با یک‌امتیاز کمتر از سیتی نایب‌قهرمان لیگ برتر شد. کلوپ بعد از دریافت این جایزه گفت: این جایزه خیلی ارزشمند است. از همه مردم و خانواده‌ام تشکر می‌کنم. مائوریسیو (سرمربی تاتنهام)! من به‌خاطر اینکه آن شب آن بازی را بردم، اینجا هستم؛ وگرنه تو اینجا بودی. فوتبال همین است، مثل زندگی. 20سال پیش از خانواده‌ام کسی تصور نمی‌کرد این جایزه به من برسد، 5 سال یا 4 سال پیش. خیلی مربی خوش‌شانسی هستم که هدایت تیمی را برعهده دارم که بازیکنان بزرگ زیادی دارد. جیل الیس، سرمربی تیم ملی آمریکا، به‌عنوان بهترین مربی زنان جهان انتخاب شد.


جایزه ویژه کودک نابینای برزیلی
جدا از عناوین فنی که توجه تمام رسانه‌ها و مردم دنیا به آن‌ها جلب شده، یک جایزه ویژه هم وجود دارد که به افرادی خارج از مستطیل سبز و بیرون از کادر تیم‌ها داده می‌شود؛ جایزه بهترین هوادار سال جهان. سیلویا پرین گرکو، مادر برزیلی طرف‌دار تیم پالمیراس، به پاس 5 سال همراهی فرزند نابینایش در ورزشگاه و گزارش زنده بازی‌های پالمیراس برای او، جایزه بهترین هوادار فیفا را به دست آورد. سیلویا پرین گرکو درباره دریافت این جایزه گفت: نیکولاس همیشه به فوتبال علاقه داشته است. از 5 سال پیش ما استادیوم‌رفتن را شروع کردیم. اوایل من یک هدفون روی گوش او می‌گذاشتم تا گزارش بازی را بشنود. اما بعدا متوجه شدم که دوست دارد صدای جمعیت و استادیوم را هم بشنود و از لحظات بازی لذت ببرد. این جرقه‌ای شد تا من شروع به گزارش بازی‌ها برای او کردم. او افزود: باشگاه پالمیراس همیشه به یاد نیکولاس است و رفتار بسیار خوبی با او دارد. نیکولاس تمام بازیکنان را می‌شناسد. او فرصت پیدا کرده است با بازیکنان و مربیان این تیم ملاقات داشته باشد؛ حتی سال گذشته زمانی که تیم قهرمان ایالت شد، نیکولاس با همه اعضا به روی صحنه رفت تا قهرمانی را جشن بگیرد. این مادر فداکار ادامه داد: ما همه بازی‌ها را به ورزشگاه نمی‌رویم؛ اما من هیچ‌وقت از تکرار این کار و گزارش بازی برای فرزندم خسته نمی‌شوم. هرچند گزارش من هم شبیه گزارش‌های تلویزیونی نیست. همان چیزهایی را که می‌دانم، برای نیکولاس می‌گویم. مثلا برایش می‌گویم که رنگ موی فلان‌بازیکن، این است.

 

رئال‌مادرید؛ نقطه تاریک تیم منتخب سال فیفا
در یکی از بخش‌های آخر این مراسم، تیم منتخب سال2019 فیفا (FIFA FIFPro Men's World XI) معرفی شد. یکی از نکات جالب این تیم، حضور 4 بازیکن تیم رئال‌مادرید است که نتوانسته بود در این سال نمایش دلچسبی داشته باشد. بارسلونا 2 نماینده دارد و لیورپول، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، نیز با 4 نماینده حاضر است. اعضای این تیم با رأی بیش از 23هزار بازیکن عضو FIFPro انتخاب شدند. آلیسون، ماتیاس ده‌لیخت، ویرجیل فن‌دایک، سرخیو راموس، مارسلو، فرنکی‌دی‌یونگ، لوکا مودریچ، ادن هازارد، لیونل مسی، کیلیان امباپه و کریستیانو رونالدو، بازیکنان تیم منتخب فیفا هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->