برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟
سرخط خبرها

گیمرهای آسیایی در زمین آمریکایی‌ها

  • کد خبر: ۵۷۶۳۴
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
گیمرهای آسیایی در زمین آمریکایی‌ها
آمریکا به پیشتازی در رقابت‌های جهانی عادت کرده است، اما در «لیگ افسانه‌ها»، مسابقات بین‌المللی بازی‌های ویدئویی که حرفه‌ای‌ها انجامش می‌دهند، تیم‌های آمریکایی از همتایان خود در آسیا عقب مانده‌اند؛ چون در آسیا ورزش‌های الکترونیکی sport)-e) یک شیوه زندگی است.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز - آمریکا به پیشتازی در رقابت‌های جهانی عادت کرده است، اما در «لیگ افسانه‌ها»، مسابقات بین‌المللی بازی‌های ویدئویی که حرفه‌ای‌ها انجامش می‌دهند، تیم‌های آمریکایی از همتایان خود در آسیا عقب مانده‌اند؛ چون در آسیا ورزش‌های الکترونیکی sport)-e) یک شیوه زندگی است. در کشور‌هایی مانند چین و کره‌جنوبی، بازیکن‌ها از کودکی شروع به رقابت می‌کنند و افراد حرفه‌ای حدود ۱۸ ساعت در روز آموزش می‌بینند. آمریکا برای اینکه از این رقابت‌ها جا نماند، دستمزد‌های زیادی را به این سوپراستار‌های آسیایی پیشنهاد می‌کند. براساس یافته‌های نیویورک‌تایمز، تیم‌های آمریکایی از سال ۲۰۱۶، با کمک سرمایه‌گذار‌ها و اسپانسر‌های معروف، حداقل ۴۰ بازیکن از آسیا و تعداد مشابهی از سراسر اروپا جذب کرده‌اند.
 
بسیاری از بازیکن‌های حرفه‌ای، به‌سادگی به‌دنبال یک فیش حقوقی با رقم‌های هنگفت هستند و همین موضوع باعث می‌شود که ایالات‌متحده آمریکا به یک جای مناسب برای بازیکنانی تبدیل شود که از دوران اوج خود در این مسابقات گذشته‌اند. بعضی دیگر از بازیکن‌های آسیایی به‌دنبال زندگی به سبکی راحت‌تر و متفاوت‌تر در شهر‌هایی مانند لس‌آنجلس هستند؛ در این میان برخی بازیکن‌های آسیایی خریداری‌شده ادعا می‌کنند که می‌توانند با کسب اولین قهرمانی جهان برای آمریکا، نقش این کشور را در «لیگ افسانه‌ها» پررنگ کنند. کریس گریلی، نماینده «لیگ افسانه‌ها» در منطقه آمریکای‌شمالی، درباره بازیکنان آسیایی می‌گوید: «آن‌ها می‌توانند قهرمان کل یک منطقه باشند. آن‌ها می‌توانند آن جام را بلند کنند و آن را به منطقه‌ای ببرند که برای آن له‌له می‌زنند.»

یک سوپراستار تایوانی، به نام «هوشوچیه» که در دنیای بازیکن‌های حرفه‌ای به «SwordArt» (به معنای لغوی: هنر شمشیر) مشهور است، در ماه نوامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که پایگاه مسابقات خود را از چین که قطب ورزش‌های الکترونیکی جهان است، به ایالات‌متحده تغییر می‌دهد. آقای هو که با «TSM»، یک تیم آمریکایی، قرارداد رکوردشکنی دوساله به ارزش ۶ میلیون دلار به امضا رسانده است، گفت که یک حس ماجراجویی او را به آمریکا کشانده است. هوشوچیه بیست‌وچهارساله در مصاحبه‌ای می‌گوید: «من آدمی نیستم که بخواهم هر روز احساس راحتی کنم. می‌خواهم خودم را به چالش بکشم.»

درست مانند ورزش‌های دیگر، لیگ‌های حرفه‌ای مثل «لیگ افسانه‌ها»، «اورمچ» (Overwatch) و «کال آو دیوتی» (Call of Duty) که به بازی‌های ویدئویی اختصاص دارند، برای به‌دست آوردن جام‌های قهرمانی رقابت می‌کنند و هواداران متعصب این تیم‌ها، برای پیراهن‌ها و بازیکنان چندمیلیونی که به‌دنبال افتخارات هستند، پول زیادی خرج می‌کنند. مسابقات بین‌المللی بازی‌های ویدئویی «لیگ افسانه‌ها»، از سال ۲۰۱۱ آغاز شد و آن را «Riot Games» اداره می‌کند که متعلق به غول اینترنتی چین، شرکت هولدینگ «تنسنت» (Tencent) است.
 
بازیکنان‌های آسیایی در زمین آمریکایی‌ها
 
در سال‌های اخیر علاقه به دنبال کردن لیگ‌های ورزش‌های الکترونیکی در بین مخاطبان آمریکایی افزایش یافته است. در سال ۲۰۱۵ میلادی، ۲/۳۸ میلیون نفر در آمریکای‌شمالی حداقل یکی از لیگ‌های ورزش‌های الکترونیکی را تماشا کرده‌اند؛ تا سال ۲۰۲۰، این تعداد به ۲/۵۷ میلیون نفر رسیده است. با وجود رشد «لیگ افسانه‌ها» در ایالات‌متحده، تیم‌های مناطق آمریکای‌شمالی هنوز هم مانند قبل، توسط رقبای خود در آسیا از دور مسابقات حذف می‌شوند. از هر ۱۰ قهرمانی سالانه، ۹ قهرمانی جهان اغلب به تیم‌های چینی، کره‌ای (جنوبی) یا تایوانی می‌رسد.

هوشوچیه که یکی ازچهره‌های جذاب پرسروصدای ورزش‌های الکترونیکی است، می‌گوید که حفظ استاندارد‌های بالایی که برای خود و هم‌تیمی‌هایش تعیین کرده است، برای بازی از طرف تیم آمریکایی بسیار اهمیت خواهد داشت. هو تأکید می‌کند: «من شخصی نیستم که بخواهم چیزی را پنهان کنم. گاهی اوقات، یک تیم مهربان و ملایم نمی‌تواند پیشرفت کند. شما باید بجنگید، زیاد صحبت کنید و بعد تیم شما پیشرفت خواهد کرد.»، اما تا زمانی که یک تیم آمریکایی قهرمانی به‎دست نیاورد و در جهان ورزش‌های الکترونیکی به جایی نرسد، نمی‌توان با اطمینان گفت که وارد کردن بازیکن‌های آسیایی با دستمزد‌های بسیار هنگفت، منجر به موفقیت آمریکا خواهد شد یا خیر.
 

منبع: نیویورک‌تایمز
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->