«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

تالار وحدت میزبان مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر

  • کد خبر: ۵۸۲۸۷
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
تالار وحدت میزبان مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر
آئین اختتامیه سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر با هدف معرفی برگزیدگان بخش‌های رقابتی نمایش‌های خیابانی، سرباز انقلاب، دیگرگونه‌های اجرا، رادیوتئاتر و نمایش‌های صحنه‌ای در تالار وحدت آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر که کار خود را از یازدهم بهمن ماه آغاز کرده بود دوشنبه شب ( ۲۰ بهمن‌ماه) با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار وحدت به ایستگاه پایانی خود رسید.

در این مراسم سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قادر آشنا مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت‌خانه، حسین مسافرآستانه دبیر سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر، حجت‌الاسلام محمدمهدی بهداروند مشاور مدیرکل و دبیر جشنواره تئاتر فجر، رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی و تنی چند از هنرمندان و مسئولان عرصه هنرهای نمایشی کشور حضور دارند.

سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در شرایطی کار خود را آغاز کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، برگزاری این رویداد در هاله‌ای از ابهام بود. اما با همت هنرمندان، همدلی و تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بازوی اجرایی آن در امر تئاتر یعنی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درنهایت با انتشار فراخوان این رویداد در تابستان ۱۳۹۹ مقرر شد که سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در بهمن‌ماه به میزبانی تهران برگزار شود.

ابتدا قرار بود که تمامی آثار حاضر در این رویداد به دلیل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و اصل فاصله‌گذاری اجتماعی از طریق فضای مجازی به مخاطبان ارائه شود. اما از ابتدای بهمن‌ماه و با کاهش شیب مبتلایان و درگذشتگان ویروس کرونا، درنهایت سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تعامل با ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که تمامی سالن‌های تئاتری و سینمایی می‌توانند با ۵۰ درصد ظرفیت، پذیرای مخاطبان باشند.

برهمین اساس به فاصله بسیار کوتاهی برنامه‌ریزی‌ها برای میزبانی تالارهای نمایشی از آثار هنرمندان حاضر در سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در دستور کار قرار گرفت.

درنهایت مقرر شد که آثار حاضر در بخش مسابقه صحنه‌ای این دوره جشنواره در ۹ تماشاخانه مجموعه تئاترشهر (با چهار سالن تالار اصلی، سایه، قشقایی، چهارسو)؛ تماشاخانه ایرانشهر (با دو سالن استاد ناظرزاده کرمانی و استاد سمندریان)؛ تالار وحدت؛ تالار حافظ و تالار مولوی، به صحنه روند.

همچنین پهنه فرهنگی رودکی، ایوان انتظار میدان ولیعصر(عج) و بازار بزرگ ایران به عنوان میزبانان بخش نمایش‌های خیابانی و سرباز انقلاب و تماشاخانه عباس جوانمرد خانه تئاتر به عنوان میزبان آثار بخش رادیوتئاتر با جشنواره سی‌ونهم همراه بودند.

از میان ۷۰۰ اثری که در بخش‌های پنجگانه رقابتی جشنواره اعم از نمایش‌های صحنه‌ای، نمایش خیابانی، سرباز انقلاب، دیگرگونه‌های اجرا و رادیو تئاتر تقاضای حضور در سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر را داشتند، درنهایت به دلیل ظرفیت‌های محدود میزبانی این دوره از جشنواره از آثار هنرمندان تئاتر در سایه شیوع ویروس کرونا در پنج بخش یادشده، ۱۰۷ اثر نمایشی از تهران و دیگر استان‌های کشورمان به این رویداد راه پیدا کردند.

سرانجام پس از پشت سر گذاشتن ۱۰ روز از ایام برگزاری جشنواره سی‌ونهم تئاتر فجر از ۱۰ تا ۲۰ بهمن‌ماه، لحظاتی دیگر با اعلام برگزیدگان بخش‌های مختلف و اهداء تندیس جشنواره و جوایز مشخص شده به نفرات برتر، سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر به ایستگاه پایانی می‌رسد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->