جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

شهردار مشهد: حمایت پلیس راهور ضامن اجرای پروژه حق تقدم عابر پیاده است

  • کد خبر: ۵۸۷۰۳
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
  • ۱
شهردار مشهد: حمایت پلیس راهور ضامن اجرای پروژه حق تقدم عابر پیاده است
شهردار مشهد با اشاره به همکاری‌های پلیس راهور استان با مدیریت شهری در کلان‌‎پروژه حق تقدم عابرپیاده گفت: معتقدیم حمایت پلیس راهور ضامن اجرای پروژه حق تقدم عابرپیاده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد رضا کلائی امروز در نشست مشترک بررسی اقدامات انجام شده در چهارچوب کلان‌پروژه حق تقدم عابر‌پیاده که با حضور رئیس پلیس راهور خراسان رضوی، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد برگزار شد، افزود: بررسی‌هایی که از روند اجرای کلان‌پروژه رعایت حق تقدم عابر‌پیاده داشته‌ایم نشان‌دهنده این است که در اجرای این پروژه دچار افت نشده‌ایم.


وی اضافه کرد: با‌توجه‌به اینکه به پایان سال نزدیک شده‌ایم و مردم به‌طبع از نیمه اسفند‌ماه جنب‌و‌جوش بیشتری دارند باید برنامه‌ریزی مناسبی را برای اجرای بهتر پروژه حق تقدم عابر یاده انجام دهیم و اگر اکنون متخلفان جریمه نمی‌شوند، حداقل تذکر جدی به آن‌ها داده شود.


کلائی تصریح کرد: اگر مردم احساس کنند که طرح حق تقدم عابر‌پیاده تنها یک طرح نیست که از سوی شهرداری مشهد اجرا شده، بلکه یک موضوع قانونی است و پلیس راهور نیز به‌عنوان ضمانت اجرایی از آن حمایت می‌کند به آن توجه بیشتری خواهند داشت.


وی با بیان اینکه در حوزه خط‌کشی گذرگاه‌های عابر‌پیاده همان‌طور که چندی پیش نیز به آن اشاره کردم وضعیت خیلی مناسبی نداریم و خطوط کم‌رنگ هستند، اظهار کرد: بنابراین باتوجه‌به این موضوع در اصلاح بودجه اعتبار مورد نیاز رنگ آمیزی خطوط عابر‌پیاده را افزایش داده‌ایم.


شهردار مشهد تصریح کرد: بر همین اساس برجسته‌سازی و رنگ‌‌آمیزی خطوط و گذرگاه‌های عابر‌پیاده به‌صورت گسترده باید در پایان سال و اوایل سال آینده انجام شود و بر اجرای آن تأکید دارم.


وی ادامه داد: معتقدم وقتی مردم ببینند شهرداری رنگ‌آمیزی خطوط عابر‌پیاده و نصب علائم را تقویت می‌کند، آن‌ها نیز بیشتر به رعایت حق تقدم عابر‌پیاده توجه خواهند کرد.


وی افزود: موضوع دیگری که در بحث‌های زیرساختی باید به آن توجه شود، نگهداری گذرگاه‌های ایمن‌سازی شده موجود است به‌‌گونه‌ای که همیشه چراغ‌های فرمان روشن و خطوط عابر‌پیاده مشخص باشد.


کلائی در ادامه گفت: تا‌کنون موضوعات کمی بوده که توانسته باشیم آدم‌های مختلف را در آن متحد کرده باشیم، اما معتقدم کلان‌پروژه حق تقدم عابر‌پیاده از آن نکات وحدت‌بخش است، بنابراین اگر بتوانیم به‌نوعی این موضوع را به مطالبه مردم تبدیل کنیم به اجماع هم خواهیم رسید.

 

آمادگی اعمال قانون در حوزه کلان‌پروژه حق تقدم عابر‌پیاده را داریم

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به صحبت‌های شهردار مشهد که حمایت پلیس راهور را ضامن اجرای پروژه حق تقدم عابر‌پیاده عنوان کرد، گفت: آمادگی اعمال قانون در حوزه کلان‌پروژه حق تقدم عابر‌پیاده را داریم.

 

سرهنگ حمید رضا دهنوی نیز افزود: باید طوری عمل کنیم که کلان‌پروژه حق تقدم عابر‌پیاده به مطالبه مردمی تبدیل شود.


وی اضافه کرد: این مهم نیاز به جدیت پلیس راهور هم به‌صورت میدانی و هم با استفاده از ظرفیت‌های هوشمند موجود در مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد و پلیس راهور و همچنین ایجاد زیرساخت‌های مناسب در ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابر‌پیاده دارد.


دهنوی تصریح کرد: اکنون این امکان میسر است که از همین امروز به‌صورت اعمال جریمه از طریق دوربین‌های نظارت تصویری یا در ابتدا به‌صورت ارشادی و تذکر با ارسال پیامک به متخلفان اقدام کنیم.


وی ادامه داد: همچنین همکارانم در پلیس راهور مشهد نیز می‌توانند با حضور میدانی در گذرگاه‌های عابر‌پیاده به رانندگان متخلفی که حق تقدم عابران پیاده را رعایت نمی‌کنند یا روی خطوط توقف می‌کنند به‌صورت جدی تذکر دهند یا اقدام به اعمال قانون کنند.


رئیس پلیس راهور خراسان رضوی، با بیان اینکه آمادگی داریم بحث اعمال قانون را تا پایان سال اجرایی کنیم، اظهار کرد: نکته دیگری که بسیار مهم است ادامه‌دار بودن پروژه حق تقدم عابر‌پیاده از سوی شهرداری در سال آینده در چهار بخش ایمن‌سازی، آشکار‌سازی، نگهداری از زیرساخت‌های آماده شده و فرهنگ‌سازی است.


وی افزود: در بحث فرهنگ‌سازی تاکنون اقدامات خوبی از سوی سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد انجام شده است، اما معتقدیم هنوز جای کار زیادی برای فرهنگ‌سازی وجود دارد.


دهنوی اضافه کرد: وقتی مردم ببینند پلیس در اجرای کلان‌پروژه حق تقدم عابر‌پیاده جدیت دارد فرهنگ‌سازی‌ها نیز تأثیر‌گذار خواهد بود.


کاهش ۳۱ درصدی مصدومان نسبت به سال گذشته

وی در ادامه با تقدیر از اقدامات شهرداری مشهد در اجرای پروژه حق تقدم عابر‌پیاده گفت: خوشبختانه در همین مدت کوتاه اجرای این طرح تأثیر خوبی در کاهش آمار فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در حوزه عابران پیاده داشته است به‌گونه‌ای که طبق آمار در ۱۰ ماهه ابتدایی امسال فوتی‌های تصادفات عابر‌پیاده ۲۰ درصد و مصدومان ۳۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.


رئیس پلیس راهور خراسان رضوی افزود: این طرح اکنون گستره‌ای فراتر از مشهد پیدا کرده و به‌عنوان یک الگو به راهور کشور ارائه و با استقبال روبه‌رو شده است.

 

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بنیامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
0
0
کدوم حق تقدم!!
من مسیر همیشگیم میدان شریعتیه و باید از خیابان احمد اباد خودمو برسونم به خیابان کوهسنگی..برای این میدون همین تازگیا کلی هزینه کردن و چراغ راهنمایی رانندگی هوشمند آوردن مثلا..یه چند مدتی هم روشن بود و خیلی عالی خدمات میداد..اما الان اصلا کار نمیکنن..همین چن روز پیش یه ماشین مالید به پای یک پیرمرد..با وجود اینکه کمپ راهنمایی رانندگی چسبیده به میدونه ولی همت نمیکنن یه بررسی کنن..
بعد شما اومدی دو صفحه گزارش از حق تقدم عابر پیاده نوشتی!!
اجرت با اباعبدالله
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->