برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

خرید ۶۴۰ میلیاردی مردم از نمایشگاه کتاب مجازی

  • کد خبر: ۵۸۸۲۹
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
خرید ۶۴۰ میلیاردی مردم از نمایشگاه کتاب مجازی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مردم از نمایشگاه مجازی کتاب در سال جاری بیش از ۶۴۰ میلیارد ریال کتاب خریدند.

به گزارش شهرآرانیوز، جعفر مروارید روز دوشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان افزود: سال گذشته در جریان برگزاری نمایشگاه کتاب در مشهد که به صورت حضوری برگزار شد مردم استان بیش از ۷۰ میلیارد ریال کتاب خریدند در حالی که این میزان در نمایشگاه مجازی کتاب که از اول تا دهم بهمن ماه امسال برگزار شد با بیش از ۹ برابر افزایش به ۶۴۰ میلیارد ریال رسید.

وی ادامه داد: در سال جاری به دلیل محدودیت های کرونایی و با هدف حفظ سلامت مردم نمایشگاه کتاب در مشهد به صورت مجازی برگزار شد و هزار و ۷۳۲ ناشر در بستر وب یک میلیون و ۲۴۵ هزار نسخه کتاب به مبلغ بیش از ۶۴۰ میلیارد ریال فروختند که در نوع خود یک رکورد کم نظیر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نگاه وزارت ارشاد به کتاب به عنوان یک بستر مهم و تاثیرگذار در توسعه فرهنگی است و از منظر ترویج فرهنگ، کتابخوانی را نیز مد نظر قرار می دهد و امسال با توجه به شرایط کرونایی طرح‌های فرهنگی در این زمینه نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا شد.

وی افزود: امسال طرح فروش پاییزه کتاب در ۸۳ کتابفروشی اجرا شد که از این تعداد ۶۳ کتابفروشی در مشهد هستند، این کتابفروشی ها با رعایت پروتکل های بهداشتی با تکیه بر فضای مجازی و بستر وب بیش از ۲۵ میلیارد ریال کتاب فروختند و بعد از تهران بیشترین فروش کتاب را در این طرح داشتیم.

مروارید ادامه داد: امسال سه هزارو ۲۸ عنوان کتاب برای دریافت مجوز چاب واصل شده که تاکنون بیش از ۹۰ درصد آنها مجوزهای لازم را گرفته اند و در این زمینه و سایر برنامه های فرهنگی همکاری همه جانبه با نهاد اداره کل کتابخانه های استان مد نظر است. 

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: کتاب بهترین وسیله برای افزایش دانایی و توانایی بشر است، کتاب معجزه پیامبر (ص) است و به رغم محدودیت های کرونایی در زمینه کتاب و کتابخوانی در استان طی یک سال گذشته اتفاقات خوبی رقم خورده است که مایه امیدواری است.

محمد علی نبی پور افزود: فضای کرونایی مردم دنیا را کتابخوان تر کرده و قرنطینه فرصت هایی طلایی برای کتابخوانی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس شواهد علمی ادامه بحران کرونا چهار تا پنج سال آینده محتمل است و باید فرایند کتاب و کتابخوانی نیز با این شرایط بازخوانی شود، البته خلاقیت های فراوان با تکیه بر فضای مجازی صورت گرفته اما کافی نیست و باید از امکانات دیگر نظیر مکانهای بلا استفاده در ادارات دولتی نیز در این راستا با برنامه ریزی و هماهنگی استفاده شود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: به رغم محددیت های ایجاد شده ناشی از کرونا برنامه های کتاب و کتابخوانی در استان با استفاده از فضای مجازی نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان افزود: از زمان شیوع کرونا تاکنون چهار هزار برنامه فرهنگی، ۴۲۸ نشست کتابخوان، ۵۷۳ برنامه ویژه کودک، ۹۸۳ برنامه مناسبتی، ۳۹۷ جلسه مطالعاتی و جمع خوانی، ۱۶۸ مسابقه کتابخوانی، ۸۵ کارگاه آموزشی و ۱۵ جلسه نقد و بررسی کتاب در استان با تکیه بر فضای مجازی برگزار شده است.

وی برگزاری جشنواره رضوی، پویش خانواده و کتابخوان، پویش ملی اقتراح ماسک (شعر طنز)، برگزاری محفل رواق ادب، پویش ملی خادم ارباب کیست، محفل سوگواری شعر مجازی، افتتاح حسینیه کتاب و هیات مجازی عزاداری، محفل سلوک عاشورایی، پویش ملی کتاب اربعین، پویش ملی کتابخوانان عاشورایی را از دیگر برنامه های نهاد کتابخوانه های عمومی خراسان رضوی برشمرد.

استان خراسان رضوی ۲۱۶ کتابخانه شامل ۱۳۲ کتابخانه نهادی، ۸۰ کتابخانه مشارکتی و چهار کتابخانه مستقل دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->