سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

درباره ماجرای درخواست واکسن خارج از نوبت برخی هنرمندان

  • کد خبر: ۵۹۳۳۳
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
درباره ماجرای درخواست واکسن خارج از نوبت برخی هنرمندان
صحبت از اولویت بخشیدن به افراد و گروه‌های مختلف برای تزریق واکسن کرونا، فقط متعلق به این روز‌ها نیست که برخی کشور‌ها قادر به تولید واکسن کرونا شده اند. از همان روز‌هایی که امکان تولید یک واکسن مناسب و ثمربخش بودن یا نبودن آن نقل خیلی از محافل شد.
محبوبه عظیم زاده | شهرآرانیوز؛ صحبت از اولویت بخشیدن به افراد و گروه‌های مختلف برای تزریق واکسن کرونا، فقط متعلق به این روز‌ها نیست که برخی کشور‌ها قادر به تولید واکسن کرونا شده اند. از همان روز‌هایی که امکان تولید یک واکسن مناسب و ثمربخش بودن یا نبودن آن نقل خیلی از محافل شد، بودند برخی افراد که این نکته را یادآوری می‌کردند؛ اینکه در کنار تلاش برای تولید یک واکسن مناسب، باید حواسمان را جمع کنیم که تزریق واکسن کرونا فارغ از هرگونه ملاحظات اقتصادی و مالی و منفعت طلبانه باشد تا در وهله اول نیازمندان واقعی و گروه‌های پرریسک آن را دریافت کنند و به گفته بیل گیتس با یک بیماری همه گیر مرگ بارتر از قبل روبه رو نشویم.
 
حالا در روز‌هایی که از یک سو صحبت از نوع جهش یافته و مسری‌تر کرونا و شیوع بیشتر آن است و از سویی دیگر مدت کوتاهی است که با واردات واکسن کرونا، جریان واکسیناسیون در کشور آغاز شده است، نامه مدیرکل سازمان نظام پزشکی کشور خطاب به کیانوش جهان پور، رئیس روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، خبرساز شده است. نامه و درواقع تقاضایی برای اولویت بخشیدن به هنرمندان هم پای کارکنان درمان برای تزریق واکسن کرونا.


سهمیه ویژه لطفا

حسین کرمانپور، مدیرکل سازمان نظام پزشکی کشور، در نامه خود خطاب به جهانپور، هنرمندان را در کنار کارکنان درمان در زمره گروه‌های پرریسک قرار داده و در‌خواست کرده است از واکسن کرونا سهمیه ویژه‌ای برای هنرمندان در نظر گرفته شود. او در بخشی از نامه نوشته است: «جهاد امروز هنرمندان کشور در نگهداشت مردم در خانه و سست کردن چرخش ویروس کرونا کمتر از کارکنان درمان نیست.
 
سازمان نظام پزشکی کشور ضمن پاسداشت همراهی‌های دل سوزانه این عزیزان معتقد است این گروه معظم از پرریسک‌ترین گروه‌هایی هستند که هر آینه می‌توانند در معرض ابتلا و انتقال ویروس کرونا باشند.» البته گویا منظور آقای جهانپور از واژه «هنرمندان»، تنها سلبیریتی‌ها و بازیگران سینما و تلویزیون بوده است. زیرا اگر هنرمند را شخصی بدانیم که به آفرینش آثار هنری می‌پردازد، از نویسندگان و شعرا گرفته تا خوانندگان و موسیقی‌دانان و بازیگران تئاتر و نقاش‌ها و ... را شامل می‌شود.


کاش بازیگر بودم

بازنشر این نامه و این درخواست در فضای مجازی، به سرعت واکنش‌هایی مردم را در پی داشت؛ واکنش‌های که حجم بیشتر آن انتقاد به چنین تصمیمی بود. کاربران زیادی معتقد بودند اگر قرار به اولویت بندی باشد، گروه‌های پرریسک‌تر زیادی وجود دارند که باتوجه به اوضاع اقتصادی برای دریافت واکسن مقدم اند. کاربری خطاب به مدیرکل سازمان نظام پزشکی کشور نوشته بود: «یعنی دوستان بازیگرمون بیشتر از اون آدمایی که برای گذران زندگی شون محتاج درآمد‌های روزانه هستن و هرروز با هزارویک نفر سروکله می‌زنن، در معرض ابتلا هستن؟» و دیگری گفت: «آقای مدیرکل سازمان نظام پزشکی کشور، لطف کنید برای اون دسته آدمایی هم که مجبورن هرروز با وسایل نقلیه حمل ونقل عمومی تردد کنن درخواست سهمیه کنین. می‌شه لطفا؟» شخص دیگری هم با زبان کنایه آمیزی از این گفت که: «راست می‌گن. بازیگران بیشتر از کارمند‌های بانک و راننده تاکسی‌ها در معرض خطر هستن.»


هنرمندان در سند ملی واکسیناسیون جایی ندارند!

انتقاد‌ها به تقاضای کرمانپور به قدری زیاد شد که او را دوباره به صحنه آورد و ناچار کرد در صفحه اینستاگرام خود توضیحاتی بدهد. او از این گفت که شاید متن نامه در نگاه اول ایراد داشته باشد که آن را هم می‌پذیرد، اما بعد به این نکته اشاره کرد که در سند ملی واکسیناسیون کرونا همه اعضای کادر درمان و بسیاری از مشاغل و صنوف دیگر در اولویت تزریق واکسن قرار گرفته اند، اما صحبتی از هنرمندان نیست و علت ارسال این نامه همین بوده است: «در نظر نگرفته شدن هنرمندان و فعالان هنری که مجبور به کار در محیط‌های شلوغ هستند، باعث شد تا اداره روابط عمومی این نامه را برای در نظر گرفته شدن این گروه پرشمار در یکی از اولویت‌های چهارگانه اختصاص واکسن بنویسد.»
 
علیرضا وهاب زاده، مشاور جوان وزیر بهداشت، هم کسی بود که با یک توئیت این گونه به این ماجرا واکنش نشان داد و جبهه گیری کرد: «سلبریتی محترم، اولویت تزریق واکسن کرونا با کارکنان بیمارستان ها، بیماران و سالمندان است. لطف کنید تقاضای خارج از نوبت نکنید، حتی شما حامی انتخاباتی ۱۴۰۰.»


فقط طبق استاندارد جهانی

واکنش‌ها به خواسته مدیرکل سازمان نظام پزشکی فقط از سوی مردم نبود، بازیگران زیادی هم به میدان آمدند و از اجراشدن این تصمیم ابراز نارضایتی کردند. بازیگرانی که مشابه خیلی از مردم معتقد بودند اگر قرار به اولویت بندی است، این کار باید طبق استاندارد‌های جهانی باشد. حبیب رضایی، لیلا اوتادی، هانیه توسلی، پدرام شریفی، فلور نظری، علی جلیل وند و نوید محمدزاده از جمله کسانی بوده اند که هر یک به نوعی به این اتفاق واکنش نشان دادند و از این گفتند که باید براساس و ترتیب و اولویت جهانی واکسن تزریق شود و هنرمندان هیچ ارجحیتی بر دیگران ندارند و به اجرا درآمدن این تصمیم قطعا غیرمنطقی است. شبنم مقدمی هم یکی دیگر از بازیگران بود که ضمن همراهی با دیگر هم صنفانش، معتقد بود این گونه درخواست‌ها و تصمیم‌ها فقط باعث می‌شود بین مردم و هنرمندان دوگانگی و شکاف ایجاد شود، اتفاقی که می‌تواند برای عده‌ای بهانه و دستاویزی باشد تا به صفحات بازیگران هجوم بیاورند و بدوبیراه نثارشان کنند.


تکذیب می‌کنم

در این بین، حرف‌هایی هم به میان آمد، مبنی بر اینکه فاطمه معتمدآریا در نقش رایزن ظاهر شده است تا برای تزریق زودتر از موعد بازیگران پادرمیانی کند. نکته‌ای که خودش به صراحت آن را تکذیب کرد و گفت: «این جانب، فاطمه معتمدآریا، خبر مربوط به هرگونه فعالیت خود درباره درخواست اولویت واکسیناسیون هنرمندان سینما را اکیدا تکذیب می‌کنم.» او همچنین به هم صنفانش اشاره کرد که به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند: «با وجود ازدست رفتن بسیاری از هنرمندان تکرارناشدنی سینما به دلیل ابتلا به کرونا، اولویت را شروع واکسیناسیون گسترده و بدون اتلاف وقت همه مردم ایران می‌دانم.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->