مشترکان گاز پاداش صرفه‌جویی می‌گیرند عوارض سوخت نیروگاهی در قبوض برق افزایش می‌یابد؟ ۵ عرضه اولیه مهم در راه بورس حقوق دولتی معادن برای سال آینده ۱۵ درصد تعیین شد قیمت امروز میوه در مشهد اعلام شد (۴ آذر ۱۴۰۳) | کیوی کیلویی ۵۰ هزار تومان هشدار نارنجی برای کشاورزان ۲۹ استان صادر شد (۴ آذر ۱۴۰۳) فرمول محاسبه قبض مشترکان پرمصرف برق مشخص شد + جدول آخرین قیمت ربع سکه ضرب ۱۴۰۳ در حراج روز (شنبه ۳ آذر ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت دلار (یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳) | سرنوشت قیمت دلار تحت تاثیر سیاست پیش بینی قیمت طلا و سکه (یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳) | افزایش قیمت طلا ادامه دارد؟ پیش بینی بورس (یکشنبه ۴ آذر ۱۴۰۳) | بازار سبز می‌ماند؟ پژمان‌فر: باید به ظرفیت‌های دانش بنیان مشهد و خراسان رضوی نگاه ویژه‌تری شود استان خراسان رضوی می‌تواند قطب دوم و پیشرو در حوزه اقتصاد دیجیتال باشد خودرو و باز هم افزایش نجومی قیمت! تخلف کارگزاری‌ها و ۲ بانک | کارت‌بانکی کارگزاری‌ها قانونی است؟ رئیس دانشگاه فردوسی مشهد: دانشجویان افغانستانی نخبه‌ترین دانشجویان بین‌المللی ما هستند ۴۶.۲ میلیارد دلار ارز واردات تأمین شد (۳ آذر ۱۴۰۳) وزارت کار معافیت‌های مالیاتی کارگران را ابلاغ کرد روش دریافت خسارت از صنعت برق چگونه است؟ سکوت، واکنش وزارت نفت به قیمت تمام‌شده بنزین طلا در مشهد چند؟ (۳ آذر ۱۴۰۳) هوای بهاری بورس در آخرین ماه پاییز | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۳ آذر ۱۴۰۳) جزئیات موارد ابطال گارانتی خودرو اعلام شد + عکس (۳ آذر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۳ آذر ۱۴۰۳) | هایما S۵ یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۳ آذر ۱۴۰۳) | شاهین ۳۲ میلیون تومان گران‌تر شد افزایش ۳۸درصدی تعرفه برق خانگی از ابتدای پاییز ۱۴۰۳ آغاز ثبت‌نام هشتمین دوره آزمون بخش خصوصی (۳ آذر ۱۴۰۳) آیا مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد افزایش می‌یابد؟ (۳ آذر ۱۴۰۳) ورود بانک ملی در سیستم پرداخت جایگاه‌های سوخت، انحصار بانک ملت را می‌شکند؟
سرخط خبرها

۲ درصد کرایه تاکسی‌های اینترنتی سهم شهرداری‌ها شد

  • کد خبر: ۵۹۶۴
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
۲ درصد کرایه تاکسی‌های اینترنتی سهم شهرداری‌ها شد
 شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی ۲ درصد از هر کرایه را به شهرداری‌ها می‌دهند تا صرف برنامه‌های کاهش آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی در شهر‌ها شود.

به گزارش شهرآرانیوز، علی پیرحسین‌لو مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در رشته توئیتی درباره دستورالعمل فعالیت تاکسی‌های اینترنتی توضیح داد.
به گفته وی، تاکنون قانون مشخص و همه‌جانبه‌ای برای این شرکت‌ها وجود نداشت. در دستورالعمل دولت، هم فعالیت شرکت‌ها در این زمینه قانونی و رسمی شده، و هم ضوابط مربوط به شرکت و خودرو و راننده مشخص شده است.
در این دستورالعمل، فعالیت شرکت‌های حمل و نقل مسافر مبتنی بر اینترنت و استقلال آن‌ها به رسمیت شناخته شده و در عین حال ضابطه‌های قانونی این فعالیت و نحوه نظارت مشخص شده است. این شرکت‌ها زیرمجموعه شهرداری و نهاد دیگری نخواهند بود، اما وزارت کشور و شهرداری‌ها بر آن‌ها نظارت خواهند کرد.
دستورالعمل به نحوی تنظیم شده که دغدغه‌ها و نیاز‌های هر چهار ذی‌نفع اصلی را در نظر بگیرد: مسافران، رانندگان، شرکت‌ها و شهرداری‌ها هرکدام مسائلی داشتند که اگر دیده نمی‌شد، کلاف تاکسیرانی اینترنتی همچنان پیچیده می‌ماند. چیزی که تهیه شده، تا حد قابل توجهی قابل دفاع و همه‌جانبه است.
یکی از تعهدات شرکت‌های اینترنتی حمل مسافر، حفظ محرمانگی اطلاعات و حریم شخصی کاربران است. مهم‌ترین نکته اینکه دسترسی و رصد تلفن همراه کاربران (مسافر و راننده) برای جلوگیری از فعالیت کاربران از سایر نرم‌افزار‌ها ممنوع شده. اطلاعات خودرو‌ها و رانندگان در سامانه وزارت کشور ثبت می‌شود.
موضوع آلودگی هوا جدی گرفته شده و خودرو‌های فرسوده و آلاینده به تدریج از چرخه فعالیت حذف می‌شوند: از نیمه دوم ۹۹ خودرو‌های با عمر بالای ۱۵ سال، از نیمه دوم ۱۴۰۰ خودرو‌های بالای ۱۳ سال و از نیمه دوم ۱۴۰۱ خودرو‌های بالای ۱۰ سال (مثل تاکسی‌ها) مجاز به فعالیت در تاکسیرانی اینترنتی نیستند.
خودرو‌های مسافربر اینترنتی بعد از این باید معاینه فنی خود را مثل بقیه وسایل نقلیه عمومی دریافت کنند؛ یعنی هر ۶ ماه یک بار میزان پوشش بیمه این خودرو‌ها مشابه ضوابط آژانس‌ها خواهد بود. پلاک خودرو‌ها هم باید با استان محل فعالیت همخوانی داشته باشد
راننده‌ها باید ضمن رعایت تعهدات کلی در قبال مسافر مثل داشتن گواهینامه و بیمه و رساندن به مقصد و اعلام قبلی هزینه و...، اعتیاد و سوء پیشینه نداشته باشند یا استعلام صلاحیت از اداره اماکن بگیرند. هر راننده هم برای حفظ ایمنی مسافران، حداکثر ۱۲ ساعت در شبانه‌روز مجاز به سرویس‌دهی است.
اختیار تعیین قیمت و هزینه سفر با شرکت‌ها است. اما اگر هزینه سفر بالاتر از تعرفه تاکسی‌های تلفنی باشد، باید قبل از سفر از طریق اپلیکیشن به مسافر اعلام شود. شرکت‌ها درباره قیمت و بقیه الزامات خود، موظف به پاسخگویی، رفع اشکال و در صورت لزوم جبران خسارت شده‌اند.
شرکت‌ها باید قبل از ورود به هر شهر، با شهرداری آن قرارداد ببندند. شهرداری بدون دخالت در رابطه مالی مسافر، راننده و شرکت، باید ۲ درصد کرایه هر سفر را دریافت و خرج کاهش آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی کند. در عوض، این شرکت‌ها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شوند. ·
خودرو‌های شخصی که به عنوان تاکسی اینترنتی فعالیت می‌کنند، باید با نصب علامت‌های مشخص‌کننده پشت شیشه جلو، متمایز شوند و در هنگام تردد از خودرو‌های شخصی قابل تشخیص باشند. تاکسی‌های هر شهر هم در صورت موافقت شهرداری‌ها می‌توانند در تاکسیرانی اینترنتی فعالیت کنند.

منبع:مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->