خراسان رضوی رتبه دوم تولید پسته در کشور را دارد نرخ امروز طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۱۱ بهمن ۱۴۰۳) مهاجرت به ایستگاه کارگری رسید | کارگران کم‌توقع در تعیین حقوق ۱۴۰۴ پرواز تهران به پاریس لغو شد | واکنش سازمان هواپیمایی کشوری به لغو پرواز تهران به پاریس قیمت طلا و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۱ بهمن ۱۴۰۳) اعلام شد برداشت بیش از ۱۳۰ هزار تن سیب‌زمینی در خراسان رضوی طی ۹ماه نخست ۱۴۰۳ تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه و گسترش روابط میان دو استان سند پاکستان و خراسان رضوی امضا شد بودجه وام‌های ازدواج و فرزندآوری برای سال ۱۴۰۴ چقدر است؟ خراسان رضوی، تنها نماینده ایران در نمایشگاه گردشگری پاکستان است از بازار طلای جهانی چه خبر؟ (۱۱ بهمن ۱۴۰۳) تکلیف ساماندهی نیرو‌های شرکتی تا دو هفته آینده مشخص می‌شود (۱۱ بهمن ۱۴۰۳) دو هزار و ۵۰۰ محموله فراورده‌های خام دامی و لبنی خراسان رضوی صادر شد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۱۴۰۰ پروژه در خراسان رضوی در دهه فجر ۱۴۰۳ برگزاری نشست فعالان بخش خصوصی خراسان رضوی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس | اجماع ملی برای مشهدالرضا (ع) پیش بینی قیمت دلار و ارز (پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۳) هفدهمین نمایشگاه لیزینگ در مشهد | فرصتی برای خرید آسان و اقساطی + ویدئو ویدئو| خسارت یک تریلیون و ۲۰۰ میلیارد دلاری تحریم‌ها از سال ۱۳۹۱ تاکنون برندگان قرعه‌کشی ایران‌خودرو فروش دی ماه ۱۴۰۳ مشخص شدند+لینک ثبت نام سرمایه‌گذاری مشترک کلید ثبات و توسعه روابط بین ایران و افغانستان است ۵۰۰ هزار آواره فلسطینی به شمال غزه بازگشتند (۱۰ بهمن ۱۴۰۳) عمره دانش آموزی از سر گرفته شد + شرایط ثبت نام سهم ۱۵ درصدی خراسان رضوی از حقوق دولتی معادن، معادل ۹ هزار میلیارد ریال است پلمب و جریمه ۴۰۰ میلیونی یک نانوایی در قوچان به علت کم فروشی (۱۰ بهمن ۱۴۰۳) تسکین درد‌های رحم با مصرف مناسب چای بابونه دلیل گرانی سیب‌زمینی اعلام شد (۱۰ بهمن ۱۴۰۳) طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودرو‌های عمومی در استان سیستان و بلوچستان آغاز شد (۱۰ بهمن ۱۴۰۳) بررسی دلایل افزایش قیمت انواع حبوبات در بازار مشهد | بهانه گرانی حبوبات؛ از دلار تا خشک‌سالی عرضه اولیه دیگر با نماد «محتشم» در بورس کشف قیمت شد (۱۰ بهمن ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۲ درصد کرایه تاکسی‌های اینترنتی سهم شهرداری‌ها شد

  • کد خبر: ۵۹۶۴
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
۲ درصد کرایه تاکسی‌های اینترنتی سهم شهرداری‌ها شد
 شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی ۲ درصد از هر کرایه را به شهرداری‌ها می‌دهند تا صرف برنامه‌های کاهش آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی در شهر‌ها شود.

به گزارش شهرآرانیوز، علی پیرحسین‌لو مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در رشته توئیتی درباره دستورالعمل فعالیت تاکسی‌های اینترنتی توضیح داد.
به گفته وی، تاکنون قانون مشخص و همه‌جانبه‌ای برای این شرکت‌ها وجود نداشت. در دستورالعمل دولت، هم فعالیت شرکت‌ها در این زمینه قانونی و رسمی شده، و هم ضوابط مربوط به شرکت و خودرو و راننده مشخص شده است.
در این دستورالعمل، فعالیت شرکت‌های حمل و نقل مسافر مبتنی بر اینترنت و استقلال آن‌ها به رسمیت شناخته شده و در عین حال ضابطه‌های قانونی این فعالیت و نحوه نظارت مشخص شده است. این شرکت‌ها زیرمجموعه شهرداری و نهاد دیگری نخواهند بود، اما وزارت کشور و شهرداری‌ها بر آن‌ها نظارت خواهند کرد.
دستورالعمل به نحوی تنظیم شده که دغدغه‌ها و نیاز‌های هر چهار ذی‌نفع اصلی را در نظر بگیرد: مسافران، رانندگان، شرکت‌ها و شهرداری‌ها هرکدام مسائلی داشتند که اگر دیده نمی‌شد، کلاف تاکسیرانی اینترنتی همچنان پیچیده می‌ماند. چیزی که تهیه شده، تا حد قابل توجهی قابل دفاع و همه‌جانبه است.
یکی از تعهدات شرکت‌های اینترنتی حمل مسافر، حفظ محرمانگی اطلاعات و حریم شخصی کاربران است. مهم‌ترین نکته اینکه دسترسی و رصد تلفن همراه کاربران (مسافر و راننده) برای جلوگیری از فعالیت کاربران از سایر نرم‌افزار‌ها ممنوع شده. اطلاعات خودرو‌ها و رانندگان در سامانه وزارت کشور ثبت می‌شود.
موضوع آلودگی هوا جدی گرفته شده و خودرو‌های فرسوده و آلاینده به تدریج از چرخه فعالیت حذف می‌شوند: از نیمه دوم ۹۹ خودرو‌های با عمر بالای ۱۵ سال، از نیمه دوم ۱۴۰۰ خودرو‌های بالای ۱۳ سال و از نیمه دوم ۱۴۰۱ خودرو‌های بالای ۱۰ سال (مثل تاکسی‌ها) مجاز به فعالیت در تاکسیرانی اینترنتی نیستند.
خودرو‌های مسافربر اینترنتی بعد از این باید معاینه فنی خود را مثل بقیه وسایل نقلیه عمومی دریافت کنند؛ یعنی هر ۶ ماه یک بار میزان پوشش بیمه این خودرو‌ها مشابه ضوابط آژانس‌ها خواهد بود. پلاک خودرو‌ها هم باید با استان محل فعالیت همخوانی داشته باشد
راننده‌ها باید ضمن رعایت تعهدات کلی در قبال مسافر مثل داشتن گواهینامه و بیمه و رساندن به مقصد و اعلام قبلی هزینه و...، اعتیاد و سوء پیشینه نداشته باشند یا استعلام صلاحیت از اداره اماکن بگیرند. هر راننده هم برای حفظ ایمنی مسافران، حداکثر ۱۲ ساعت در شبانه‌روز مجاز به سرویس‌دهی است.
اختیار تعیین قیمت و هزینه سفر با شرکت‌ها است. اما اگر هزینه سفر بالاتر از تعرفه تاکسی‌های تلفنی باشد، باید قبل از سفر از طریق اپلیکیشن به مسافر اعلام شود. شرکت‌ها درباره قیمت و بقیه الزامات خود، موظف به پاسخگویی، رفع اشکال و در صورت لزوم جبران خسارت شده‌اند.
شرکت‌ها باید قبل از ورود به هر شهر، با شهرداری آن قرارداد ببندند. شهرداری بدون دخالت در رابطه مالی مسافر، راننده و شرکت، باید ۲ درصد کرایه هر سفر را دریافت و خرج کاهش آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی کند. در عوض، این شرکت‌ها از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شوند. ·
خودرو‌های شخصی که به عنوان تاکسی اینترنتی فعالیت می‌کنند، باید با نصب علامت‌های مشخص‌کننده پشت شیشه جلو، متمایز شوند و در هنگام تردد از خودرو‌های شخصی قابل تشخیص باشند. تاکسی‌های هر شهر هم در صورت موافقت شهرداری‌ها می‌توانند در تاکسیرانی اینترنتی فعالیت کنند.

منبع:مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->