پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرد آیت الله علم الهدی: بازگرداندن عناصر ناپاک خارجی به معنای جذب نیست| میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اجرای طرح نور ماموریت قانونی فراجا است رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان فاش شد بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی| ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
سرخط خبرها

انتشار گزارش قتل خاشقچی؛ دورخیز واشنگتن برای بازنگری در رابطه با ریاض؟

  • کد خبر: ۵۹۹۹۹
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
انتشار گزارش قتل خاشقچی؛ دورخیز واشنگتن برای بازنگری در رابطه با ریاض؟
آژانس‌های اطلاعاتی ایالات‌متحده آمریکا به این نتیجه دست یافته‌اند که جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، توسط یک تیم زیر نظر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، به قتل رسیده است.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ الجزیره/ آژانس‌های اطلاعاتی ایالات‌متحده آمریکا به این نتیجه دست یافته‌اند که جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، توسط یک تیم زیر نظر محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، به قتل رسیده است.

گزارش اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا که روز جمعه منتشر شد، برای اولین‌بار به‌طور رسمی بیان می‌کند که مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که حاکم عربستان سعودی در قتل خاشقچی نقش داشته است. این روزنامه‌نگار منتقد دولت سعودی، اکتبر سال ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در استانبول به طرز بی‌رحمانه‌ای کشته شد. پس از آن مقامات سعودی هرگونه نقش بن سلمان را در قتل خاشقچی انکار کرده‌اند. بااین‌حال در این گزارش اطلاعاتی آمده که محمد بن سلمان، مسئول سرکوب خشونت‌آمیز مخالفان پادشاهی عربستان است و وی خاشقچی را یک تهدید جدی به حساب می‌آورده است.

در واکنش به انتشار این گزارش، وزارت امور خارجه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت عربستان «گزارش منفی، کذب و غیرقابل‌قبول مربوط به رهبری پادشاهی را به‌طور کامل رد و تأکید می‌کند که این گزارش دربردارنده اطلاعات و نتیجه‌گیری‌های نادرست است.» آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در پاسخ به این بیانیه، گفت: «این گزارش خود گویای همه‌چیز است.» پس از انتشار این گزارش مقامات دولت بایدن ممنوعیت سفر برای ۷۶ شهروند سعودی را اعمال و احمد عسیری، سرلشکر سعودی و از نزدیکان محمد بن سلمان را تحریم مالی کردند.

همچنین جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، ادعا کرد در تماس اخیرش با پادشاه عربستان به وی اعلام کرده که دولت آمریکا مسئولان نقض حقوق بشر در عربستان را مجازات خواهد کرد. بایدن همچنین تأکید کرد که ایالات متحده در این هفته، تغییرات عمده‌ای را در روابط دوجانبه با ریاض اعلام می‌کند. در این بین اگنس کامارد، گزارشگر ویژه سازمان ملل که رهبری تحقیقات بین‌المللی درباره قتل جمال خاشقچی را برعهده داشت، از دولت آمریکا درخواست کرد برای برقراری عدالت درباره این پرونده، شخص محمد بن سلمان را تحریم کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->