ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

محدودیت های تازه برای رجیستری گوشی در سامانه همتا

  • کد خبر: ۶۰۰۱
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
محدودیت های تازه برای رجیستری گوشی در سامانه همتا
بررسی وضعیت ۳۰ هزار تلفن همراه مسافری و حاشیه‌های رجیستری آن‌ها

وفایی | هفته پیش خبرهایی از محدودیت های تازه طرح رجیستری برای گوشی هایی که به صورت غیرقانونی و با سوءاستفاده از واردات مسافری وارد کشور شده اند به گوش رسید. بر اساس این اخبار حدود 30 هزار گوشی که با این شرایط وارد کشور و در سامانه رجیستری ثبت شده اند، غیرفعال خواهند شد.فرض کنید شما از یک موبایل فروشی گوشی خریده اید و فروشنده هم در حضور خودتان فرایند انتقال مالکیت و رجیستری را انجام داده است و همه چیز درست به نظر می رسد. باوجوداین حالا پس از چندماه ازطرف سامانه همتا برایتان پیامک ارسال می شود که گوشی شما به صورت غیرقانونی وارد کشور شده است و غیرفعال خواهد شد.


محدودیت برای گوشی های رجیستر شده
با اینکه حمیدرضا دهقانی نیا، سخن گوی طرح رجیستری به تازگی اعلام کرده است که 30 هزار دستگاه تلفن همراه قطع نشده، بلکه به دلیل محرز شدن تخلف سوء استفاده از تسهیلات مسافری، برای این دستگاه ها فقط پیامک هشدار ارسال شده است، اعتراض های موبایل فروشان حکایت از این دارد که بسیاری از گوشی های موبایل ها در روزهای اخیر قطع شده اند.
مهدی محبی، رئیس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی، نیز این موضوع را تأیید کرد و گفت: به دلیل مغایرت اطلاعات گوشی های مسافری وارد شده با پاسپورت و کد ملی استفاده شده برای ثبت در سامانه رجیستری، 30 هزار گوشی موبایل غیرفعال شدند.
گفتنی است با مسدود شدن 30 هزار تلفن همراه رجیستر شده، خریداران و مصرف کنندگان، به سراغ فروشندگان رفته و خواهان پس دادن تلفن همراه و رفع مشکل شده اند اما فروشندگان درباره اینکه تلفن همراه آن ها از شبکه خارج شده است، پاسخ گو نیستند.
فروشندگان تلفن همراه در روزهای اخیر دست به اعتصاب زده و اذعان داشته اند عده ای از مسافران با میل شخصی اطلاعات گذرنامه خود را برای ثبت گوشی در اختیار متقاضیان قرار داده اند و غیرقانونی بودن این موضوع از سوی همتا اعلام نشده است.


تناقض گویی سخن گوی همتا
سخن گوی طرح رجیستری در همین زمینه گفته که «الان ثبت مسافری تبدیل به یک رویه تجاری شده است که خلاف قوانین امور گمرکی است و طبق قانون مبارزه با قاچاق، این دستگاه ها مصداق کالای قاچاق محسوب می شوند.»
دهقانی نیا همچنین تأکید کرده که افرادی که با گذرنامه خود و برای استفاده شخصی، گوشی را به صورت مسافری ثبت کرده اند، درصورت دریافت پیامک هشدار با دردست داشتن گذرنامه و مدارک هویتی به ادارات صنعت و معدن استان خود مراجعه کنند تا گوشی آن ها که احتمالا به اشتباه توسط سامانه همتا از خدمات آنتن محروم شده است، دوباره به چرخه شبکه ارتباطاتی کشور بازگردد.
جالب است که این بخش از سخنان سخن گوی طرح رجیستری با ادعای اول او مبنی بر اینکه به 30هزار موبایل واردشده به کشور به روش مسافری فقط هشدار داده شده است و آن ها قطع نشده اند، در تضاد است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->