تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا | آخرین حضور ژاوی روی نیمکت بارسا؟ قهرمانی کوراش‌کاران خراسانی در کشور فرهاد مجیدی ایران‌بیا نیست! عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد
سرخط خبرها

قهرمانی دختران مشهد در لیگ برتر هاکی

  • کد خبر: ۶۰۳۵۷
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
قهرمانی دختران مشهد در لیگ برتر هاکی
پرونده لیگ برتر هاکی بانوان پس از یک‌سال بسته شد و دختران مشهدی موفق شدند کاپ قهرمانی را بالای سر ببرند.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم خراسان رضوی قهرمان یازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر هاکی بانوان باشگاه‌های کشور شد و کاپ قهرمانی را با یک‌سال تأخیر بالای سر برد.
۱۲‌بهمن سال گذشته یعنی ۱۳‌ماه پیش لیگ برتر هاکی بانوان باشگاه‌های کشور آغاز شد و قرار بود تا پایان اسفند‌۹۸ تکلیف قهرمان این دوره مشخص شود؛ اما ۴‌اسفند با بالاگرفتن شیوع ویروس در ایران این لیگ تعطیل شد و همچنان تعطیلی آن تا همین اسفند‌۹۹ ادامه داشت. در‌نهایت فدراسیون در روز‌های پایانی سال‌۹۹ تصمیم گرفت تا پرونده لیگ برتر هاکی را ببندد و از ۹‌اسفند تیم‌های صعود‌کننده از مرحله مقدماتی به میدان آمدند.

ابتدا همدان و گلستان به تساوی بدون گل رضایت دادند و خراسان رضوی ۳‌بر‌۲ آذربایجان غربی را شکست داد. پس از آن نماینده مشهد بازهم به پیروزی رسید و ۲‌بر ۱ از سد گلستان عبور کرد. همدان ۳‌بر ۰ پیروز جدال با آذربایجان شرقی بود. در روز پایانی، اما تیم خراسان رضوی برابر حریف قدرتمند خود همدان به تساوی یک‌بر یک رسید و گلستان نیز ۱‌بر ۰ آذربایجان شرقی را شکست داد تا تکلیف تیم‌های قهرمان و نایب‌قهرمان مشخص شود. تیم خراسان رضوی موفق شد با ۲ پیروزی، یک تساوی و ۶ گل زده، عنوان قهرمانی را کسب کند، تیم همدان نایب‌قهرمان شد و تیم گلستان هم روی سکوی سوم ایستاد. آذربایجان شرقی نیز کاپ اخلاق گرفت.

نگاهی به نتایج یک‌سال پیش

در مرحله مقدماتی ۱۶ تیم حضور داشتند که از این تعداد، ۸ تیم به دور نیمه‌نهایی راه پیدا کردند. سپس به‌صورت ۲ گروه چهارتیمی رقابت‌های خود را پیگیری کرده و در‌نهایت ۴‌تیم رقابت‌های نهایی را برگزار کردند و تیم‌های برتر مشخص شدند. در جدول A این رقابت‌ها ۸ تیم از استان‌های کرمان، گلستان، خراسان رضوی، تهران، ایلام، روستایی عشایری همدان، آذربایجان غربی و شهید مهدی‌زاده مازندران با یکدیگر به رقابت پرداختند. خراسان رضوی ۸‌بر‌۱ آذربایجان غربی را شکست داده بود و ۱۱‌بر یک تیم روستایی عشایری همدان را از پیش رو برداشت و ۳‌بر ۰ بر ایلام غلبه کرد. تیم خراسان رضوی ۲ شکست آن‌هم ۴ بر ۳ برابر گلستان و ۱ بر ۰ مقابل تهران متقبل شد.
 
در پایان مرحله مقدماتی جدول گروه A‌چهره ۴ تیم صعودکننده به مرحله نهایی، مشخص شد. تیم تهران با کسب ۵ پیروزی و یک تساوی و تفاضل گل بهتر اول شد. گلستان با ۵ پیروزی و یک تساوی و تفاضل گل کمتر به‌عنوان دومی این گروه رسید. به‌همراه این ۲ تیم خراسان رضوی و ایلام نیز راهی مرحله نهایی شدند. در جدول‌B این رقابت‌ها ۸ تیم از استان‌های آذربایجان شرقی، قم، گیلان، همدان، سیستان‌و‌بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و مرکزی حضور داشتند. در‌نهایت نتیجه بازی‌ها باعث شد تیم استان مرکزی، همدان، آذربایجان شرقی و گیلان مجوز حضور در مرحله پایانی لیگ برتر بانوان را به دست بیاور‌ند.

قهرمانی با ۴۰‌میلیون بودجه

الهه تیموری، نایب‌رئیس بانوان هیئت هاکی خراسان رضوی، امسال هدایت تیم مشهد در لیگ کشور را برعهده داشت. تیم کاملا بومی بود و از ۱۴‌نفر اعضای کادر فنی و بازیکنان، تنها یک بازیکن غیربومی حضور داشت؛ البته زینب احمدی همین بازیکن غیربومی توانست در پایان عنوان بهترین بازیکن میدان را نیز کسب کند. پس از خبر پیروزی تیم مشهد، فهیمه سروری معاون ورزش بانوان خراسان رضوی از پاداش یک‌میلیون‌تومانی به بازیکنان و کادر تیم خبر داد.
 
در سال‌۹۸ زهرا قرایی و زهرا رشیدیان از مشهد به تیم ملی هاکی دعوت شدند و پس از درخشش دختران مشهدی، نرگس قربانعلی‌زاده و سحر خاکسار نیز به این بازیکنان اضافه شدند تا شاهد حضور ۴ خراسانی در اردوی تیم ملی هاکی بانوان باشیم. تیموری، سرمربی تیم خراسان می‌گوید: امسال تیم هاکی بانوان باوجود نامهربانی‌ها و کمبود بودجه در لیگ برتر حضور داشت. ما امسال با اعتبار چهل‌میلیون‌تومانی قهرمان شدیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->