پیش بینی بورس امروز سه‌شنبه (۱۵ آبان ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه (۱۵ آبان ۱۴۰۳) جلسه هیأت عالی واگذاری به ریاست وزیر اقتصاد برگزار شد نرخنامه جدید نان حجیم و نیمه حجیم در مشهد اعلام شد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) نتیجه انتخابات آمریکا چه تأثیری بر بازار نفت خواهد گذاشت؟ صف متقاضیان مسکن ملی به حدود یک میلیون نفر رسیده است آغاز نظارت و شناسایی واحد‌هایی که در فضای باز از گرماتاب‌ها استفاده می‌کنند | قطع گاز واحدهای صنفی متخلف قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ آبان ۱۴۰۳) | آریزو ۸ دو میلیارد و ۳۵۳ میلیون تومان موج جدید ترس سهام‌داران برای سرمایه‌گذاری در بورس به راه افتاد | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ آبان ۱۴۰۳) عرضه سکه ۱۴۰۳ و تخلیه حباب سکه‌های ۸۶ کدام خودرو‌های داخلی را با کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان خرید؟ (۱۴ آبان ۱۴۰۳) لزوم توسعه بخش کشاورزی برای افزایش درآمد‌های غیرنفتی شرایط بازنشستگی کارکنان قرارداد کار معین اعلام شد + جزئیات بررسی قیمت امروز طلا و سکه در مشهد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) قیمت امروز ارز در مرکز مبادله چند؟ (۱۴ آبان ۱۴۰۳) کارگران صاحب خانه می‌شوند دلار عقب‌نشینی کرد | قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۴ آبان ۱۴۰۳) وضعیت وخیم کارگران معادن | لزوم تغییر ساختار سنتی معادن کشور به مکانیزه قیمت آیفون ۱۶ در ایران مشخص شد + جدول قیمت جزئیات دستورالعمل جدید پرداخت خسارت افت قیمت خودرو اعلام شد رشد دوبرابری قیمت کره و کمبود آن در بازار + علت ویدئو | ارز ۴۲۰۰ به برخی اقلام هنوز اختصاص دارد ۴درصد حق بیمه سختی کار برعهده کیست؟ پیمانکار یا کارفرمای اصلی؟ جزئیات قیمت جدید بلیت هواپیما با افزایش ۱۱ برابری نرخ بنزین اعلام شد رفع مشکل «عدم احراز» برای متقاضیان خودرو چگونه است؟ هشدار دادگستری خراسان رضوی نسبت به تبعات خرید و فروش ملک با طلا و ارز افزایش قیمت دلار تا کجا ادامه دارد؟ قیمت امروز میوه در مشهد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) | نارنگی کیلویی ۱۵ هزار تومان آخرین وضعیت «طرح ساماندهی کارکنان دولت» (۱۴ آبان ۱۴۰۳) | چرا طرح ساماندهی بلاتکلیف مانده است؟
سرخط خبرها

لوگوی رنو تغییر کرد

  • کد خبر: ۶۰۴۹۵
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
لوگوی رنو تغییر کرد
 لوگوی هر شرکت یادآور و نشان دهنده تاریخ آن شرکت است، زمانی که کسی درباره لوگوی لوزی شکل صحبت می‌کند، می‌دانید که منظورش رنو است.

به گزارش شهرآرانیوز، برند رنو هم مانند پژو تغییر کرد، تا کنون برند‌های مطرحی در جهان خودرو از جمله فولکس واگن، کیا، پژو، نیسان و ب ام و در راستای ساده سازی، برندشان تغییر کرده است و برخی بازگشت به عقب داشته‌اند.

 

کمپانی فرانسوی رنو در سال ۱۸۹۱ توسط سه برادر به نام‌های لویی، مارسل و فرناند رنو بنا نهاده شد. این شرکت در ابتدا "رنو-فررس" نام داشت و لوگوی آن از دو حرف R درهم تنیده که درون یک بیضی قرار داشتند تشکیل شده بود. محصولات این شرکت در ابتدا با نام "رنو-فررس" شناخته می‌شد و تنها دو حرف LR که حروف ابتدایی کلمات (Louis Renault) بودند روی محصولات هک می‌شدند.

 

در سال ۱۹۰۶ لوگوی قبلی با لوگوی جدیدی که نشان دهنده خودرویی از رنو بود که توانسته بود برنده گرند پریکس فرانسه شود، جایگزین شد. این یکی از اولین رخداد‌های نمادین در تاریخ صنعت خودروی فرانسه بود.

پس از همکاری رنو در جنگ جهانی اول از طریق ساخت تانک FT ۱۷ برای ارتش فرانسه و پیروزی در این جنگ رنو بار دیگر تصمیم گرفت این اتفاق را با قرار دادن آن در لوگوی شرکت خود جشن بگیرد. این کمپانی با درج شمایل وسیله زرهی خود در لوگو شرکت این اتفاق را جاودانه کرد.

لوگوی رنو تغییر کرد

 

در سال ۱۹۲۳، رنو تصمیم به قرار دادن لوگویی در جلوی وسایل نقلیه خود کرد تا بتوانند راحت‌تر شناسایی شوند. لوگوی جدید نشان دهنده یک جلو پنجره دایره‌ای شکل بود که نام رنو در مرکز آن قرار گرفته بود. این لوگو هم کاربردی بود هم ضروری چرا که پشت آن جلو پنجره و جلو کاپوت بوق خودرو قرار داشت. مقررات آن زمان شرکت‌ها را ملزم می‌کرد که بوق را در جلو خودرو و پشت یک جلو پنجره فلزی قرار دهند. لوگوی برای قرار گیری بر روی کاپوت رنو باید از وسط خم می‌شد.

 

رنو برای همگام بودن با زمان و تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزانه مشتریان خود تصمیم گرفت که لوگویی را طراحی کند که بازتاب تاریخ این شرکت و در کنار آن کشور فرانسه باشد.

 

لوزی معروف مشخصه محصولات رنو

رنو دایره‌ای شکل سال ۱۹۲۳ بی درنگ برای قرار گرفتن بر روی کاپوت محصولات جدید رنو که طراحی‌های جدیدی داشتند تغییر کرد. از سال ۱۹۲۴ بود که لوزی معروف رنو پا به عرضه گذاشت و برو روی رنو ۴۰-CV نصب شد. البته این لوگو به صورت قطعی از سال ۱۹۲۵ ثبت شد. در سال‌های دهه ۱۹۳۰ میلادی برای اولین بار در تاریخ کمپانی رنو شعاری برایش برگزیده شد: "رنو، اتومبیلی از فرانسه"

 

در شانزدهم ژانویه ۱۹۴۵ و همزمان با ملی شدن شرکت رنو تغییراتی در وضعیت شرکت پیش آمد. اکنون این شرکت به نام "برد ملی کارخانجات رنو" شناخته می‌شد؛ بنابراین نام رنو به یک برند تجاری تبدیل شد و شعارش نیز تغییر کرد: " بیشتر از همیشه، رنو، اتومبیلی از فرانسه"

 

با این اتفاق هویت برند بیش از پیش تقویت شد و استفاده از لوزی افزایش یافت و برای اولین بار در سال ۱۹۴۶ لوگویی با رنگ زرد به عنوان رنگ نمادین برند رنو در اسناد داخلی آن مورد استفاده قرار گرفت.

 

از آن روز به بعد لوزی به عنوان بخشی از هویت رنو در تمام اسناد و تبلیغات مرتبط با شرکت مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۹۵۹ و با رونق مدرنیته خودرو‌ها و شبکه فروش رنو شروع به استفاده از لوگو جدید و باریک این شرکت کردند. این لوگو "نوک لوزی" نام داشت. این لوگو همچنان نام "رنو" را به تصویر می‌کشید، اما کلمات " Régie Nationale" ناپدید شدند. در اسناد داخلی شرکت لوزی سیاه و سفید در پس زمینه‌ای زرد رنگ قرار داشت.

 

این شرکت فرانسوی در سال ۱۹۷۲ تصمیم گرفت که نماد لوزی را برجسته‌تر کند و دیگر از نام رنو در لوگو استفاده نکند. بخش"هنر و صنعت" که در سال ۱۹۶۷ تاسیس شد وظیفه پیدا کرد که هویت بصری جدید شرکت را تعریف کند. بر همین اساس ویکتور واسارلی (Victor Vasarely) به همراه پسرش لوگویی متشکل از خطوط موازی را طراحی کردند که هم فنی بود و هم جذاب. رنو ۵ اولین خودرویی بود که لوگوی جدید بر روی آن درج شد. موفقیت این خودرو باعث شد لوگوی جدید حتی بدون قرار گرفتن نام رنو روی آن یادآور نام و نشان این کمپانی باشد.

 

همزمان با این اتفاق رنو با استخدام چندین متخصص کمپین تبلیغاتی تازه‌ای را آغاز کرد. در سال ۱۹۸۵ این شرکت از نمادین‌ترین شعار خود رونمایی کرد: "رنو، خودرو‌هایی برای زندگی". این شعار متناسب با جایگاهی بود که خودرو‌های رنو در آن زمان در زندگی فرانسوی‌ها داشت.

 

حال در شرایطی رنو اعلام کرده که لوگوی خود را تغییر داده است که چند روز قبل هم پژو اعلام کرده بود، نخستین نمونه از نسل‌های آتی خودرو‌های پژو به لوگوی جدید مجهز می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->