چند انگلیسی در ارتش رژیم صهیونیستی خدمت می‌کنند؟ احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است
سرخط خبرها

عضو مجمع روحانیون مبارز: صحنه گردانی نظامی ها در سیاست خطرناک است

  • کد خبر: ۶۱۸۲۵
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
عضو مجمع روحانیون مبارز: صحنه گردانی نظامی ها در سیاست خطرناک است
عضو مجمع روحانیون مبارز گفت:سپاه و ارتش و نظامی ها باید پشتیبان ملت باشند، نه اینکه صحنه گردانان سیاست شوند، این خطر است. امام در مخالف با حضور نظامی ها در عرصه های سیاسی، آینده نگر بودند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد مقدم در مراسم سالگرد در گذشت سید احمد خمینی به تشریح ایجاد و تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران و نقش سیداحمد خمینی در این سیر پرداخت.

 

وی گفت: در پایان قرن چهاردهم شمسی دنیا به واکنش وا داشته شد، چرا؟ چون بزرگترین حادثه این قرن یعنی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام (ره) به وقوع پیوست. این انقلاب به دنیا نشان داد که دین نه تنها افیون توده ها نیست بلکه می تواند ملتها را با دست خالی در برابر توپ و تانک ها قرار دهد و می تواند نمادی نوین در دنیای پوسیده کنونی باشد.

 

عضو مجمع روحانیون مبارز خاطرنشان کرد: امام اسلام را به عرصه سیاست کشاند. ایشان نمادی از دین را در دنیای سیاست نشان داد. هنر امام این بود که در دنیای مدرن کوشید اسلام را با جمهوری پیوند بزند. در نظام دینی امام حقوق اساسی مردم تامین می شود. هنر امام در این بود که در عصر مدرن حتی در بسیاری از کانون های اسلامی در دنیای اسلام که عمارت و خلافت اسلامی را مطرح می کردند، امام سخن از جمهوری اسلامی کردند.

 

مقدم ادامه داد: تاکید ایشان از این جهت بود که جمهوریت یعنی پایگاه بزرگی که دین را به کانون جامعه بر می گرداند و تکیه نظام دینی را مردم قرار داد. امام در همه سخنرانی هایشان هشدار دادند جمهوری اسلامی به میزانی که به جمهوریت گره بخورد به آرمانهایش می رسد، اما به میزانی که از جمهوریت فاصله بگیرد از اسلامیت فاصله می گیرد.

 

وی گفت: در کنار امام، مرحوم سیداحمد و سیدمصطفی خمینی به عنوان دو یار و یاور در همه مراحل زندگی امام حضور داشتند. وقتی حاج سیدمصطفی به رحمت خدا رفت، بار این امانت روی دوش سیداحمد افتاد. در طول دوران قبل از انقلاب از زمان ورود سیداحمد آقا به عنوان نیروی بالنده سیاسی جایگاهش را تعریف کرد، او همواره در کنار انقلاب و امام بود.

 

عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: ایشان برای امام همچون سرباز پا به رکاب بود. ارتباط سیداحمد با مبارزان و نیروهای انقلاب بسیار با ارزش بود. اگر امام توانست بزرگترین تاثیر را در قرن چهاردم بگذارد، یقین دارم حضور سیداحمد آقا به عنوان یار و یاور تاثیر زیادی در آن داشت. امام بارها فرمودند «احمد یار امین من است.» فراتر از یک فرزند و یک فرد. حضور سیداحمد آقا زمان رحلت امام همچنان ادامه داشت. همه تلاش سیداحمد آقا بعد از امام استمرار حرکت کشتی انقلاب در مسیر امام بود.

 

مقدم اظهار کرد: شخصیتی چون سیداحمد آقا خمینی نقش بسیار تعیین کننده در تداوم جمهوری اسلامی داشت. کنار رهبر چون یاری امین قرار گرفت و با همه توان و وجود مسیر را باز و هموار کرد تا میراث جمهوری اسلامی پاس داشته شود.

 

وی در ادامه گفت: در کنار مضجع شریف امام خمینی، سیداحمد خمینی و آیت الله هاشمی رفسنجانی حضور داریم و باید با ایشان تجدید عهد کنیم. پاسداری از امام پاسداری از جمهوری اسلامی است. اگر به جمهوریت انقلاب آسیب برسد، یقینا به اسلامیت آن هم آسیب می رسد.

 

عضو مجمع روحانیون مبارز در ادامه با انتقاد از حضور نامزدهای نظامی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، گفت: سپاه و ارتش و نظامی ها باید پشتیبانی ملت باشند، نه اینکه صحنه گردانان سیاست شوند، این خطر است. امام در مخالف با حضور نظامی ها در عرصه های سیاسی، آینده نگر بودند.

 

وی ادامه داد: ایشان می دانست حفظ این جمهوری اسلامی با حضور مردم و مشارکت آنان در آن امکان پذیر است. اگر مردم با همه وجودشان لمس کنند که رای و انتخابشان در همه عرصه های نظام اسلامی تعیین کننده است و اگر این نظام تکیه گاهش را مردم قرار داد، مطمئن باشید هیچ چیزی این نظام را تهدید نخواهد کرد. از آن روزی باید ترسید که مردم احساس کنند دیده نمی شوند و به حساب نمی آیند. مردم ناراحت می شوند وقتی یه چیزی رای می دهند، اما در عمل به گونه ای دیگر اتفاق می افتد.

 

مقدم در پایان تاکید کرد: این باوری است که بی توجهی به آن موجب جفا به امام می شود. باید با امام عهد ببندیم و بگوییم تو که در حفظ نظام جمهوری اسلامی از خانواده و زندگی با آرامشت و از جان فرزندت گذشتی، ما تلاش نیز می کنیم به هر طریقی جمهوری اسلامی مدنظر تو را حفظ کنیم. ما اسلام امام خمینی را می خواهیم، چون حقوق اساسی، حقوق شهروندی و حق آزادی مردم از این اسلام بر می خیزد.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->