کوتاه و مختصر درباره ۷ آلبوم مهم موسیقی در سال ۹۹ + دانلود ۷ آهنگ

  • کد خبر: ۶۲۰۴۴
  • ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
کوتاه و مختصر درباره ۷ آلبوم مهم موسیقی در سال ۹۹ + دانلود ۷ آهنگ
سال ۹۹ برای فعالیت‌های هنری سال سخت و عجیبی بود؛ درحالیکه سینما لنگان‌لنگان با اکران‌های محدود سینمایی و نمایش‌های اینترنتی سعی داشت خودش را به ساحل آرامش برساند، بهترین راه برای صنعت موسیقی عرضه اینترنتی در شرایط طوفان کرونا بود. این هفت آلبوم در هفت طیف موسیقایی مختلف از نظر ما مهم‌ترین‌های ۹۹ بودند.

شهرآرانیوز - سال ۹۹ از همان آغازش برای فعالیت‌های هنری سال سخت و عجیبی بود؛ درحالی‌که سینما لنگان‌لنگان با اکران‌های محدود سینمایی و نمایش‌های اینترنتی سعی داشت خودش را به ساحل آرامش برساند، بهترین راه برای صنعت موسیقی که کنسرت‌هایش را تعطیل‌شده می‌دید، عرضه اینترنتی آهنگ و آلبوم و برگزاری مجازی کنسرت در شرایط طوفان کرونا بود. شاید برخی از هنرمندان حوزه موسیقی انتشار البوم را به آینده نامشخصی موکول کردند و مردم هم چاره‌ای جز حذف کالای فرهنگی از سبد خریدشان نداشتند و هنوز هم ندارند، اما برخی‌ها هم بودند که این دوران را برای انتشار اثر و همراه‌شدن با مردم مناسب دیدند. این هفت آلبوم در هفت طیف موسیقایی مختلف از نظر ما مهم‌ترین آلبوم‌های سال ۹۹ بودند:

 

شتر دیدی چطوری می‌بره بار؟

تیریشکو | حیدو هدایتی

 

کوتاه و مختصر درباره ۷ آلبوم مهم موسیقی در سال ۹۹

 

آلبوم حیدو هدایتی، خواننده جوان و جنوبی، با عنوان «تیریشکو» لذت بردن توأمان از گویش جنوبی و رنج نهفته در صدای خواننده است، عاشقانه‌هایی گرم و گیرا همراه با تنوع ساز‌هایی که همراه صدای حیدو شده است. این آلبوم ۱۱ قطعه دارد که ۳ قطعه آن پیش از این منتشر شده بود.

 

 
قطعه «تیریشکو»
 

دلم گرفته برادر

بامن بخوان | علیرضا قربانی

 

کوتاه و مختصر درباره ۷ آلبوم مهم موسیقی در سال ۹۹

 

امسال سال پرکار علیرضا قربانی بود. یک آلبوم و چند تک‌آهنگ که بسیار به آن‌ها توجه شود. قطعه «دلم گرفته برادر» یکی از ۱۰ آهنگ آلبوم «بامن بخوان» است که در حال و هوایی متفاوت از سوی قربانی منتشر شده است.

 

 
قطعه «بامن بخوان»

راندن رو به انزوا

بادیات | امیرحسین شورچه

 

کوتاه و مختصر درباره ۷ آلبوم مهم موسیقی در سال ۹۹

 

آلبوم «بادیات» امیرحسین شورچه، خواننده مشهدی، خردادماه امسال با تهیه‌کنندگی حامد بهداد منتشر شد. این آلبوم ۱۱ قطعه دارد که قطعه «مرا به خانه‌ام ببر» از این آلبوم جزو راه‌یافتگان نهایی جشنواره جوکی هم بود. ۱۱ آهنگ این آلبوم در سبک کانتری و بلوز است و برای مشهدی‌ها ارجاعات بومی شیرینی دارد.

 

 
قطعه «بی‌تو»
 

با من خیال کن

نصفالنهار مبدأ | پالت

 

کوتاه و مختصر درباره ۷ آلبوم مهم موسیقی در سال ۹۹

 

امید نعمتی امسال ۳ آلبوم داشت. سال شلوغی برای این خواننده جوان که آخرین آلبومش با گروه قدیمی پالت با عنوان آلبوم «نصفالنهار مبدأ» در اسفندماه منتشر شده است. این آلبوم ۸ قطعه دارد که هرکدام از آن‌ها حال‌وهوای خودش را دارد، اما از شنیدن قطعه «با من خیال کن» غفلت نکنید!

 

 
قطعه «با من خیال کن»
 

 

 آسمانی پیدا نیست

احتمالا قهرمانی در کار نیست | بمرانی

 

کوتاه و مختصر درباره ۷ آلبوم مهم موسیقی در سال ۹۹

 

«احتمالا قهرمانی در کار نیست» آلبوم تازه گروه بمرانی است. آلبومی برای آن‌هایی است که شنیدن کلام و تأمل روی معانی کلمات برایشان مهم‌تر است. بیشتر قطعه‌های این آلبوم بر روی شعر استوار است و بیشتر شعرها هم ارجاعاتی به اتفاقات روز و مسائل اجتماعی در این سال‌های اخیر دارد.

 

 
قطعه «احتمالا قهرمانی در کار نیست»
 

 

شعر یادم رفت

میز دوتایی | سیریا

 

کوتاه و مختصر درباره ۷ آلبوم مهم موسیقی در سال ۹۹

 

یک عاشقانه جنوبی با صدای محمد لاریان و از گروه «سیریا»، آلبوم «میز دوتایی» است. آلبومی که از ۱۱ قطعه تشکیل شده است. قطعات این آلبوم برآمده از فرهنگ موسیقیایی جنوب است و در ترانه‌های آن قصه‌های عامیانه و فولکلور نقش پررنگی دارد.

 

قطعه «شعر یادُم ر...»

 


هزار هیچ در یک هیچ

هزار هیچ | حامد بهداد

 

کوتاه و مختصر درباره ۷ آلبوم مهم موسیقی در سال ۹۹

 

یک بازیگر و خواننده قرن بیست‌ویکمی شعر شاعری از قرن هشتم را کنار گیتار باس و درامز گذاشته است که البته برای اولین‌بار نیست. حامد بهداد با «نشر موسیقی کوک»، پشتیبان چند آلبوم جریان فرعی موسیقی راک مشهد بوده است و حالا انگار همین‌ها در این آلبوم کمک‌های بهداد را مستقیم و غیرمستقیم عوض داده‌اند. مسعود فیاض‌زاده و علی باغفر، اعضای گروه «منهای یک»، بدون شک ستون موسیقایی آلبوم «هزارهیچ» هستند. «هزار هیچ» ۷ ترک دارد که دو تا از آن‌ها پیش‌تر به عنوان تک‌قطعه منتشر شده‌اند.

 

 
قطعه «سرو چمان»
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->