وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش
سرخط خبرها

«احتمالا قهرمانی در کار نیست» جدیدترین اثر گروه بمرانی منتشر شد + موزیک ویدئو

  • کد خبر: ۳۸۹۰۸
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
«احتمالا قهرمانی در کار نیست» جدیدترین اثر گروه بمرانی منتشر شد + موزیک ویدئو
آلبوم «احتمالا قهرمانی در کار نیست» جدیدترین اثر گروه موسیقی بمرانی است که به تازگی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. در «احتمالا قهرمانی در کار نیست» که شامل ۱۲ قطعه با کلام است دیگر نه از بازخوانی قطعات خبری هست نه از حس و حال عاشقانه.
شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز - گروه «بمرانی» که کارش را از سال ۱۳۸۷ با اجرا در کافه‌ها، کنسرت‌های خیریه و آهنگ‌سازی برای نمایش‌های مختلف آغاز کرد و بعد از چند سال با انتشار اولین آلبوم رسمی‌اش به نام «اتوبوس قرمز» در سال ۱۳۹۳ توانست طرف‌دارانی عموما از میان قشر جوان پیدا کند. «مخرج مشترک»، «گذشتن و رفتن و پیوستن»، «سیزده چهل» سه آلبوم دیگر این گروه است که در سال‌های بعد منتشر شدند. در این بین نکته جالب توجه فضای متفاوت هر چهار آلبوم با یکدیگر است. آن‌ها در «اتوبوس قرمز» به سراغ سبک «جز» رفتند و در آلبوم «مخرج مشترک» فضای صوتی با رتیم موسیقی کانتری، راک و جیپسی‌پانک را تجربه کردند.
 
 
بمرانی در سومین آلبومشان که «گذشتن و رفتن و پیوستن» نام داشت از این فضای موسیقایی کمی فاصله گرفتند و شعر‌هایی عاشقانه‌تر با تأکید بر حس تنهایی و فقدان را اجرا کردند. آلبوم «سیزده چهل» آن‌ها هم بازخوانی آثار پاپ دهه چهل خورشیدی بود که با تنظیم جدید در اختیار مخاطبانشان قرار گرفت. گروه بمرانی در تازه‌ترین اثرشان نیز به سراغ فضای متفاوتی از آثار پیشین خود رفته‌اند. در «احتمالا قهرمانی در کار نیست» که شامل ۱۲ قطعه با کلام است دیگر نه از بازخوانی قطعات خبری هست نه از حس و حال عاشقانه.

بمرانی در این آلبوم به سراغ موسیقی و اشعاری با فضای اجتماعی‌تر رفته است و از دغدغه‌های جدیدی برای مخاطبانش می‌خواند. مانی مزکی سرپرست گروه و نوازنده سازدهنی و ترومبون پیش از این در گفت‌وگویی با خبرگزاری هنرآنلاین درباره «احتمالا قهرمانی در کار نیست» این‌گونه توضیح داده بود:
 
«با توجه به بازخورد‌هایی که از دوستان نزدیک گرفته‌ایم، فکر می‌کنیم این آلبوم با آثار قبلی خودمان فرق دارد. این تغییر رویه ممکن است که روی طرف‌داران تأثیرگذار باشد، اما چیزی که برای ما همیشه اهمیت داشته این بوده که چیز‌های جدید را تجربه کنیم. اصولا همه آلبوم‌های ما با آلبوم‌های دیگر‌مان تفاوت دارد و ما معمولا به این فکر نمی‌کنیم که کاری انجام دهیم تا آدم‌ها دوست داشته باشند یا طرف‌دارانمان ناراحت نشوند.»

از میان ۱۲ قطعه این اثر جدید پیش از این ترانه‌های «پاییز»، «خارجی»، «درونی»، «فرض کن» و «از پیشم نرو» منتشر شده بودند.
 
 
موزیک ویدئو «از پیشم نرو»
 

موزیک ویدئو «از پیشم نرو» نیز تنها چند روز پیش از آغاز پیش فروش آلبوم «احتمالا قهرمانی در کار نیست» در اختیار مخاطبان قرار گرفت که با بازخورد‌های خوبی نیز رو‌به‌رو شد. «شرایط حساس»، «احتمالا قهرمانی در کار نیست»، «که روشنی سحر»، «داد و بیداد»، «خشکسالی»، «کلانتری»، و «گل واژه» دیگر قطعات جدیدی هستند که در آلبوم جدید گروه بمرانی گنجانده شده‌اند. در این اثر همچون آلبوم‌های قبلی گروه بمرانی، بهزاد عمرانی به عنوان خواننده حضور دارد و باقی اعضای گروه ضمن نواختن ساز‌های مختلف با او ترانه‌ها را هم‌خوانی می‌کنند. مانی مزکی، نوازنده سازدهنی، ترومبون و یوفونیوم، جهانیار قربانی نوازنده گیتار الکتریک و ترومپت، آرش عمرانی نوازنده پیانو و کیبورد، کیارش عمرانی نوازنده گیتار باس و سالار اصغری نوازنده درامز از جمله افرادی هستند که در شکل‌گیری قطعات آلبوم «احتمالا قهرمانی در کار نیست» نقش داشته‌اند.
 
 
موزیک‌ویدئو «فرض کن»

همچنین گلنوش عمرانی، مریم جمالی و آها راستی گروه هم‌خوانان بانو در این آلبوم را تشکیل می‌دهند. احسان رسول اف نیز تهیه‌کنندگی اثر جدید بمرانی را برعهده دارد. از نکات جالب توجه در این آلبوم که کمتر در آثار دیگر خوانندگان و گروه‌های ایرانی به آن توجه می‌شود، رعایت حق مؤلف است. بمرانی در توضیحات آلبوم خود به این موضوع اشاره کرده که در آهنگ «احتمالا قهرمانی در کار نیست» از ملودی ترانه «عشق گل» اثر جوئل فاجرمن استفاده شده است و حتی آورده که دو جمله پایانی شعر آهنگ «فرض کن» سروده احسان گودرزی است.
 
گروه بمرانی که در بهار امسال برای همراهی با مردم در روز‌های قرنطینه خانگی آلبوم تصویری کنسرت خود در کاخ سعدآباد را به صورت لایو در اینستاگرامش پخش کرده بود برای انتشار آلبوم «احتمالا قهرمانی در کار نیست». با توجه به اینکه در شرایط شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری مراسم رونمایی و دیدار با مخاطبانشان را نداشتند، برای کسانی که در مدت زمان پیش‌فروش آلبوم، نسخه فیزیکی آن را خریداری کرده بودند، آلبومی با امضای اعضای گروه را ارسال کردند.
 
لازم به ذکر است، آلبوم «احتمالا قهرمانی در کار نیست» که ۱۵ مرداد منتشر شد هم‌اکنون در رتبه دوم پرفروش‌ترین آلبوم‌های سایت بیپ‌تونز بعد از اثر جدید علیرضا قربانی به نام «با من بخوان» قرار دارد. علاقه‌مندان می‌توانند نسخه فیزیکی اثر جدید گروه بمرانی را با قیمت ۴۰ هزارتومان از سایت‌های شهرکتاب آنلاین و دکه که امکان ارسال به شهر‌های سراسر ایران را دارند، تهیه‌کنند. نسخه دیجیتالی آن نیز با قیمت ۲۰ هزارتومان از سایت‌های بیپ‌تونز و چارخونه به صورت قانونی خریداری و دانلود می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->