ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان پیروز دربی اصفهان پخش زنده بازی الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سید حسین حسینی ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شد جمعه سرنوشت‌ساز استقلال در آزادی | آبی‌ها با خبر از نتیجه بازی پرسپولیس بازگشت روماریو در ۵۸ سالگی به مستطیل سبز + عکس پخش زنده بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین وزارت ورزش و جوانان مالکیت سرخابی‌ها را نپذیرفت| آغاز شمارش معکوس برای واگذاری تکذیب واگذاری قطعی استقلال به یک هلدینگ سرمربی محبوب سردار آزمون در راه ترکیه یخچالی در تیم منتخب هفته لیگ دو آلمان + عکس امیدواری به بازگشت یامگا ال‌کلاسیکو، آخرین فرصت ژاوی؟
سرخط خبرها

همزمان با هفته شوراها: نصب سردیس شادروان «معدلی» در بوستان ملت

  • کد خبر: ۶۲۸۹۹
  • ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
همزمان با هفته شوراها: نصب سردیس شادروان «معدلی» در بوستان ملت
سردیس پُرماجرای پدر ورزش همگانی خراسان‌رضوی بالاخره هم‌زمان با هفته شورا‌ها در محل حوض چشمی بوستان ملت نصب خواهد شد.
مجید خروشی | شهرآرانیوز؛ سردیس پُرماجرای پدر ورزش همگانی خراسان‌رضوی بالاخره هم‌زمان با هفته شورا‌ها در محل حوض چشمی بوستان ملت نصب خواهد شد. چندی‌پیش بود که سردیس استاد ابوالحسن معدلی، قهرمان دوومیدانی و پدر ورزش همگانی استان، آماده نصب در بوستان ملت بود که به‌دلیل وجود برخی مشکلات در نوع ساخت و همچنین چهره سردیس، اداره امور هنری شهرداری مشهد با نصب آن ممانعت کرد.
 
اما این پایان ماجرا نبود و بعد از آن، خود این اداره از ‌سوی شورای شهر مکلف شد تا نسبت به آماده‌سازی یک سردیس جدید با استاندارد‌های مناسب اقدام کند. حالا معاونت تربیت‌بدنی و سلامت شهرداری مشهد اعلام کرده است که این سردیس در هفته شورا‌ها نصب خواهد شد. حسن نوری در‌این‌باره اظهار کرده است: حمایت از مفاخر هنری و ورزشی استان یکی از اهداف بزرگ مدیریت شهری است.
 
وی افزود: بر‌اساس تقاضای اداره کل ورزش و جوانان استان و دستور محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر، ساخت و جانمایی سردیس استاد ابوالحسن معدلی، قهرمان دو‌و‌میدانی و بانی ورزش صبحگاهی استان، به معاونت هنری شهرداری مشهد واگذار شد. وی با اشاره به هفته شورا‌ها که از نهم تا شانزدهم اردیبهشت است، گفت: این سردیس هم‌زمان با هفته شورا‌ها در حوض چشمی بوستان ملت مشهد، محل تمرین و گردهمایی پیش‌کسوتان و ورزشکاران این فقید ورزشکار، نصب می‌شود. نوری خاطرنشان کرد: براساس اطلاعاتی که از حوزه هنری دریافت شده است، این سردیس در عرض یک ماه ساخته می‌شود و به بهره‌برداری خواهد رسید. معاون سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد یادآور شد: ورزش همگانی کم‌هزینه‌ترین و پرفایده‌ترین ورزش است که برای سلامتی و نشاط مردم کار می‌کند و افتخار می‌کنیم پایگاه ورزش صبحگاهی کشور مشهد است.
 
وی که خودش یکی از فعالان ورزش همگانی در استان است، می‌گوید: ورزش صبحگاهی از سال‌۵۷ با فعالیت اندک شماری از ورزشکاران در بوستان ملت آغاز شد و پس از اینکه صدا‌و‌سیما برنامه‌ای را از ورزش صبحگاهی این ورزشکاران روی آنتن برد، پایه‌های شکل‌گیری و سامان‌دهی ورزش صبحگاهی نه‌تن‌ها در مشهد، بلکه در سراسر کشور کلید خورد. وی با اشاره به اینکه «معدلی» پرچم‌دار ورزش صبحگاهی استان بود، اذعان کرد: استاد معدلی در سال‌۵۷ با همکاری دکتر قره، رئیس هیئت دو‌و‌میدانی وقت و همچنین صابری، یکی دیگر از قهرمانان دو‌و‌میدانی، به‌همراه مرحوم حسن شفیعی و حسن روحی تصمیم گرفتند حرکتی نو راه بیندازند و مردم را تشویق به ورزش‌کردن کنند.

ورزش صبحگاهی این چند نفر در بوستان ملت مشهد رفته‌رفته و با اضافه‌شدن مردم به یک جریان تبدیل شد، چنان‌که بسیاری معتقدند این حرکت پایه اولیه شکل‌گیری جریان «ورزش صبحگاهی» نه‌تن‌ها در استان بلکه در کشور بود. شادروان ابوالحسن معدلی سال‌۱۳۵۸ با همکاری اساتیدی همچون دکتر قره، باغبانباشی و صابری و تعدادی از ورزشکاران آن زمان، ورزش همگانی را پایه‌گذاری کرد. آن مرحوم به‌عنوان مربی و داور بین‌المللی پیاده روی، سر‌داور مسابقات پیاده روی آسیایی‌۲۰۰۴ و داور مسابقات قهرمانی کشور در رشته دو‌و‌میدانی به‌مدت ۳۵‌سال به‌عنوان مربی صبحگاهی در بوستان ملت فعالیت کرد.
 
وی مقام قهرمانی کشور را نیز در رشته‌های ۱۱۰‌متر و ۴۰۰‌متر با‌مانع در کارنامه افتخارات ورزشی خود ثبت کرده است. معدلی در‌نهایت ۵ اسفند ۱۳۹۳ بعد از طی یک دوره بیماری سرطان خون، کوچ ابدی‌اش را آغاز کرد. دکتر‌ها در سال‌های آخر، او را از ورزش منع کرده بودند؛ اما به گفته پسرش تا روز آخر و تا نهایت توانی که در بدن داشت، ورزش را در کنار دوستان و در بوستان ملت ترک نکرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->