دومین جشنواره هنرهای نوری در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود + فیلم (فروردین ۱۴۰۳) جانمایی ۷۰۰ المان‌ شهری در ۳۵۰ نقطه شهری | برگزاری برنامه قرار زیارت در ماه مبارک رمضان شهروندان مشهدی از فعالیت ورزشی بپرهیزند (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تصویب تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد‌مقدس تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری مشهد در سال جاری  برخورد جدی با تاکسیرانان متخلف در ایام نوروز | جانمایی المان‌های مشهد تا یکشنبه به اتمام برسد رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی سپاه در روز قدس سومین همایش باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر در مشهد رقم خورد ارائه تخفیف برای تعمیر خودرو‌های دارای نقص فنی تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مشهد + جزئیات حاجی‌بگلو: تا پایان دوره ششم محکم از شهردار مشهد حمایت می‌کنیم بهارانه‌ای برای شهر رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر: ۲۹۷ میلیارد تومان برای توسعه و بهسازی مساجد مشهد اختصاص یافت لیست اسکان و مراکز اقامتی ارزان قیمت مشهد در نوروز ۱۴۰۳ ترافیک در ورودی‌ها و خروجی‌های مشهد پرحجم است | کاهش ۷۵ درصدی تصادفات درون‌شهری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افتتاح و بهره‌برداری از دوربرگردان شهید میرزایی در مشهد مقدس + فیلم از سرگیری پرواز اراک به مشهد پس از توقف ۵ ساله (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) حدود ۸۲ درصد زائران با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر می‌کنند اعمال قانون ۱۵۴۴ فقره تخلفات حادثه‌ساز در مشهد| توقیف ۵۹دستگاه خودرو متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار گرفت (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) در صدویازدهمین جلسه علنی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر مشهدمقدس چه گذشت؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۴۰ درصد ظرفیت‌های اقامتی مشهد تکمیل شد | استانداری خراسان رضوی: تاکنون بازار سیاه بلیت در مشهد نداشته‌ایم (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

کاهش مشکلات ساخت‌وساز با تحقق پهنه‌بندی شهر مشهد

  • کد خبر: ۶۴۰۲۰
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کاهش مشکلات ساخت‌وساز با تحقق پهنه‌بندی شهر مشهد
شهناز رمارم، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر اینکه در این دوره شورا پهنه بندی شهر و مطالعات آن به مشاوره سپرده شد گفت: قرار است افق توسعه مشهد با نگاه به توسعه آینده مشخص شود.
لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر اینکه در این دوره شورا پهنه بندی شهر و مطالعات آن به مشاوره سپرده شد گفت: قرار است افق توسعه مشهد با نگاه به توسعه آینده مشخص شود. با این اتفاق جلوی بخشی از مشکلات پیش روی شهرداری و شورا در حوزه ساخت و ساز‌های غیرمجاز همانند توسعه افقی شهر مشهد گرفته و از ارسال پرونده تخلف‌ها به کمیسیون ماده ۱۰۰ و صدور حکم قلع و ایجاد نارضایتی مردم تا حد بسیار زیادی کاسته می‌شود و از طرف دیگر توسعه ناهمگون پیش بینی ناپذیر شهر نیز جلوگیری خواهد شد.

شهناز رمارم در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه مطالعات اولیه این کار انجام و قرارداد با مشاور منعقد شده است، افزود: تا پایان سال مطالعات تمام  شده و بعد از آن برای تصویب به شورا ارائه خواهد شد تا به آن به عنوان یک سند زیرساختی راجع به پهنه بندی حریم استناد شود. در حقیقت با این سند برای اولین بار حریم شهر مشهد پهنه بندی می‌شود.


افزایش ۴ متر مربعی سرانه فضای سبز مشهد

وی با مرور کارنامه ۳.۵ ساله شورا و مدیریت شهری افزود: ایجاد ۱۲۰۰ هکتار فضای سبز جدید و بالا رفتن ۴ مترمربع سرانه فضای سبز شهر مشهد در دوره چهارساله شورای پنجم اتفاقی بی نظیر است. وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی تأسیس و ساخت پردیس تئاتر مشهد یک زیرساخت مهم فرهنگی به شمار می‌آید که در مقیاس ملی در مشهد ساخته شده است.

رمارم با بیان اینکه تا قبل از احداث این  پردیس تئاتر مهم‌ترین اقدامات فرهنگی شورا‌ها در بعد نرم افزاری و خدمات فرهنگی بوده است افزود: فعالیت در این حوزه از بعد سخت افزاری هم ساخت فرهنگ سرا و کانون‌های فرهنگی بود. در حوزه آموزش حقوق شهروندی طی سال‌های ۸۶ تا ۹۶ مبلغی معادل ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای آموزش شهروندی تعیین شده بود، اما درباره خروجی این بودجه جای سؤال است.

عضو شورای شهر مشهد درباره موضوع مدیریت شهری و مباحث فرهنگی مرتبط با آن مواردی را مطرح کرد و گفت: در این ۱۰ سال با این مبلغ اعتبار، شهروندان ما چقدر از نظر آشنایی با حقوق شهروندی یا فرهنگ شهرنشینی آموزش داده شده اند؟ آیا قابلیت اندازه گیری داریم و می‌توانیم به لحاظ کمی این موضوع را اندازه بگیریم؟


مهم‌ترین مصوبه شورای پنجم، منشور حقوق شهرنشینی

رمارم تأکید کرد: مهم‌ترین سند و اقدام شورای پنجم تدوین منشور حقوق شهرنشینی و رونمایی از این سند بود که البته به تصویب شورا رسید. در این سند موضوع شکل گیری خیران شهریار با هدف اینکه شهرداری هم در کنار خیران و واقفان قرار بگیرد باعث شد شهرداری در مأموریت‌های کار خیر با مردم مشارکت کند.


سامان دهی کشف رود از افتخارات شورای پنجم است

رئیس شورای اسلامی استان اظهار کرد: اتفاق مهم دیگر طرح تفصیلی شهر است و بعد از سال‌ها بلاتکلیفی، مشهد دارای طرح تفصیلی می‌شود. رمارم در حوزه مهم‌ترین اتفاق شهر در حوزه خدمات شهری به موضوع جداسازی آب شرب از آب خام و استفاده پساب خاکستری در حوزه محیط زیست اشاره کرد و گفت: سامان دهی کشف رود و تصفیه خانه سپتاژ نیز یکی دیگر از افتخارات شورای پنجم شهر است.
وی بیان کرد: در سال ۹۹ با اختصاص اعتباری با بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به حوزه جمع آوری آب‌های سطحی کار بزرگی درباره کاهش آب گرفتگی در شهر رقم خورد.

وی تأکید کرد: ۵۰ پروژه بزرگ مقیاس در این دوره مدیریت شهری تعریف کردیم که اغلب این پروژ‌ها بالای ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشت. علاوه بر آن، چندین هزار پروژه کوچک هم افتتاح شد که نمونه بارز آن بولوار الزهرا (س) بود. غرب و شرق شهرک شهید رجایی هم در این دوره به هم متصل و این منطقه با صرف ۱۲ میلیارد تومان اعتبار از بن بست خارج شد؛ ضمن اینکه بولوار ۷۵ متری رضویه هم که در تعهدات دولت بود بالاخره بعد از ۳۸ سال معطلی توسط شهرداری افتتاح شد.


منابع انسانی، مهم‌ترین چالش شورای پنجم

عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه مهم‌ترین چالش پیش روی شورای پنجم شاید همان موضوع حوزه منابع انسانی بود افزود: در برخی موارد به عنوان مثال فردی ۱۶ سال در شهرداری کار کرده بود، اما امنیت شغلی نداشت. در بخش‌هایی از شهرداری، نیرو‌هایی حضور داشتند که کار یکسان می‌کردند، اما ۲ نوع حقوق و مزایا دریافت می‌کردند.
رمارم افزود: این اتفاق در حقیقت یک تبعیض آشکار بود که برای نیرو‌های حجمی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کرد و کم کم تأثیر خود را در بهره وری سازمان نشان می‌داد. سامان دهی نیروی حجمی یکی از دغدغه‌های شورای پنجم بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->