رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

ورود معاون اول رئیس جمهور و هیأت همراه به بیرجند

  • کد خبر: ۶۴۶۱
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
ورود معاون اول رئیس جمهور و هیأت همراه به بیرجند
جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، به همراه عده‌ای از وزیران برای شرکت در همایش ملی روز روستا و عشایر، دقایقی پیش وارد فرودگاه بیرجند شد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزرای نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان و جهاد کشاورزی در این سفر جهانگیری را همراهی می‌کنند.
در همایش ملی روز روستا و عشایر، ۲ هزار و ۴۸۰ طرح ملی روستایی و عشایر همزمان در سراسر کشور مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و ۸ تفاهم نامه برای توسعه مناطق روستایی و عشایر کشور به امضا می‌رسد که ۴ تفاهم مختص خراسان جنوبی است.
انعقاد قرارداد ایجاد هزار هکتار شهرک گلخانه‌ای درباره اجرای سند سازگاری با شرایط کم آبی به عنوان استان الگو، برقراری مزایای صندوق بیمه اجتماعی برای تمامی سرپرستان خانوار‌های روستایی و عشایر استان به صورت پرداخت دو سوم حق بیمه از سوی دولت و یک سوم از سوی سرپرست خانوار، رونمایی از لوح جهانی روستای نمونه گردشگری جهانی خراشاد، آغاز عملیات اجرایی ۱۰۰ طرح آبخیزداری و بهره برداری از چند راه روستایی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون اول رئیس جمهور و هیأت همراه به خراسان جنوبی است.
 

‌دغدغه ‌معیشتی مردم ‌را برطرف می‌کنیم

معاون اول رئیس جمهور در مراسم بهره‌برداری طرح آبرسانی از محمدشهر به بیرجند گفت: تصور آمریکایی‌ها این بود که اقتصاد ایران با ‌فشارها و تحریم‌ها به سمت فروپاشی خواهد رفت اما امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که طرح آمریکایی‌ها با شکست مواجه شد.

 اسحاق جهانگیری با اشاره به تلاش آمریکایی‌ها در فشار حداکثری و اعمال تحریم های ظالمانه گفت: تصور آمریکایی‌ها این بود که اقتصاد کشور و نظام جمهوری اسلامی با این فشارها به سمت فروپاشی خواهد رفت اما امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که طرح آمریکایی‌ها با همت مردم عزیز سراسر کشور و پیگیری مسئولان اجرایی با شکست مواجه شده است.

 

‌‌طرح آمریکایی‌ها در فروپاشی اقتصاد ایران با شکست مواجه شد‌

وی ادامه داد: در همه بخش‌ها از نفت، نیرو، کشاورزی، فلزات و معادن، ‌راه و شهرسازی طرح‌های خوبی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم بتوانیم در رفع دغدغه زندگی و معیشت مردم نیز گام‌های موثری برداریم تا مردم از آرامش بهتری برخوردار شوند.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارهای بزرگی که در بخش آب و برق کشور انجام شده گفت: کارشناسان در سال‌های گذشته نسبت به خاموشی در تابستان و حتی مشکلات آبرسانی هشدار می‌دادند اما هنر دوستان ما در وزارت نیرو این بود که نه تنها در این سالها دچار خاموشی و یا کم آبی موثری نشدیم بلکه توانستیم صادرات برق نیز به کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان داشته باشیم.

ایران می‌تواند قطب بزرگ تولید برق در منطقه باشد

‌جهانگیری با بیان اینکه ایران می‌تواند قطب بزرگ تولید برق در منطقه باشد اظهار داشت: با صادرات برق نه تنها دغدغه مردم کشورهای همسایه را برطرف کرده‌ایم بلکه توانسته‌ایم ارز حاصل از فروش برق را به کشور بیاوریم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از ظلم‌های بزرگی که در حق کشور، ملت و نظام و در آخر در حق دولت شد تبلیغات منفی در این باره بود که هیچ اقدام و طرح عمرانی در کشور انجام نشده است گفت: متأسفانه با سیاه نمایی و در بوق و کرنا کردن این موضوع که وضع کشور خیلی بد است طوری جا انداختند که حتی مدیران دولتی از بیان اتفاقات و دستاوردها هراسان هستند.

جهانگیری ادامه داد: این در حالی است که در دولت تدبیر و امید تنها در حوزه آب‌های مرزی 8 میلیارد دلار معادل 30 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شد و طرح‌هایی به بهره‌برداری رسید که در سال‌های قبل انجام آن تصوری واهی تلقی می‌شد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به خاطره‌ای از پخش فیلمی از آبرسانی به یکی از روستاها در یکی از جلسات شورای عالی آب و تأثر حاضران از مشکلات مردم در این زمینه گفت: به واقع کار عمیقی انجام شد و تنها در سال 95 نزدیک به سه هزار روستا از آب پایدار برخوردار شده‌اند و با موافقت رهبر معظم انقلاب در برداشت از حساب صندوق توسعه ملی این روند هر سال افزایش یافت و امروز میلیون‌ها نفر از روستائیان کشور از ‌آب سالم آشامیدنی برخوردارند.

تأمین آب بیرجند به عنوان شهری راهبردی در شرق کشور از اولویت‌ها بود

وی به افتتاح طرح آبرسانی بیرجند اشاره کرد و گفت: بیرجند شهری استراتژیک و راهبردی در شرق کشور است و نمی‌توان نسبت به آب آشامیدنی آن بی‌توجه بود خوشبختانه این طرح در شروع این سفر به بهره برداری رسید و امیدوارم بتوانیم در حل مشکلات و توسعه استان خراسان جنوبی گام های بلندتری برداریم.

معاون اول رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که طرح های آبرسانی سازگار با مناطق کویری و نیمه خشک کشور نظیر خراسان جنوبی با قوت ادامه یابد زیرا آب نیاز اصلی توسعه است و باید برای تأمین و استفاده قطره قطره آن برنامه‌ریزی کرد.

جهانگیری با بیان اینکه باید برای توسعه خراسان جنوبی فکر جدی داشته باشیم بر احیای قنوات و سرمایه گذاری مطلوب در حوزه آب و فاضلاب استان تأکید و اظهار امیدواری کرد با یکی شدن متولی آب و فاضلاب شهر و روستا شاهد حل مشکلات روستاها در این زمینه و کوچکتر و کارآتر شدن دولت در حوزه آب و فاضلاب شهر و روستا باشیم.

وزیر نیرو نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش آب و فاضلاب در 40 سال گذشته گفت: شاخص‌های کشور در این حوزه به استانداردهای جهانی نزدیک شده به طوری که تعداد تصفیه خانه های کشور از عدد 4 در ابتدای انقلاب به 228 رسیده است.

اردکانیان با بیان اینکه هر هفته 30 روستای کشور به شبکه آبرسانی پایدار متصل می‌شود گفت: تا پایان دولت دوازدهم 10 میلیون نفر از روستاییان و عشایر کشور از نعمت آب سالم برخوردار می‌شوند و تنها در استان خراسان جنوبی 1360 پروژه برق، آب و فاضلاب به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع:تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->