کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو دربازار امروز | ۲۰۷ دوباره میلیاردی شد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تعرفه معاینه فنی خودرو گران می‌شود؟ کشف بیش از یک تن نان خشک درمشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش‌های امسال، ۲۵ میلیمتر بیش‌تر از پارسال | شناسایی ۳۸۹ انشعاب غیرمجاز آب در باغ ویلا‌های اطراف مشهد پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت واقعی مسکن چقدر است؟ | مسکن در ۱۲ سال اخیر ۴۰ برابر رشد قیمت داشته است! چرا با سفر مسئولان اقتصادی کشور به عربستان نرخ ارز کاهش یافت؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چگونه زولبیا درست کنیم؟

  • کد خبر: ۶۴۸۱۸
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
چگونه زولبیا درست کنیم؟
زولبیا بامیه از محبوب‌ترین شیرینی‌های ماه مبارک رمضان هستند که در کشور ایران و همچنین در منطقه خاورمیانه و برخی کشور‌های شمال آفریقا مثل الجزایر، طرفداران زیادی دارند. بسیاری از افراد، زولبیا بامیه را از قنادی‌ها می‌خرند؛ اما آیا می‌دانستید که شما می‌توانید این شیرینی‌ها را به همان خوشمزگی در خانه درست کنید؟

به گزارش شهرآرانیوز، آرد، نشاسته، ماست، کره و بیکینگ پودر از مواد تشکیل‌دهنده زولبیا هستند و بامیه با آرد، کره، تخم‌مرغ و آب درست می‌شود. هر دو این شیرینی‌ها به فر احتیاجی ندارند و پس از سرخ شدن، در شربت غلتانده می‌شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه زولبیا بامیه خانگی و نکات طلایی پخت آن‌ها آشنا کنیم.

 

طرز تهیه زولبیا:

چگونه زولبیا درست کنیم؟

نشاسته را داخل ظرف ریخته و ماست را اضافه می‌کنیم و خوب با هم مخلوط کرده تا نشاسته مقداری نرم شود حالا گلاب، زعفران دم کرده، روغن مایع و آرد را به مواد اضافه می‌کنیم و با همزن به مدت ۵ تا ۷ دقیقه خوب مخلوط می‌کنیم تا از حالت سفتی خارج شود در حین همزدن بکینگ پودر هم به مواد اضافه می‌کنیم.

بعد از همزدن مواد را داخل ظرفی در بسته ریخته و اجازه می‌دهیم به مدت ۳ تا ۴ ساعت استراحت کند.

قبل از زدن زولبیا شیره را آماده می‌کنیم به این صورت که ۱ لیوان سرخالی شکر را به همراه یک سوم لیوان آب داخل قابلمه ریخته و ۲ قاشق غذاخوری گلاب، نصف قاشق چایخوری آبلیمو اضافه می‌کنیم مواد را هم زده تا شکر مقداری حل شود. حالا قابلمه را روی گاز گذاشته و دیگر مواد را به هم نمی‌زنیم تا شروع به قل زدن کند و بعد از اینکه کف کرد با یک برس آغشته به آبلیمو کناره‌های قابلمه را که شکر چسبیده پاک می‌کنیم.

شکر باید کاملا حل شود بعد مقداری زعفران، چند عدد هل و نصف قاشق غذاخوری گلوکز مایع اضافه کرده و همین که گلوکز باز شد گاز را خاموش می‌کنیم.

حالا مواد زولبیا را که استراحت کرده را هم می‌زنیم و داخل ظرف مخصوص یا ظرف جای سس می‌ریزیم.

داخل یک قابلمه کوچک به اندازه ۲ سانتیمتر روغن ریخته و صبر می‌کنیم تا روغن داغ داغ شود بعد از مواد زولبیا به صورت دایره ایی و تو در تو داخل روغن داغ می‌ریزیم و خوب هر دو طرف را سرخ می‌کنیم تا طلایی رنگ شود. (البته به سلیقه خود سرخ کنید) و بعد داخل شربت می‌اندازیم؛ که به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه داخل شربت باشد بعد خارج کرده و داخل ظرف می‌چینیم.

نکته:شربت زولبیا برعکس شربت بامیه باید گرم باشد.

منبع: بیتوته

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->