خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳) یک کشته و ۲ زخمی در تصادف ۲ موتور سیکلت با پاترول در جاده بابل (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

انفجار بیمارستان مبتلایان کرونا در بغداد عراق + جزئیات و تصاویر

  • کد خبر: ۶۵۱۷۲
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
انفجار بیمارستان مبتلایان کرونا در بغداد عراق + جزئیات و تصاویر
منابع درمانی در عراق خبر دادند که در پی انفجار کپسول اکسیژن در بیمارستان مبتلایان کرونا در بغداد، حداقل ۲۷ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، رسانه‌های عراقی بامداد یکشنبه از وقوع انفجاری در بیمارستان «ابن الخطیب» واقع در بغداد خبر دادند.

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، علت این حادثه، انفجار کپسول اکسیژن در این بیمارستان محل بستری مبتلایان به «کووید۱۹» اعلام شده است.


اینجا ببینید: لحظه انفجار کپسول‌های اکسیژن در بیمارستانی در بغداد + فیلم


منابع درمانی در عراق خبر دادند که در پی انفجار در بیمارستان ابن‌الخطیب، حداقل ۲۳ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

«کاظم بوهان»رئیس سازمان دفاع مدنی عراق نیز اعلام کرد ۱۲۰ بیمار در این بیمارستان بستری بودند که فعلا ۹۰ نفر از آنها نجات پیدا کرده‌اند.

 


بوهان در مصاحبه با شبکه «الجزیره توضیح داد: «آتش بیمارستان ابن الخطیب کاملاً خاموش شده است. عملیات نجات و اطفاء حریق حدود دو ساعت و نیم به طول انجامید».

وی همچنین افزود: «این بیمارستان هیچ سیستمی برای مقابله با آتش سوزی ندارد. تحقیقات در مورد آتش سوزی بیمارستان ابن الخطیب ادامه دارد».

دقایقی بعد، برخی رسانه‌های عراقی به نقل از منابع درمانی در سه بیمارستان نزدیک این مرکز، گزارش دادند که شمار تلفات در این حادثه به ۲۷ کشته و ۴۶ مجروح افزایش یافته است.

 



کمیسیون حقوق بشر عراق نیز در بیانیه‌ای گفت: «ما از دولت عراق می‌خواهیم پس از آتش‌سوزی در بیمارستان ابن الخطیب، موضعی مسئولانه اتخاذ کند».

به نوشته الجزیره، در بیانیه این کمیسیون آمده است: «ما از [مصطفی الکاظمی] نخست‌وزیر [عراق] می‌خواهیم وزیر بهداشت و عوامل وی را برکنار کرده و آنها را برای تحقیق ارجاع دهد».

الکاظمی نیز دقایقی بعد، دستور داد مسئولان این بیمارستان حادثه‌دیده در بغداد تا زمان تکمیل تحقیقات،‌ بازداشت شوند.

 



رسانه‌های عربی گزارش دادند، نخست‌وزیر عراق قرار است روز یکشنبه با وزرای کابینه و مسئولان امنیتی جلسه‌ای در ارتباط با انفجار در بیمارستان مبتلایان کرونا در بغداد داشته باشد.

وی با صدور بیانیه‌ای در واکنش به این انفجار گفت: «حادثه بیمارستان ابن الخطیب بر امنیت ملی عراق تأثیر می‌گذارد. این حادثه شاهدی بر عدم موفقیت است و نیاز به بررسی فوری دارد».

 



به نوشته وبگاه شبکه «العربیه»، الکاظمی ادامه داد: «سهل انگاری فقط یک اشتباه نیست، بلکه جرمی است که همه افراد سهل‌انگار باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرند. من خواستار نتایج تحقیقات در مورد حادثه بیمارستان ابن الخطیب ظرف ۲۴ ساعت و پاسخگویی افراد خاطی هستم».

 

 

انفجار بیمارستان مبتلایان کرونا در بغداد عراق + جزئیات و تصاویر

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->