علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

مشهد با نرخ باروری یک فرزند، کمترین شاخص باروری را در استان دارد

  • کد خبر: ۶۷۷۹۷
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مشهد با نرخ باروری یک فرزند، کمترین شاخص باروری را در استان دارد
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در میان شهرستانهای خراسان رضوی خواف و تایباد با نرخ باروری ۳.۲ و شهرستان مشهد با نرخ باروری یک فرزند به ترتیب بیشترین و کمترین شاخص باروری را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد احمدیان روز پنجشنبه همزمان با روز ملی جمعیت افزود: شاخص نرخ کلی باروری به معنی میانگین تعداد فرزندانی است که یک زن در طول زندگی‌ خود به دنیا می‌آورد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان ثبت احوال در سال ۱۳۹۵ میانگین نرخ کلی باروری در استان خراسان رضوی ۲.۱ فرزند بود.

 

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون شاخص نرخ باروری در کشور ۱.۷ فرزند است و استان خراسان رضوی از این نظر وضعیت بهتری نسبت به میانگین کشور دارد.

وی افزود: در میان شهرستانهای خراسان رضوی خواف و تایباد با نرخ باروری ۳.۲ و شهرستان مشهد با نرخ باروری یک فرزند به ترتیب بیشترین و کمترین شاخص باروری را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

 

احمدیان ادامه داد: از سوی دیگر طی این مدت میزان موالید دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز کاهش داشته به طوریکه از ۱۰۰ هزار تولد سالانه به ۹۵ هزار تولد در سال رسیده است.

وی با بیان اینکه ازدواج و فرزندآوری در اولویت جوانان قرار ندارد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این راستا از سالهای گذشته دوره‌های آموزشی ازدواج سالم و مشاوره فرزندآوری را در حال اجرا دارد.

 

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: هم اکنون مجوزی برای در اختیار گذاشتن وسایل پیشگیری از بارداری برای افراد مراجعه کننده به مراکز بهداشت نداریم و مادران متقاضی تحت مشاوره قرار می‌گیرند و فقط برای افرادی که از نظر پزشکی نباید باردار شوند این خدمات در قبال نسخه پزشکی ارائه می‌گردد.

 

۳۰ اردیبهشت مصادف با روز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب به پیشنهاد سازمان ثبت احوال کشور و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، به عنوان روز ملی جمعیت در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه این جمعیت توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت‌حیدیه و دانشکده های علوم پزشکی تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شوند.

منبع:ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->