ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و بحرین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: امروز می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم علمای شیعه افغانستان مطالبات خود را از طالبان مطرح کردند نگاه چین به معادن لیتیوم‌ افغانستان پخش زنده بازی افغانستان و بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین رییس جمعیت هلال‌احمر ایران در پیامی با سیل زدگان افغانستان همدردی کرد اطلاعیه راه آهن درباره قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه تیم ملی فوتسال افغانستان در چه صورتی از مرحله خود صعود خواهد کرد؟ توقف قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران تکرار گشت‌زنی هواپیمای بدون سرنشین در آسمان پروان هشدار در رابطه با وضعیت پناه‌جویان افغان در پاکستان کوهنوردان افغانستانی به ۱۶ قله مرتفع تهران صعود کردند + فیلم
سرخط خبرها

نگرانی عفو بین‌الملل از وضعیت زنان افغان پس از خروج نیروهای خارجی

  • کد خبر: ۶۸۲۸۷
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
نگرانی عفو بین‌الملل از وضعیت زنان افغان پس از خروج نیروهای خارجی
عفو بین‌الملل ابراز نگرانی کرده است که پیشرفت‌های «موفقیت‌آمیز» زنان و دختران افغانستان با خروج نیروهای بین‌المللی در معرض خطر جدی قرار گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عفو بین‌الملل ابراز نگرانی کرده است که پیشرفت‌های «موفقیت‌آمیز» زنان و دختران افغانستان با خروج نیروهای بین‌المللی در معرض خطر جدی قرار گرفته است.

 

به گفته عفو بین الملل، با توجه به مشارکت محدود زنان در گفت‌وگوهای صلح، دست‌آوردهای زنان با تهدید روبه‌رو است.

 

یمینی میشرا، مدیر بخش آسیا در سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید که با تزلزل در مذاکرات صلح، وضعیت افغانستان به نقطه بحرانی رسیده است و روزانه ده‌ها غیرنظامی کشته می‌شوند. به گفته وی، حالا افغانستان به سمتی می‌رود که فعالیت بیش از ۲۰ سال زنان را تحت شعاع قرار می‌دهد.

 

مشیرا می‌گوید: «اکنون وقت آن است که دولت افغانستان و کشورهای جهان با هم متعهد شوند و تلاش کنند تا حقوق زنان و دو دهه فعالیت‌شان در گفت‌وگوهای صلح مبادله نشود.»

 

به نقل از گزارش سازمان عفو بین‌الملل، پس از حاکمیت طالبان، زنان با مشکلات زیادی از جمله تعلیم، ممنوعیت حضور در اجتماع و مراقبت‌های بهداشتی مواجه بودند که حالا تلاش کرده‌اند و توانسته‌اند پس از سال‌ها فعالیت، در بخش‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شرکت کنند. در این گزارش به ۳.۳ میلیون دختری که مشغول آموزش هستند، اشاره شده است.

 

طبق آمار یونیسف، حدود ۲.۲ میلیون دختر از رفتن به مدرسه محروم شده‌اند.

 

مشیرا تاکید کرد: با آغاز مذاکرات صلح در جمع ۲۱ نفر از اعضای هیأت مذاکره‌کننده دولت، فقط چهار زن حضور دارند. به همین ترتیب او به حضور کمرنگ زنان در نشست مسکو اشاره کرده است که در ترکیب هیأت افغانستان تنها یک زن عضو داشت.

 

عفو بین‌الملل به نقل از فعالان حقوق زنان نوشته است که این مذاکرات آینده زنان و دختران در افغانستان را شکل می‌دهد و باید صدای آنها شنیده شود و دولت افغانستان باید از مشارکت فراگیر و معنادار زنان در گفت‌وگوها اطمینان دهد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->