اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

«مهرگان» و «قرقی» مشهد صاحب طرح تفصیلی شدند

  • کد خبر: ۶۸۵۷۶
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
«مهرگان» و «قرقی» مشهد صاحب طرح تفصیلی شدند
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد با تشریح آخرین وضعیت طرح‌های تفصیلی ۷ گانه مشهد اعلام کرد که تا به امروز ۵ طرح به تأیید شورای شهر رسیده است

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد با تشریح آخرین وضعیت طرح‌های تفصیلی ۷ گانه مشهد اعلام کرد که تا به امروز ۵ طرح به تأیید شورای شهر رسیده است. طرح تفصیلی شمال شرق هم تا پایان خرداد ماه در جلسه علنی این شورا بررسی می‌شود، اما هنوز چالش‌هایی برای طرح تفصیلی میانه غربی وجود دارد و در عین حال بررسی طرح تفصیلی منطقه منفصل مهرگان و قرقی هم در روز‌های آخر کاری است و به احتمال زیاد در جلسه بعدی شورای شهر مشهد این طرح تفصیلی به رأی نمایندگان پارلمان شهری گذاشته می‌شود.


محمدهادی مهدی نیا در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه براساس طرح جامع مشهد، این کلان شهر دارای ۲ طرح منطقه منفصل توس و قرقی است، گفت: هنوز طرح راهبردی توس ابلاغ نشده و همچنان بدون تعیین تکلیف شدن در کش و قوس شورای عالی معماری و شهرسازی است، اما در همان سال ۹۳ مشاور اقدام به تهیه طرح تفصیلی منطقه مهرگان و قرقی کرد و اکنون این طرح در حال بررسی در شورای شهر مشهد است.


بررسی طرح در جلسه بعدی شورا

وی افزود: منطقه قرقی و مهرگان به دلیل وسعت روستای قرقی و وجود اراضی ملی مربوط به مسکن مهر در آن جزو مناطق منفصل شهر مشهد محسوب می‌شود و فرایند بررسی طرح تفصیلی این منطقه در روز‌های پایانی است. این فرایند پس از برگزاری جلسه مشترک کمیسیون‌ها و تهیه نظریه نهایی، به احتمال زیاد در جلسه علنی بعدی شورای شهر مشهد، طرح تفصیلی این منطقه منفصل بررسی می‌شود و به رأی اعضای شورای شهر گذاشته می‌شود.


مهدی نیا افزود: یکی از تأکیدات شورای شهر مشهد برای منطقه منفصل مهرگان و قرقی مربوط به سرانه‌های خدماتی بود که مشاور طرح با توجه به وجود اراضی مناسب برای ارائه خدمات در این منطقه، خدمات ۷ گانه مورد نیاز شهری را در این طرح مدنظر قرار داده است و امیدواریم در مرحله اجرا نیز این سرانه‌ها در منطقه ایجاد شود.

تأیید ۵ طرح از ۷ طرح تفصیلی شهر

وی در ادامه با بیان اینکه از مجموع طرح‌های تفصیلی هفت گانه شهر مشهد، ۵ طرح با رأی نمایندگان شورای شهر، تأیید شورا را گرفته اند، اظهار کرد: این طرح‌ها شامل طرح‌های تفصیلی جنوب غرب، جنوب شرق، مرکزی، میانه شرقی و شمال غرب بوده و پس از تصویب در شورای شهر مشهد برای تصویب نهایی به کمیسیون ماده ۵ ارسال شده است.


این عضو شورای شهر مشهد افزود: همچنین تا به امروز ۲ طرح تفصیلی جنوب غرب و جنوب شرق در کمیسیون ماده ۵ استان تصویب شده، اما هنوز به ما ابلاغ نشده است.
مهدی نیا با بیان اینکه اکنون طرح تفصیلی پیشنهادی شهرداری مشهد در محدوده شمال شرق این شهر در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر در حال بررسی است، تصریح کرد: طرح تفصیلی شمال شرق نزدیک به ۸۵ درصد از حاشیه شهر مشهد را در بر‌ می‌گیرد. در این محدوده‌ها که بخش‌هایی از منطقه ۲ تا ۶ شهری را در بر می‌گیرد، زمین‌های خالی برای افزایش حاشیه نشینی هم وجود دارد، بنابراین این طرح جزو طرح‌های مهم ما محسوب می‌شود.


«مهرگان» و «قرقی» صاحب طرح تفصیلی شدند

شمال شرق، وسیع‌ترین طرح تفصیلی شهر

وی با تأکید بر اینکه طرح تفصیلی شمال شرق مشهد، وسیع‌ترین طرح تفصیلی این کلان شهر است، ادامه داد: با توجه به حساسیت بررسی این طرح و در حالی که مشاور، طرحی شایان قبول هم ارائه کرده است با تأکید معاون استاندار خراسان رضوی این طرح به صورت هم زمان در شورای شهر و کمیته فنی ماده ۵ در حال بررسی است.


رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر افزود: با توجه به اینکه برخی از اعضای کمیته فنی متأسفانه به کرونا مبتلا شده اند جلسات این کمیته به مدت ۱۵ روز تعطیل شده است و درحالی که اکنون در تعطیلات شورای شهر هم به سر می‌بریم، امیدوارم ادامه بررسی این طرح تفصیلی از هفته آینده و با منفی شدن تست کرونای اعضای کمیته فنی کمیسیون ماده ۵ استان از سر گرفته شود و تا پایان خردادماه این طرح برای بررسی و تصویب در جلسه علنی شورای شهر آماده شود.


وی در ادامه افزود: از مجموع ۷ طرح تفصیلی شهر مشهد فقط یک طرح مربوط به میانه غربی که مناطقی مانند احمدآباد و سجاد را در بر‌ می‌گیرد به شورا ارسال نشده است و تا جایی که اطلاع دارم شهرداری قرارداد مشاور این طرح را پایان داده و در حال انعقاد قرارداد با مشاور جدید است. امیدواریم این طرح نیز هرچه زودتر به دست شورا برسد تا بتوانیم تمام طرح‌های تفصیلی را به صورت یکپارچه داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->