نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

رونالدو به دایی نزدیک شد

  • کد خبر: ۶۸۶۵
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
رونالدو به دایی نزدیک شد
کریستیانو رونالدو با زدن یک گل دیگر به رکورد بهترین گل‌زن تاریخ نزدیک‌تر شد
در ادامه بازی‌های مقدماتی یورو ۲۰۲۰، تیم ملی پرتغال در شرایطی به مصاف تیم نه چندان سرشناس لوکزامبورگ رفت که ایستادن کریس رونالدو در پیکان خط حمله این تیم، نوید گل‌های بی‌شماری را می‌داد. با این وجود مقاومت خوب بازیکنان لوکزامبورگ اجازه نداد بازی پرگل‌تر از ۳-۰ شود. در این جدال یکی از گل‌ها به نام رونالدو ثبت شد تا باز هم آمار گلزنی‌های او بیشتر شود.
یکی از دو سوپراستار این روز‌های دنیای فوتبال، با این گل تعداد گل‌های خود را به عدد ۹۴ رساند تا یک گام دیگر به علی دایی ستاره پیش فوتبال ایران در صدر بهترین گلزنان جهان نزدیک شود. در واکنش به افزایش آمار گل‌های رونالدو، صفحه توئیتر فدراسیون جهانی فوتبال با انتشار پستی، آمار بهترین گلزنان تاریخ فوتبال ملی جهان را منتشر و از نزدیک شدن ستاره پرتغالی به شهریار در صدر جدول آقای گل‌های جهان خبر داد.
تیم ملی فوتبال پرتغال، با این پیروزی و کسب ۱۱ امتیاز، در رده دوم جدول رده‌بندی گروه B این رقابت‌ها ایستاد. کریستیانو رونالدو با زدن گل دوم پرتغال در دقیقه ۶۵، شمار گل‌های دوران حرفه‌ای‌اش را به ۷۰۰ رساند. البته برخی منابع، این تعداد را ۶۹۹ گل می‌دانند. این همچنین نود و چهارمین گل ملی رونالدو با پیراهن پرتغال بود که او را یک گام دیگر به علی دایی، بهترین گلزن تاریخ در رده ملی نزدیکتر کرد که با پیراهن تیم ملی فوتبال ایران، ۱۰۹ گل زده است. رونالدو در رده ملی، بیشترین گل زده را در برابر تیم‌های لتونی، آندورا و ارمنستان داشته است و به هر یک از این تیم‌ها ۵ گل زده است. در رده باشگاهی هم تیم‌هایی که بیشترین گل را از این بازیکن دریافت کرده‌اند، سویا (۲۷ گل)، اتلتیکومادرید (۲۵ گل)، ختافه (۲۳ گل)، سلتاویگو (۲۰ گل) و بارسلونا (۱۸ گل) هستند.


لوکاکو، خطرناک‌تر از رونالدو
روملو لوکاکو، در ۲۶ سالگی به آماری از گل ملی رسید که علی دایی در ۳۱ سالگی به آن دست یافته بود و کریستیانو رونالدو در ۲۹ سالگی! مهاجم ملی‌پوش اینتر در واپسین بازی تیم ملی بلژیک توانست دو گل دیگر هم بزند تا در هشتاد و سومین بازی ملی، از مرز ۵۰ گل عبور کند؛ اتفاقی که او را نسبت به برترین گلزنان ملی جهان متمایز می‌کند. علی دایی ۱۹ سال پیش از مرز پنجاه گل ملی عبور کرد در حالی که ۳۱ سال داشت و واپسین سال‌های فوتبالی‌اش را تجربه می‌کرد، دروازه مکزیک را در یک بازی دوستانه گشود و سپس در قرن تازه، آن‌اندازه گل زد که به مقام نخست برترین گلزن ملی جهان رسید. کریستیانو رونالدو در ۲۹ سالگی به ۵۰ گل ملی رسید. در جام جهانی ۲۰۱۴ توانست در برابر غنا، گل پیروزی‌بخش تیمش را بزند و به این رتبه برسد. او حالا با ۹۴ گل ملی، مهم‌ترین تعقیب‌کننده شهریار فوتبال ایران است و دور از ذهن است که در سال جدید میلادی، نتواند به این رکورد برسد. اما نکته جالب درباره لوکاکو این است که او در بازی با سن مارینو دبل کرد و در واقع از دومین گلزن ملی ایران کریم باقری گذشت. باقری با ۵۰ گل، در جایگاه شصتم برترین گلزنان ملی جهان جای دارد. لوکاکو اگر روند پنج سال گذشته را ادامه دهد و هر سال ۱۰ گل ملی بزند، در ۳۱ سالگی علی دایی را جا می‌گذارد. البته با توجه به روند کنونی کریستیانو رونالدو، دور نیست که با رکوردی تازه، کار را برای لوکاکو سخت کند. به هر حال این رقابتی است که هر روز یک مدعی تازه پیدا می‌کند. دایی که ۱۳ سال است فوتبال را کنار گذاشته، حالا باید بنشیند و گلزنی کریستیانو رونالدو و روملو لوکاکو را ببیند و البته امیدوار باشد تا چند سال بعد، سردار آزمون دوباره این عنوان را به نام فوتبال ایران بنویسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->