سرخط خبرها
در ششمین جلسه شورای اجتماعی محله شهیدآوینی مطرح شد

برگزاری طرح های اجتماعی و فرهنگی نیاز محله

  • کد خبر: ۶۹۴۵
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
برگزاری طرح های اجتماعی و فرهنگی نیاز محله

صدر - ششمین جلسه شورای اجتماعی محله شهیدآوینی با موضوع بررسی پروژه‌های طرح محله ما پنجشنبه هفته گذشته در مسجد قمر بنی‌هاشم با حضور اعضای شورای اجتماعی محله، رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی و کارشناس فرهنگی ناحیه2 شهرداری منطقه 5 برگزار شد.

در ابتدای جلسه کارشناس فرهنگی ناحیه2 شهرداری منطقه توضیحی درباره طرح‌های اجتماعی و فرهنگی اجرا شدنی در محلات منطقه داد و گفت: اکنون 2 طرح آوای همت و الفبای مهارت در محلات منطقه در حال اجراست. با درخواست شورای اجتماعی محله آوینی می‌توانیم این دوره‌ها را برای این محله برگزار کنیم. طرح آوای همت ویژه بانوان بی‌سرپرست، بدسرپرست و خودسرپرست است. هدف از این طرح توانمندسازی بانوان آسیب دیده در زمینه اقتصادی است. بانوان در این طرح برای به دست آوردن توانایی اقتصادی و روانی در جامعه آموزش می‌بینند. طرح الفبای مهارت نیز ویژه کودکان و نوجوانان از 8 تا 18 سال است. هدف از این طرح به دست آوردن مهارت‌های فنی از سنین پایین‌تر است.
علیرضا حیدری با اشاره به برگزاری چهارمین جلسه طرح پاتوق مشاوره در حسینیه حضرت رقیه(س) بیان کرد: در این طرح مشاوران مجرب و با تجربه در موضوع‌های مختلف به صورت رایگان در کنار شهروندان محلات هستند. این مشاوره‌ها شامل حوزه‌های مختلف سلامت و پزشکی، خانواده، فردی، تحصیلات و مباحث حقوقی است. درصورت درخواست ساکنان محله آوینی و با مشارکت شورای اجتماعی این محله می‌توان این دوره‌ها را در یکی از اماکن عمومی این محله نیز برگزار کرد.
رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه سپس با بیان این نکته که طرح محله ما کار خود را از تیرماه آغاز کرد، گفت: یکی از اهداف طرح محله ما گسترش مشارکت اجتماعی شهروندان در محلات بود همچنین این طرح بنا دارد تا برخی از خواسته‌های شهروندان را در مقیاس کوچک حل کند و از این طریق به برخی از مطالبات مردمی در محلات پاسخ گوید.
محمد سلطانی در ادامه توضیح داد: با توجه به نظرسنجی که از ساکنان محله آوینی انجام شد 3درخواست بیش از موارد دیگر تکرار شده بود. یک بهبود وضعیت بوستان‌ها و فضای سبز که با توجه به وجود بوستان آلاله‌ها در ابتدای آوینی این بوستان برای کودکان آماده و مناسب‌سازی می‌شود. دوم تأمین فضاهای ورزشی و همگانی که در صورت پیداکردن زمینی مناسب این طرح نیز اجرا می‌شود. البته باید برای احداث این دست پروژه‌ها مساحت زمین انتخابی استاندارد باشد. درخواست سوم ساکنان محله به فضای خالی بین مسجد قمر بنی هاشم و کتابخانه آوینی مربوط می‌شود. ساکنان محله خواستار مناسب‌سازی این فضا و بالا بردن امنیت آن به‌ویژه در شب‌ها هستند. این قسمت دارای فضای مناسبی است تا برای کودکان و خانواده‌هایشان مناسب‌سازی شود بر همین اساس گروه طرح محله ما در شهید آوینی با مطالعات و پژوهش‌هایی که در این رابطه داشتند، طرح‌هایی را در زمینه بهینه‌سازی و روشنایی مناسب این فضا برای کودکان به شهرداری منطقه ارائه دادند. بعد از آمدن اعتبار پروژه طرح اجرا می‌شود.
وی افزود: پیش از اجرای طرح‌ها از اعضای شورای اجتماعی محله تقاضا داریم تا نظرات خود را در این‌باره به شهرداری ارائه دهند تا در صورت نیاز به اصلاح قبل از اجرای طرح، اقدامات لازم انجام شود.
مجتبی شفیعی، عضو شورای اجتماعی محله نیز درباره پیگیری طرح لیگ پیشنهادها و انجمن دانش‌آموزی که در جلسه گذشته مطرح شده بود، گفت: این طرح در نظر دارد تا از استعداد و توانایی دانش‌آموزان در برطرف کردن مشکلات یا نیازهایشان استفاده کند. براین اساس نیاز است تا مدارس در این‌باره با اعضای شورای اجتماعی محله همکاری داشته باشند. طی جلسات و مکاتباتی که با چند دبیرستان در محله داشتیم از طرح استقبال کردند و نیاز داریم تا تعامل بیشتری با آموزش و پرورش، مدارس و اولیای دانش‌آموزان داشته باشیم.
رئیس شورای محله آوینی نیز در پایان جلسه درباره طرح‌های محله ما گفت: اجرای این طرح‌ها برای محله آوینی لازم و ضروری است و نیاز مردم محله است. ایجاد فضای مناسب تفریحی برای کودکان و نوجوانان محله باعث پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر می‌شود. تنها تقاضای ما در اجرای این طرح‌ها توجه به روشنایی مناسب و استفاده از المان‌هایی با مضامین اخلاقی است.
محمد بهشتی نیک در ادامه افزود: برگزاری طرح‌ها و مشاوره اجتماعی و فرهنگی نیاز محله است. برگزاری این طرح‌ها به خانواده‌ها در بر طرف کردن آسیب‌های اجتماعی و شناخت آن کمک می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->