ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت
سرخط خبرها

توصیه‌هایی برای یک اسباب‌کشی بی‌دردسر

  • کد خبر: ۷۰۳۲۵
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶
توصیه‌هایی برای یک اسباب‌کشی بی‌دردسر
با آغاز فصل جابه‌جایی‌ها، داشتن یک اسباب‌کشی بی‌دردسر و کم‌زحمت، دغدغه همه افرادی است که قصد جابه‌جایی دارند. در این مطلب سعی شده است توصیه‌هایی برای یک اسباب‌کشی کم‌دردسر و سریع بکنیم.

طنین همتی|شهرآرانیوز، با آغاز فصل جابه‌جایی‌های خانه، داشتن یک اسباب‌کشی بی‌دغدغه اهمیت زیادی دارد. اولین نکته‌ای که باید در نظر داشت، این است که اگر قصد اسباب‌کشی و جابه‌جایی دارید، از یک‌ماه قبل وسایلی را که در منزل کاربرد آن‌چنانی ندارد، بسته بندی کنید و اگر این کار به‌مرور و در زمان پیداکردن مکان مناسب برای انتقال انجام شود، خیلی کار‌ها در زمان اسباب‌کشی به‌راحتی انجام و تصمیم‌گیری می‌شود.

 

توصیه‌ای برای یک اسباب‌کشی سریع و کم‌دردسر

تهیه کارتن برای گذاشتن وسایل به‌تفکیک، اهمیت زیادی دارد و چه خوب است کارتن‌ها دوسه هفته قبل اسباب‌کشی‌ها تهیه شوند. در زمان بسته‌بندی وسایلی را که وزن سبک و حجم زیادی دارند، در کارتن‌های بزرگ و وسایلی را که وزن سنگین و حجم کم دارند، در کارتن‌های کوچک بسته‌بندی کنید. نکته مهمی که در بسته‌بندی باید توجه داشت، این است که محتویات یک کارتن با برچسب و ماژیک مشخص شود تا در زمان بازکردن وسایل بدانید هر کارتن مربوط به کدام وسیله است. چیدمان وسایل آشپزخانه باید در صورت امکان در اولویت باشد، چون معمولا نیاز به وسایل آشپزخانه بیشتر از سایر وسایل است.

 

وسایل غیرضروری‌ای که نباید با خود به خانه جدید ببرید

همه ما وسایلی را در منزل داریم که سال‌به‌سال استفاده نمی‌شوند و فضایی را چه در کمد خانه و چه انباری اشغال کرده است. چه خوب است قبل از اسباب‌کشی از شر این وسایل اضافه که دیگر برایمان کاربردی ندارند، خلاص شویم. مثل لباس‌هایی که سال‌ها نپوشیدید؛ بایستید و به کمد لباس‌ها نگاهی بیندازید. اگر خودتان را بین لباس‌های قدیمی که دیگر نمی‌پوشید، دیدید، زمان آن رسیده است که پاک‌سازی را شروع کنید.

 

از شرکت‌های شناخته‌شده کمک بگیرید

جابه‌جایی وسایل به خانه جدید به‌وسیله شرکت‌هایی که قابل اعتمادند، اهمیت زیادی دارد. از آن‌ها بپرسید از چه وسیله‌ای برای جابه‌جایی وسایل استفاده می‌کنند، خودرو آن‌ها چیست، چند نفر کارگر دارند و... این کار‌ها برای اطمینان از رسیدن همه وسایل شما بدون نقص و آسیب به خانه جدید است. حتی اگر از قابل اعتمادترین شرکت‌ها کارگر گرفته‌اید، باید بازهم همه مراحل کار را به‌دقت زیر نظر داشته باشید. هیچ‌وقت وسایل را بدون مراقب نگذارید.


سعی نکنید خودتان همه کار‌ها را مدیریت کنید؛ از والدین و دوستان خود نیز برای این کار کمک بگیرید. هر نفر در یک نقطه از مسیر باشد و بر کار نظارت کند. باید مطمئن شوید که همه وسایل داخل خانه شما می‌شوند. مراقب باشید کارگران وسایل سنگین را روی هم نگذارند و کارتن‌هایی را که روی آن شکستنی نوشته‌اید، با احتیاط حمل کنند.

 

اسباب‌کشی در دوران شیوع کرونا

ضدعفونی‌کردن لوازم و بسته‌بندی لوازم را قبل از رفتن انجام دهید. اسباب‌کشی همیشه به‌معنای نظافت تمام وسایل و شست‌وشوی زیاد است. برای پیشگیری از کرونا این‌بار این فرایند جدی‌تر از همیشه است. بهتر است کار بسته‌بندی لوازم را زود شروع کنید تا بتوانید سر فرصت کار‌ها را پیش ببرید. وسایلی را که کمتر استفاده می‌شوند بسته‌بندی کنید و کنار بگذارید تا خیالتان راحت شود. همچنین برای پیشگیری از کرونا بهتر است برای بسته‌بندی لوازم حتما همه‌چیز را در پوشش قرار دهید. این پوشش می‌تواند کارتن یا پلاستیک باشد.

 

تعداد زیادی از افراد را درگیر نکنید

بسیاری از شرکت‌های باربری برای جلوگیری از تجمع، تعداد کارکنان را کاهش می‌دهند؛ بنابراین تا حد امکان بهتر است با تعداد کمتر کارکنان کنار بیایید و خودتان هم در فرایند اسباب‌کشی، ضدعفونی لوازم و بسته‌بندی لوازم عده زیادی را درگیر نکنید. به‌ویژه از افرادی که خطر زیادی برای ابتلا به کرونا دارند، کمک نگیرید.

 

خانه جدید را آماده کنید

رنگ‌کردن دیوار‌ها یا نصب پرده جدید و... امکانات رفاهی و نبود وجود مشکل در نیاز‌های اولیه مثل آب، برق و... نبود نشتی در لوله‌ها و بررسی وضعیت آن‌ها، تعویض قفل‌ها و حفظ امنیت، روشنایی و نورپردازی خانه و سایر موارد باید قبل از ورود به خانه جدید بررسی شود تا مشکلات و کمبود‌ها برطرف شود.
نشانی شما تغییر می‌کند، بنابراین شما نیاز دارید خدماتی را که دریافت می‌کنید، لغو کنید یا به نشانی جدیدتان انتقال دهید.


تا حد امکان می‌توانید وسایلتان را با بسته‌بندی حمل کنید، اما ممکن است برخی وسایل را نتوان بسته‌بندی کرد. شما می‌توانید این وسایل را قبل از روز جابه‌جایی به خانه جدید انتقال دهید. اگر حجم آن‌ها کم است، این کار را با خودرو شخصی هم می‌توان انجام داد. همچنین برخی وسایل گران‌قیمت یا شخصی هستند. شما نباید آن‌ها را در کنار وسایل دیگر داخل خودرو حمل بار قرار دهید. این وسایل را خودتان شخصا حمل کنید.


تجسم دکوراسیون خانه جدید را مدنظر قرار دهید و پیش از انتقال وسایل، محل قرارگیری آن‌ها را مشخص کنید. این کار باعث می‌شود در زمان اسباب‌کشی شما بدانید جای مبل بزرگ یا تابلو‌ها و... کجاست. با این کار می‌توانید کارگران اسباب‌کشی را به‌خوبی راهنمایی کنید. در غیر این صورت چیدمان اثاثیه می‌تواند زمان و انرژی زیادی از شما بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->