خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند
سرخط خبرها

راه اندازی سامانه "مردم ناظر" در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری

  • کد خبر: ۷۰۹۹۹
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
راه اندازی سامانه
همزمان با آغاز انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در سراسر کشور سامانه "مردم ناظر" فعال شد.
به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با آغاز انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در سراسر کشور و در برخی از شهر‌ها انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی سامانه مردم ناظر فعال شد.

سامانه گزارش‌های مردمی تخلفات انتخاباتی که به همت شورای نگهبان در مرحله اول و دوم انتخابات مجلس یازدهم راه‌اندازی شده بود و تا یک هفته پس از انتخابات گزارش تخلفات انتخاباتی را از سوی مردم دریافت می‌کرد، مجددا در دسترس مردم قرار گرفت.

براساس این گزارش، مردم عزیز می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات انتخاباتی، گزارش آن را از طریق سامانه مردم ناظر به آدرس mardomnazer.shora-gc.ir برای شورای نگهبان ارسال نمایند.

در کنار هزاران نفر از اعضای شبکه نظارت شورای نگهبان در خلال انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، مردم نیز می‌توانند از طریق رصد فعالیت‌های انتخاباتی داوطلبان و عملکرد عوامل اجرایی و نظارتی، در تأمین سلامت انتخابات مشارکت کرده و زمینه برگزاری یک انتخابات سالم و قانونی در روز جمعه ۲۸ خردادماه را فراهم نمایند.

مهمترین تخلفات انتخاباتی شامل اخلال در فرآیند رأی گیری، تبلیغات غیر مجاز، خرید و فروش رأی، تهدید یا تطمیع مردم در امر انتخابات، سوء استفاده از امکانات دولتی، جانبداری مجریان یا ناظران از داوطلبان و کوتاهی عوامل برگزاری انتخابات در انجام وظایف قانونی است که مردم می‌توانند در سامانه «مردم ناظر» ثبت نمایند.

چنانچه گزارش‌های ارسالی مردم بر اساس مواد قانونی، فاقد عنوان متخلفانه یا وصف مجرمانه باشد و یا بصورت کلی، مبهم و غیر مستند ارسال شده باشد قابلیت پیگیری نخواهد داشت.

گزارش‌های دریافتی پس از ارزیابی و صحت سنجی و احراز وقوع تخلف به مراجع ذی‌ربط ارسال خواهد شد و در فرآیند تأیید صحت انتخابات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در توییتر نوشت: "مردم عزیز می‌توانند در کنار هزاران ناظر مردمی شورای نگهبان در امر نظارت بر انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف انتخاباتی آنرا از طریق ‎#سامانه_مردم_ناظر مستقیما به شورا اعلام نمایند.
mardomnazer.shora-gc.ir
 
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->