تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی + ویدئو با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ تداوم وزش باد و بارش باران در کشور (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟ سبزی مقوی برای رشد انفجاری مو‌ها | اسفناج منبع سرشار از فولیک اسید است آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ | رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم برنامه‌ریزی‌های کلان در شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی کلاهبرداری‌های آنلاین | وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟ از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم
سرخط خبرها

باید‌ها و نباید‌های واکسن زدن

  • کد خبر: ۷۱۱۴۲
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
باید‌ها و نباید‌های واکسن زدن
بنابر نظر متخصصان، واکسیناسیون کرونا بهترین روش برای مبارزه با این ویروس است و واکسن‌های کووید۱۹ با ایجاد سطح ایمنی در برابر ویروس، به طور چشمگیری باعث کاهش ریسک پیشرفت این بیماری و عواقب جدی ناشی از آن می‌شوند.

محمدمعین وطن‌خواه | شهرآرانیوز؛ روند واکسیناسیون کرونا در کشور با اولویت گروه‌های پرخطر آغاز شده است. اکنون بنابر نظر متخصصان، واکسیناسیون بهترین روش برای مبارزه با این ویروس است و واکسن‌های کووید۱۹ با ایجاد سطح ایمنی در برابر ویروس، به طور چشمگیری باعث کاهش ریسک پیشرفت این بیماری و عواقب جدی ناشی از آن می‌شوند. با وجود این، افراد در زمان مراجعه به مراکز تزریق واکسن کرونا ملزم به رعایت توصیه‌های ارائه شده از سوی نیرو‌های بهداشتی و درمانی هستند و لازم است به چند نکته مهم دیگر نیز توجه کنند.


چند نکته مهم درباره واکسن‌های کرونا

بهترین واکسن برای پیش گیری از بیماری کرونا دردسترس‌ترین واکسن است.
واکسیناسیون باعث کاهش تعداد ناقلان بدون علامت می‌شود و مهم‌ترین ابزار برای کنترل بیماری کرونا به شمار می‌رود.
ایمنی زایی واکسن ۲ تا ۳ هفته بعد از تزریق نوبت اول آغاز و ۲ هفته بعد از تزریق نوبت دوم کامل می‌شود.
از مهم‌ترین نشانه‌های شایع احتمالی بعد از تزریق واکسن کرونا می‌توان به مواردی مانند تب، درد محل تزریق، بدن درد، سردرد، لرز، درد چشم، تهوع و کوفتگی بدن اشاره کرد.

 

 

+افرادی که واکسینه می‌شوند باید چه نکاتی را قبل از تزریق واکسن رعایت کنند؟

برای ثبت نام و دریافت اطلاعات مربوط به مراکز تزریق واکسن به سایت salamat.gov.ir مراجه کنید.
هنگام مراجعه به مرکز واکسیناسیون و تزریق واکسن، همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه الزامی است.
مهم‌ترین نکته این است که افراد باید به اطلاعات دقیق واکسن کرونا که از سوی کادر بهداشت و درمان ارائه می‌شود اعتماد و حتما درباره بیماری خود یا دارو‌هایی که مصرف می‌کنند با واکسیناتور صحبت کنند.
مراجعه کنندگان باید بینی و دهان خود را به صورت کامل با ماسک بپوشانند و از لمس صورت، دهان، بینی و چشم‌ها خودداری کنند.

 

 

+نکته‌هایی که هنگام تزریق واکسن کرونا باید رعایت کنید

حفظ آرامش از مهم‌ترین نکته‌هایی است که نیرو‌های تزریق واکسن باید مدنظر قرار دهند و اگر مراجعه کننده دچار اضطراب شد، او را آرام کنند.
در صورت لزوم، از کارشناس بهداشت محل واکسیناسیون سؤال‌های خود را درباره مراقبت‌های بعد از دریافت واکسن بپرسید.


همه واکسیناتور‌ها دارای کارت شناسایی معتبر هستند که به لباس آن‌ها متصل یا گردنشان آویزان است. اطلاعات درج شده روی کارت‌ها با حروف بزرگ نوشته شده است و کاملا خواناست.
سعی کنید لباس گشاد و مناسب بپوشید تا تزریق به راحتی و سریع انجام شود.
محل تزریق واکسن باید از سوی واکسیناتور و با الکل به صورت دایره‌ای از مرکز به سمت خارج استریل شود.
نکته‌هایی که بعد از واکسیناسیون باید رعایت کنیم
سالمندان بعد از دریافت واکسن چند دقیقه نیازمند مراقبت هستند. مراجعه این افراد به مراکز واکسیناسیون باید همراه با یکی از اعضای خانواده باشد.


اگر بعد از تزریق واکسن علائم داشتید به توصیه پزشک و مراقب سلامت محل تزریق واکسن می‌توانید از تب بر‌ها و قرص‌های مسکن استفاده کنید.
پس از دریافت واکسن نیازی به قرنطینه ندارید، اما هم چنان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنید.
شماره تماس محل تزریق واکسن را داشته باشید تا اگر سؤالی برایتان ایجاد شد، از آن‌ها بپرسید.
بعد از تزریق حتما کارت واکسن خود را دریافت کنید که روی آن اطلاعات مراجعه کننده و تاریخ تزریق دوز دوم واکسن درج شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->