نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

افزایش سهمیه کاروان ورزشکاران ایران در المپیک توکیو

  • کد خبر: ۷۱۷۸۷
  • ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
افزایش سهمیه کاروان ورزشکاران ایران در المپیک توکیو
شمارش معکوس یک‌ماهه برای سی‌و‌دومین دوره بازی‌های المپیک در‌حالی از دیروز چهارشنبه آغاز شد که ۶۵ سهمیه ورزش ایران برای حضور در این دوره بازی‌ها قطعی و نهایی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شمارش معکوس یک‌ماهه برای سی‌و‌دومین دوره بازی‌های المپیک در‌حالی از دیروز چهارشنبه آغاز شد که ۶۵ سهمیه ورزش ایران برای حضور در این دوره بازی‌ها قطعی و نهایی شده است. تا پیش‌از‌این و بعد از ۲ سهمیه‌ای که فدراسیون جهانی وزنه‌برداری بر اساس رده‌بندی جهانی خود برای ایران در نظر گرفت، تعداد سهمیه‌های المپیکی ورزش ایران به ۶۳ سهمیه رسیده بود؛ اما با در‌نظر‌گرفتن مکاتبه اخیر فدراسیون جهانی شنا و همچنین شرایط فعلی رنکینگ جهانی دوومیدانی، اضافه‌شدن ۲ سهمیه جدید در این ۲ رشته نیز قطعی است. اگرچه شناگران ایران در هفته جاری از حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک (صربستان) موفق به کسب سهمیه نشدند، اما فدراسیون جهانی در مکاتبه با ایران اعطای یک سهمیه جهانی (universality Quota) به شنای ایران برای المپیک توکیو را اعلام و خواستار معرفی نماینده کشورمان شده است.

 

از طرفی در رشته دوومیدانی هم المپیکی‌شدن مهدی پیرجهان بر اساس رده‌بندی جهانی قطعی است. البته رده‌بندی جدید فدراسیون جهانی ۶‌تیر اعلام می‌شود؛ در‌حالی‌که این دونده ۴۰۰‌متر بامانع کشورمان اکنون جایگاه ۲۹ رنکینگ جهانی را در اختیار دارد و قرار است ۴۰ نفر برتر این ماده بر اساس رنکینگ جهانی راهی المپیک شوند. بر‌همین‌اساس و طبق ارزیابی‌های صورت‌گرفته، المپیکی‌شدن پیرجهان هم نهایی است.

 

بدین‌ترتیب تعداد سهمیه‌های کاروان ایران برای المپیک توکیو به ۶۵ سهمیه افزایش خواهد یافت. سی‌و‌دومین دوره بازی‌های المپیک توکیو در روز‌های اول تا ۱۷‌مرداد برگزار می‌شود. با توجه به فاصله زمانی باقی‌مانده تا این بازی‌ها و شرایط رقابت‌های انتخابی در رشته‌های مختلف، ورزش ایران شانس دیگری برای افزایش سهمیه‌های المپیکی خود ندارد. بدین‌ترتیب کاروان ایران با ۶۵ سهمیه در این دوره بازی‌های المپیک تابستانی شرکت خواهد داشت. ا. ورزش ایران برای المپیک‌۲۰۱۶ ریو صاحب ۶۴ سهمیه در ۱۵ رشته (۱۴ فدراسیون) شد و در‌نهایت هم با ۶۳ ورزشکار عازم ریودوژانیرو شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->