نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

دومین باخت برای قهرمان والیبال نشسته اروپا در ایران

  • کد خبر: ۷۴۴۳۹
  • ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
دومین باخت برای قهرمان والیبال نشسته اروپا در ایران
تیم ملی والیبال نشسته روسیه در برابر ایران شکست خورد.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، تیم والیبال نشسته روسیه پس از انجام دو دیدار دوستانه برابر تیم ملی ایران سرانجام با قبول دو شکست اردوی خود را به پایان رساند.
این دیدار که دومین دیدار دوستانه پیش بینی شده قضاوت آن بر عهده مهدی نویدی داور اول و مرتضی حیدر زاده به عنوان داور دوم بود. تیم والیبال نشسته کشورمان که همانند دیدار نخست مصمم به کسب پیروزی در این بازی بود باشروع ست اول با ترکیب لشگری، بابادی، علیپوریان، بیگدلی، گلستانی و علیپور روانه میدان شد.
تیم روسیه نیز که در دیدار قبلی خود نمایش موفقی نداشت در ابتدا با چند دفاع، دریافت وآبشاردقیق سعی داشت بازی را به کنترل خود در اورد، اما در زمین مقابل دفاع منسجم بیگدلی و لشگری مانع از موفقیت مهاجمان روسیه شد وباعث شد تابازیکنان صاحب نام ان‌ها یعنی میلنین وساویچو با اسبک‌های کنترلی وحساب شده به کار خود ادامه دهند. تیم کشورمان با سرویس عالی گلستانی، دریافت‌های صالحی و چند حمله موفق دیگر توسط مهاجمین توانست برتری خود را در امتیاز ۱۸/۱۶ به ثبت برساند. در این امتیاز تیم کشورمان اولین تعویض خود را با جایگزینی حسینی /لشگری انجام داد.
به همین ترتیب دفاع هماهنگ ومستحکم تیم کشورمان درمقابل اشتباهات متعدد مهاجمین روسیه وعدم حمایت از اسبک، جریان بازی را بر نایب قهرمان اروپا دشوار نمود تا در پایان نتیجه را ۲۵ بر ۱۹ به تیم میزبان واگذار نمایند.
ست دوم نیز با انجام یک تغییر مهرزاد / بابادی در ترکیب ایران وافزایش توان حمله کشورمان بازی را از ویژگی وجذابیت خاصی برخوردار نمود. در همین پست میثم علیپور درامتیازات ابتدایی با زدن ۲ آبشار تماشایی تابلو امتیازات را ۴بر۲به سود ایران نمود و برعکس آن درتیم مقابل عملکرد ضعیف مهاجمین روسیه انسجام تیمی روسیه را مختل نمود وایران توانست با چند سرویس ودفاع موفق گلستانی و مهرزاد فاصله امتیازی اش را به ۱۵بر۱۰ساند. باز هم سرویس‌های فوق العاده وغیر قابل بازگشت میلنین روند صعودی ایران را کند نمود بطوریکه هادی رضایی سرمربی کشورمان درخواست وقت استراحت نمود. روسیه تلاش زیادی داشت تا این فاصله امتیازی را کمتر نماید، اما ارسال دریافت‌های صحیح ونیز پاس واسبک‌های با دقت مهاجمین بجز صادق بیگدلی که عملکرد وی دراین بازی‌ها باافت نسبی همراه شده، همانند ست اول پیروزی را از آن ایران نمود.
تیم روسیه که به نسبت بازی اول قدرت ودقت اجرای سرویس آن افزایش یافته بود با شروع ست سوم از این مزیت نهایت استفاده را برد وتوانست با کنار اسبک‌های خوب مهاجمین ۶بر۲ از تیم ایران پیش افتد تا هادی رضایی را ناچار به درخواست وقت استراحت نماید. در ادامه توپگیری‌های خوب روسیه وعملکرد مثبت مهاجمین در مقابل چند اشتباه آبشار زن‌های ایران برتری روسیه در این ست را با امتیاز ۱۰ بر ۳ به ثبت رساند. درایت علیپوریان در بازیگردانی و انجام چند حمله موفق توسط مهاجمین در کنار ۲ امتیاز سرویس گلستانی جمع امتیازات را به ۱۴ بر۱۰ رساند. اما دفاع هماهنگ و سرویس‌های مهار نشدنی میلینی و ساویچو فرصتی برای بازگشت تیم ایران به بازی را نداد. سرویس‌های مهلکی که حتی صالحی لیبروی بی همتای کشورمان را ناتوان از انجام وظیفه خود نمود. روس‌های پرتوان با اتکا به سرویس ابتکار عمل را از ایران سلب کردند وتوانستند ست سوم را با امتیاز ۲۵بر۱۸ به نام خود ثبت نمایند.
آغاز ست چهارم با سرویس‌های عالی علیپور در پاسخ به سرویس‌های روس‌ها همراه شد که مکمل آن دفاع مرتضی مهرزاد وبیگدلی بود تا اینبار ایران وقت استراحت نخست را ۸به۳ برساند. درگیم چهارم و درحالیکه تیم روسیه دو ست اول و دوم را از دست داده بود بازهم تمرکز و تمام توان خود را بر روی سرویس‌های متحیر کننده‌ای که در والبیال نشسته دنیا بعید به نظر می‌رسد تا کنون همتای پیدا کرده باشند توسط میلنین ۲بار در مسیر دریافت کننده‌های تیم کشورمان یعنی مهروان وصالحی قرار گرفتند که با دریافتی همراه نشدند.
در پایان این انسجام تیمی و توان فنی بازیکنان باتجربه کشورمان بود که بر《قدرت》، نقطه اتکا صرف روس‌ها برتری یافت ونتیجه بازی تدارکاتی را ۳بر ۱ به نفع خود به اتمام برساند و یک گام دیگر خود را آماده و نزدیک‌تر به مسابقات حساس وسرنوشت ساز پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو سازد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->