رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

رئیس جمهوری: در هفته‌های آینده ۱۰ میلون دوز واکسن به دستمان می‌رسد

  • کد خبر: ۷۴۶۰۲
  • ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
رئیس جمهوری: در هفته‌های آینده ۱۰ میلون دوز واکسن به دستمان می‌رسد
رئیس جمهوری گفت: بیش از ۷ میلیون واکسن دُز تزریق شده و دو میلیون دیگر هم توزیع شده است که این‌ها هم به تدریج تزریق خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تبریک ایام پیش رو، عید سعید قربان و عید سعید غدیر اظهار کرد: در مجموع حدود ۱۷ ماه از ورود ویروس کرونا در کشور و فعال شدن آن می‌گذرد. این ویروس به شکل‌های مختلف ظاهر شده است. اول به صورت ویروس ووهانی، بعد به صورت ویروس انگلیسی و اخیرا به صورت ویروس هندی وارد شده است.

وی اضافه کرد: ویروس انگلیسی در شرایط عید نوروز از غرب کشور وارد و بعد گسترش پیدا کرد. ویروس هندی هم مربوط به ماه‌های اخیر است که از شرق و جنوب وارد کشور شد و مرز‌های جنوبی و شرقی ما را فرا گرفت و به سمت عمق کشور پیش می‌آید.

رییس جمهوری ادامه داد: متاسفانه در گزارش‌هایی که داده شد مشاهده شد که برخی استان‌ها مانند کرمان، مازندران، هرمزگان، گلستان و سیستان و بلوچستان و حتی تا در تهران در زمینه بستری، شرایط مناسبی ندارند و تعداد بستری‌ها رو به افزایش است؛ بنابراین برخی استان‌ها در مسیر خیز هستند که باید مراقبت بیشتری کنیم.

روحانی ادامه داد: ویروس کرونا در این ۱۷ ماه فشار زیادی بر مردم و جامعه وارد کرد. غیر از بحث سلامت مردم، آثار روانی که این ویروس در جامعه داشت، چالش‌ها و خسارت‌های فراوان اقتصادی و فرهنگی بر ما وارد کرد. در زمینه معیشت و خدمات مردم و در برخی مشاغل مانند حمل و نقل و گردشگری و در زمینه ورزشی و اماکن ورزشی دچار خسارت شدیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر این در آموزش از شرایط ایده آل فاصله گرفتیم. گرچه آموزش در فضای مجازی بود، اما به هر حال هم در دبستان و دبیرستان و دانشگاه مقداری از مساله آموزش فاصله گرفتیم. در کنار آن در بحث مناسک دینی فاصله گرفتیم.

رییس جمهوری گفت: متاسفانه در حالی که فکر می‌شد شرایط به سمت آرامش است همزمان با بحث انتخابات از یک طرف و مراسم عید فطر و سفر‌های تابستانی همه دست به دست هم داد و از آن‌ها مهمتر ورود ویروس هندی بود که از مرز‌های شرقی و جنوبی وارد شد و کار را به مراتب سخت‌تر کرد و امروز با یک خیز صعودی در سراسر کشور مواجه هستیم.

روحانی افزود: اساسا حضور طولانی ویروس در بخشی از کشور و انتقال به بخش دیگر به طور طبیعی با یک جهشی مواجه است. ویروس در استانی می‌ماند و به استان دیگر منتقل می‌شود که خود آن به معنی جهش داخلی است. اگر بخواهیم به طور کلی از این ویروس فاصله بگیریم باید در داخل کشور در استان‌های مختلف کاملا باید از این ویروس جدا شده باشیم و از طرف دیگر کشور‌های همسایه و جهان هم باید شرایط مناسبی داشته باشند.

وی ادامه داد: ما همه تلاش خود را انجام می‌دهیم، مرز را کنترل می‌کنیم که این‌ها در سرعت ورود موثر است، اما به هر حال از جایی وارد می‌شود. در استان‌ها تلاش می‌کنیم که سفری انجام نشود، اما با فاصله زمانی از استانی به استان دیگر دومرتبه منتقل می‌شود. همه تلاش‌ها انتشار را به تعویق می‌اندازد، اما اصل انتشار و انتقال و حتی جهش را متاسفانه در سراسر کشور به صورتی شاهد هستیم.

رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: به طور متوسط در کشور ۴۸ درصد به پروتکل عمل می‌شود که این رقم خیلی پایین است. توقع این است پروتکل ۸۵ درصدی ۹۰ درصدی در کشور عمل شود.

وی افزود: رعایت پروتکل‌ها پایین است، ویروس هندی هم وارد شده، تابستان هم هست. در این شرایط اگر اجتماعات و دور همی‌ها هم باشد و در رستوران‌ها مراعات نشود، پیداست چه مشکلاتی برای مردم به وجود می‌آید. راه حل اصلی برای اینکه از جان مردم حفاظت شود، فاصله گرفتن از ویروس است و این موضوع همیشه باید به عنوان یک دستور مهم مراعات شود.

رییس جمهوری یادآورشد: واکسن را هر چه بیشتر وارد کنیم می‌تواند موثر باشد. بیش از ۷ میلیون واکسن تزریق شده دو میلیون دیگر هم توزیع شده است که این‌ها هم به تدریج تزریق خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه در این هفته شش الی هفت میلیون دز دیگر وارد کشور می‌شود، گفت: در مرداد ماه مقداری تولید ذر داخلی هم می‌توانیم استاده کنیم. بدین ترتیب در یکی دو هفته آینده حدود ده میلیون دز در دسترس داشته و تزریق کنیم و اگر در اختیار باشد تزریق آن هم در ظرف دو سه هفته می‌تواند انجام شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->