اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال
سرخط خبرها

تیراندازی، نخستین مدال طلای ایران در المپیک توکیو را به ارمغان آورد

  • کد خبر: ۷۵۲۹۲
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
تیراندازی، نخستین مدال طلای ایران در المپیک توکیو را به ارمغان آورد
ورزشکار ایران در رشته تیراندازی نه تنها موفق شد به مدال طلای المپیک توکیو دست یابد، بلکه رکورد المپیک را هم زد.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد فروغی تنها نماینده ایران در فینال ماده تپانچه بادی مردان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شگفتی ساز شد و به مدال طلا رسید تا نخستین مدال تاریخ تیراندازی ایران در بازی‌های المپیک به نام او ثبت شود.

این نخستین مدال المپیک در تاریخ تیراندازی ایران است که توسط فروغی بدست آمد. او پیش از این در مرحله مقدماتی با امتیاز ۵۸۰.۲۵ و قرارگیری در رده پنجم به فینال این ماده راه پیدا کرده بود. فروغی بزرگترین ورزشکار کاروان ایران، دارای سه فرزند و پرستار است. او بعد از کسب مدال طلا سجده شکر بر جای گذاشت و سایر ورزشکاران به او تبریک گفتند.

در فینال این ماده ورزشکاران کشور‌های ایران، هند، چین، آلمان، اوکراین، کره و صربستان حضور داشتند که دامیر صربستانی نقره و ژانگ وی چینی سوم شد.

فروغی با کسب دو مدال طلای جام جهانی هند و کرواسی در جایگاه نخست رنکینگ فدراسیون جهانی قرار دارد.

نجمه خدمتی و هانیه رستمیان ملی‌پوشان تیراندازی ایران نیز در سالن حضور دارند تا فینال جواد فروغی را از نزدیک تماشا کردند.

تیراندازی ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو ۶ نماینده در دو ماده تفنگ و تپانچه دارد. پیش از این فاطمه کرم زاده و آرمینا صادقیان در ماده تفنگ بادی زنان در رده‌های ۲۳ و ۳۰ ایستادند.

مهیار صداقت در ماده تفنگ بادی مردان و هانیه رستمیان در ماده تپانچه بادی زنان فردا در سومین روز از این رقابت‌ها در خط آتش قرار می‌گیرند.

مسابقات تیراندازی المپیک توکیو از شنبه دوم تا یازدهم مرداد ادامه دارد. نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، فاطمه کرم‌زاده، مهیار صداقت، جواد فروغی و هانیه رستمیان اسامی تیراندازان ایرانی حاضر در المپیک توکیو است.

لحظه اهدای مدال جواد فروغی در المپیک توکیو

رتبه ایران در جدول توزیع مدال‌های المپیک

تیراندازی، نخستین مدال طلای ایران در المپیک توکیو را به ارمغان آورد

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->