رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

محمدباقر قالیباف با بشار اسد دیدار کرد

  • کد خبر: ۷۵۸۶۶
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
محمدباقر قالیباف با بشار اسد دیدار کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز سه‌شنبه در صدر یک هیئت بلندپایه پارلمانی عازم سوریه شد. قالیباف در دومین روز سفر خود به سوریه با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه با وی گفت: ایران شریک اصلی سوریه است و هماهنگی موجود بین دو کشور در مبارزه با تروریسم نتایج مثبتی را به همراه داشته است.

 

در این دیدار روابط مستحکم میان دو کشور و همکاری سازنده میان آنها در سطوح مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

دو طرف همچنین بر نقش اصلی نهاد پارلمانی سوریه و ایران برای گشودن افق های جدید برای همکاری های دو جانبه به ویژه در زمینه اقتصادی نه تنها در بخش دولتی بلکه فعال سازی همکاری بین بخش خصوصی در هر دو کشور به منظور کمک به دو ملت دوست برای مقابله با جنگ اقتصادی و سیاست محاصره و تحریم های اعمال شده علیه آنها، تاکید کردند.

 

اسد تاکید کرد که ایران شریک اصلی سوریه است و در کنار مردم سوریه در مقابله با جنگ تروریستی ایستاد و از سوریه در همه زمینه ها پشتیبانی کرد.

 

رییس جمهوری سوریه افزود که هماهنگی موجود بین دو کشور در مبارزه با تروریسم نتایج مثبتی را به همراه داشته و تا آزادی کل سرزمین و شکست گروه های تروریستی ادامه خواهد داشت.

 

قالیباف نیز در این دیدار گفت: انتخابات اخیر در سوریه و ایران و اصرار مردم سوریه و ایران، شکست سیاست های فشار اعمال شده علیه آنها را ثابت می کند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی ایران روز سه شنبه در صدر یک هیات بلندپایه پارلمانی عازم سوریه شد.

 

«وحید جلال زاده» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، «عباس گلرو» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، «روح‌الله متفکر آزاد» عضو هیات رئیسه و کمیسیون آموزش، «مهدی شریفیان» عضو کمیسیون اجتماعی، «روح الله نجابت» عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه و «حسین امیرعبدالهیان» مدیر کل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی، قالیباف را همراهی می کنند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی بلند پایه ترین مسوول ایرانی است که بعد از بحران سوریه به این کشور سفر می‌کند. این درحالی است که پیش از این «ولادمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه، وزیر کشور ترکیه برای چهارمین بار طی ۲ سال اخیر و وزیر کشور چین برای عقد قراردادهای تجاری به سوریه سفر کرده‌اند. روز گذشته نیز فرستاده ویژه رییس جمهور روسیه به این کشور سفر کرده است که همه این اتفاقات نشان دهنده تلاش کشورهای مختلف برای استفاده از دوران پسا بحران سوریه و کسب منافع اقتصادی است.

 

صادرات فعلی ایران به کشور سوریه حدود یک میلیارد دلار برآورد می‌شود درحالی که صادرات ترکیه به سوریه بیشتر از ۱۴ میلیارد دلار است و با رفع موانع تجاری و اقتصادی، فعالان اقتصادی دو کشور می‌توانند حجم مبادلات تجاری را توسعه دهند.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->