ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان
سرخط خبرها

درخشش جانشین مایکل فلپس در المپیک توکیو

  • کد خبر: ۷۶۱۹۵
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
درخشش جانشین مایکل فلپس در المپیک توکیو
کیلب دورسل پنجمین طلای المپیکش را هم دشت کرد تا ثابت کند جانشینی برحق برای مایکل فلپس است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کیلب دورسل با ۵ طلا ستاره جدید بازی‌های المپیک است. این شناگر غول‌پیکر آمریکایی روز گذشته با نمایش یکی از بهترین عملکرد‌های تاریخ المپیک، پنجمین مدال طلای خود را در استخر‌های توکیو صید کرد. او که به‌عنوان شناگر پروانه عضو تیم ۴‌در‌۱۰۰ متر آمریکا بود، بهترین نمایش خود را ارائه داد تا تیم آمریکا یک طلای دیگر را نیز از رقابت‌های المپیک به دست بیاورد و البته یک طلا هم به ۴ طلای قبلی کیلب‌دورسل اضافه شود. رایان مورفی، مایکل آندو و زک اپل، هم‌تیمی‌های دورسل در این پیروزی بودند.

 

کیلب دورسل دیروز سومین طلای فردی خود را با پیروزی در مسابقه هیجان‌انگیز ۵۰‌متر آزاد المپیک به دست آورده بود؛ رشته‌ای که به‌مثابه فینال ۱۰۰‌متر المپیک، سریع‌ترین شناگر مسابقات را معرفی می‌کند و او با یک حرکت دیوانه‌وار با زمان ۲۱.۰۷‌ثانیه، تایمر دیواره استخر را لمس کرد و قهرمان شد. با ۵ طلایی که کیلب از این رقابت‌ها به دست آورده، نام خود را در کنار مت‌بیوندی، ستاره سابق تنیس آمریکا، قرار می‌دهد که رقابت‌های المپیک سئول ۵‌طلا، یک‌نقره و یک‌برنز کسب کرد؛ اما در تاریخ آمریکا ۲ شناگر بیش‌از‌این دو در یک المپیک طلا گرفته‌اند. اولی مایکل فلپس مشهور با ۸ طلا و دومی مارک اسپیتس، شناگر افسانه‌ای آمریکایی‌ها در المپیک‌۱۹۷۲ مونیخ، که او نیز ۷ طلا در مسابقات به دست آورده است.

 

به‌جز این ورزشکاران نامدار آمریکایی، کریستین اوتو، فوق‌ستاره شناگر آلمان شرقی سابق، نیز رکورد ۵ طلا در یک المپیک به دست آورده است. مدال‌های دورسل در ۵۰ و ۱۰۰ متر آزاد، ۱۰۰ متر پروانه و ۴‌در‌۱۰۰ متر آزاد به دست آمد. البته آن‌ها در یک رشته تیمی هم پنجم شده‌اند که نقطه تاریک کارنامه آن‌ها به‌شمار می‌آید. این دلفین آمریکایی در واکنش به تعداد مدال‌هایش در المپیک توکیو با لحنی شوخ‌طبعانه گفت: من هرگز مدال‌ها را در زندگی نگه نداشته‌ام، آنچه از آن لذت می‌برم، مسابقه‌دادن است، برای اینکه حس مسابقه در من زنده شود، به این قطعات فلزی نیاز ندارم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->