کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پشت پرده «سینوفارم هراسی»

  • کد خبر: ۷۸۸۵۰
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
پشت پرده «سینوفارم هراسی»
رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا گفته هنوز با شعار سازمان بهداشت جهانی موافق است که «بهترین واکسن، در دسترس‌ترین آن هاست.» این یعنی چه برکت، چه سینوفارم و چه هر واکسن مورد تأیید و در دسترسی را تزریق کرد.

نجفی | شهرآرانیوز؛ رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا گفته هنوز با شعار سازمان بهداشت جهانی موافق است که «بهترین واکسن، در دسترس‌ترین آن هاست.» این یعنی چه برکت، چه سینوفارم و چه هر واکسن مورد تأیید و در دسترسی را تزریق کرد. با وجود اینکه انتخاب واکسن به سن، بیماری زمینه‌ای و مواردی دیگر ارتباط دارد، اما به هر صورت هر واکسنی تا حدودی ایمنی را در مردم ایجاد می‌کند و مهم واکسینه شدن درصد مطلوبی از جامعه برای ریشه کنی ویروس است، البته چندروز پیش خبر رسید که ژاپن تزریق واکسن مدرنا را توقیف کرده است و دیروز هم خبر رسید دو نفر از دریافت کنندگان واکسن کرونای مدرنا جان خود را از دست داده اند. هرچند مسئولان شرکت مدرنا اعلام کر ده اند هیچ مشکلی درباره ایمنی یا کارایی این واکسن‌ها مشخص نشده و تنها برای احتیاط تزریق این واکسن‌ها به حالت تعلیق درآمده است.


اما حمید سوری، رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا، گفته با اینکه هنوز هیچ تحقیقی نشان نداده واکسن سینوفارم کم کیفیت است یا اثربخشی کمی دارد، اما اگر تحقیقات همه این موارد را ثابت کند سینوفارم را از چرخه واکسیناسیون خارج می‌کنیم. مجوز مصرف اضطراری واکسن سینوفارم پیش از این حداقل در ۳۳ کشور دنیا صادر شده است و مصرف آن در کشور سازنده و ده‌ها کشور از مدت‌ها پیش آغاز شده است.

 

سوری توضیح داده که نمی‌توان تنها براساس درصد پایین تری که برای میزان کارایی واکسن سینوفارم اعلام شده، قضاوت کرد که این واکسن، ضعیف‌ترین واکسن کرونای موجود در ایران است، چون در عمل هنوز ثابت نشده است که اثربخشی واکسن سینوفارم تفاوت معناداری با دیگر واکسن‌ها دارد.

 

تأکید تمام پزشکان و مسئولان وزارت بهداشت این است که اگر آن‌ها با همین واکسن‌های موجود مثل واکسن سینوفارم ۸۰ درصد جمعیت کشور را واکسینه کنند، بازهم به احتمال زیاد به نقطه‌ای می‌رسند که احتمال مرگ و میر بر اثر کرونا در کشورمان به حداقل برسد، مگر اینکه در آینده سویه‌های جدید و ناشناخته‌ای از کرونا وارد کشورمان شود و این یعنی احتمالا در آینده شاهد تزریق واکسن‌های متفاوت با دز‌های بیشتری خواهیم بود.


سوری همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا فقط واکسن سینوفارم به کشور وارد می‌شود گفته: «نوع واکسن‌های واردشده به کشور‌ها به سیاست‌های کلان و ارتباطات تجاری بین کشور‌ها ارتباط دارد، زیرا اکنون تقاضا برای خرید واکسن کرونا در سطح جهان بسیار بیشتر از میزان عرضه آن است و این طور نیست که بازار جهانی از انواع واکسن‌های کرونا اشباع شده باشد و ما در این حوزه قدرت انتخاب داشته باشیم.»


با این حال علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا حذف سینوفارم از سبد واکسیناسیون کشور را تایید نکرده و گفته ۶۷ درصد واکسن کشور با سینو فارم انجام شده و اثرات مثبت آن ثابت شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->