مشهد؛ میزبان ششمین «نشست اقتصادی مشهد و هرات» مدیرکل اتباع: مهاجران افغانستانی برای شهید رئیسی سنگ‌تمام گذاشتند | سردار قاآنی به موکب مهاجران افغانستانی در مشهد رفت آغاز موج دوم اخراج اجباری مهاجران افغان از پاکستان هشدار کاظمی‌قمی درباره پیامد‌های تجدید مداخلات بیگانگان در افغانستان قدردانی ذبیح‌الله مجاهد از مواضع ایران در نشست دوحه ۳  روسیه لغو تحریم‌ها علیه طالبان را بررسی می‌کند معاون دبیرکل سازمان ملل: نشست دوحه به معنای عادی‌سازی روابط با طالبان نیست | آموزش دختران خواسته درجه یک جهان است ذبیح‌الله مجاهد: ما آشکارا گفتیم که خواهان روابط خوب با جهان هستیم وزارت خارجه قطر نشست دوحه را فرصتی برای گفتگو‌های معنادار دانست روز دوم نشست دوحه ۳ | جهان نگران تعامل با طالبان از نشست دوحه ۳ چه می‌دانیم؟ پیش ثبت نام دانش‌آموزان اتباع آغاز شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) دیوار کوتاه دانش‌آموزان اتباع | وزیر آموزش‌وپرورش: حضور دانش‌آموزان اتباع دلیل تراکم کلاس‌های درس است + فیلم نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان: انتقال نگرانی‌های تهران درباره افغانستان، از اهداف ما در دوحه۳ است کوله‌پشتی‌ها و پوستر‌ها | روایت انتخاباتی محمدکاظم کاظمی سخنگوی طالبان: امیدوارم هرچه خیر مردم ایران است از صندوق بیرون بیاید + فیلم حضور باشکوه ایرانیان مقیم افغانستان در پای صندوق‌های رأی در ۵ نمایندگی سیاسی ایران آغاز رأی‌گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری اسلامی ایران در شهر مزارشریف افغانستان + فیلم سرکنسول ایران در هرات: پنج نمایندگی ایران در افغانستان فردا شعبه اخذ رای هستند قطار حامل کمک‌های ایران با استفاده راه آهن خواف – هرات به ایستگاه روزنک رسید
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ولایت پنجشیر افغانستان سقوط کرد؟

  • کد خبر: ۷۹۴۱۵
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
  • ۲
ولایت پنجشیر افغانستان سقوط کرد؟
در حالی که برخی رسانه‌ها از سقوط پنجشیر به دست طالبان خبر داده‌اند، جبهه مقاومت پنجشیر این خبر را تکذیب کرده‌‌است. به گفته سخنگوی این جبهه، درگیری‌ها همچنان جریان دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، ساعاتی پیش «فهیم دشتی» سخنگوی جبهه مقاومت پنجشیر امروز جمعه از کشته شدن ۴۵۰ نفر از نیروی طالبان و به اسارت در آمدن ۱۳۰ نفر دیگر در درگیری‌های شب گذشته خبر داد.

 

فهیم دشتی در این باره گفت: پس از حمله شب گذشته طالبان و ۴ ساعت درگیری، ۸ هزار نفر از نیروهای طالبان مجبور به عقب نشینی شدند. آنها متحمل خسارت‌های زیادی شده به نحوی که ۴۵۰ نفر از نیروهای طالبان کشته شده و ۱۳۰ نفر دیگر به اسارت در آمدند.

 

فهیم دشتی همچنین گفته است: پنجشیر پا برجاست، فریب تبلیغات را نخورید در تمام خطوط جنگ نیروی کمکی فرستاده شده است.

 

یک منبع به اسپوتنیک گزارش داده است که پنجشیر توسط طالبان تصرف نشده است، نبردهای سنگین در کوتل خاواک و در منطقه شتل ادامه دارد.

 

طالبان هنوز وارد دره پنجشیر نشده اند. در شمال این ولایت، در منطقه پریان و در گردنه انجمن نبرد شدید جریان دارد.

 

از سوی دیگر، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد: حدود ۲۰ درصد پنجشیر در اختیار ما قرار دارد و نیروهایمان در حال حرکت به سوی مرکز این ولایت هستنند.

 

شایان ذکر است ولایت پنجشیر واقع د شمال شرق افغانستان یکی از چندمنطقه معدودی است که تا امروز به تصرف نیروهای طالبان درنیامده است. برخی از نیروها و مقامات وفادار به دولت پیشین افغانستان با پناه گرفتن در این ولایت «جبهه مقاومت ملی افغانستان» را تشکیل دادند.

 

منبع: اسپوتنیک و مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Jordan
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
0
0
خبر جدید درپنجشیر
مسیب
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
0
0
خیلی مطالبش خوب است و من استفاده کردم
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->