تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد
سرخط خبرها

ولایت پنجشیر افغانستان سقوط کرد؟

  • کد خبر: ۷۹۴۱۵
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
  • ۲
ولایت پنجشیر افغانستان سقوط کرد؟
در حالی که برخی رسانه‌ها از سقوط پنجشیر به دست طالبان خبر داده‌اند، جبهه مقاومت پنجشیر این خبر را تکذیب کرده‌‌است. به گفته سخنگوی این جبهه، درگیری‌ها همچنان جریان دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، ساعاتی پیش «فهیم دشتی» سخنگوی جبهه مقاومت پنجشیر امروز جمعه از کشته شدن ۴۵۰ نفر از نیروی طالبان و به اسارت در آمدن ۱۳۰ نفر دیگر در درگیری‌های شب گذشته خبر داد.

 

فهیم دشتی در این باره گفت: پس از حمله شب گذشته طالبان و ۴ ساعت درگیری، ۸ هزار نفر از نیروهای طالبان مجبور به عقب نشینی شدند. آنها متحمل خسارت‌های زیادی شده به نحوی که ۴۵۰ نفر از نیروهای طالبان کشته شده و ۱۳۰ نفر دیگر به اسارت در آمدند.

 

فهیم دشتی همچنین گفته است: پنجشیر پا برجاست، فریب تبلیغات را نخورید در تمام خطوط جنگ نیروی کمکی فرستاده شده است.

 

یک منبع به اسپوتنیک گزارش داده است که پنجشیر توسط طالبان تصرف نشده است، نبردهای سنگین در کوتل خاواک و در منطقه شتل ادامه دارد.

 

طالبان هنوز وارد دره پنجشیر نشده اند. در شمال این ولایت، در منطقه پریان و در گردنه انجمن نبرد شدید جریان دارد.

 

از سوی دیگر، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد: حدود ۲۰ درصد پنجشیر در اختیار ما قرار دارد و نیروهایمان در حال حرکت به سوی مرکز این ولایت هستنند.

 

شایان ذکر است ولایت پنجشیر واقع د شمال شرق افغانستان یکی از چندمنطقه معدودی است که تا امروز به تصرف نیروهای طالبان درنیامده است. برخی از نیروها و مقامات وفادار به دولت پیشین افغانستان با پناه گرفتن در این ولایت «جبهه مقاومت ملی افغانستان» را تشکیل دادند.

 

منبع: اسپوتنیک و مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Jordan
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
0
0
خبر جدید درپنجشیر
مسیب
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
0
0
خیلی مطالبش خوب است و من استفاده کردم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->