حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا
سرخط خبرها

مدیریت میدانی و مردمی دولت سیزدهم

  • کد خبر: ۷۹۵۴۸
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
مدیریت میدانی و مردمی دولت سیزدهم
سفر‌های استانی رئیس‌جمهور با رویکرد به مناطق محروم، استقبال کارشناسان و فعالان سیاسی را در پی داشته است.

گروه سیاست | شهرآرانیوز؛ سبک مدیریتی جهادی، انقلابی و در صحنه آیت‌ا... رئیسی، که تنها یکی از نمونه‌های آن، سفر‌های استانی رئیس‌جمهوری با اولویت استان‌های محروم کشور است، با استقبال چهره‌های سیاسی همراه شده است. این سفر‌ها در موقعیت حساس کنونی بازخورد مثبتی در جامعه داشته و نیزسبب شده است چهره‌های سیاسی منتقد و اصلاح‌طلب نیز زبان به تحسین بگشایند و از کارکرد‌های مثبت این سفر‌ها بگویند؛ چنان‌که تنها در یک نمونه، حجت‌الاسلام محمدعلی ابطحی در واکنشی توئیتری به سفر‌های استانی آیت‌ا... رئیسی نوشت: «من قبول ندارم که سفر‌های آخر هفته آقای رئیسی پوپولیستی است. دیدار مستقیم مردم نقاط دورافتاده با رئیس‌جمهور کشور، یک اتفاق تاریخی در زندگی آن مناطق است.»

رئیس جمهور حاضر است فداکاری کند

همچنین حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفتگو با «برنا»، درباره سفر‌های رئیس‌جمهور ازجمله سفر نخست وی به خوزستان و پیام آن برای مردم، گفت: سفر رئیس‌جمهور به خوزستان، پیام خیلی خوبی دارد و معنای آن، توجه ویژه به این استانی است که در عین اینکه ثروت زیرزمینی هنگفتی برای کشور ما دارد، از شدت محرومیت رنج می‌برد. این پیام، اولویت‌دادن به مشکلات این استان و حل و رفع مشکلات مردم این منطقه است و حکایت از آن دارد که رئیس‌جمهور، کسی نیست که فقط در دفتر کارش بنشیند و از دور نظارت کند یا احیانا برای حل مشکلات دستوری بدهد. خود اینکه در صحنه حضور می‌یابد و با مردم گفتگو می‌کند، حکایت از مردمی‌بودن رئیس‌جمهور است.

سفر‌های استانی رئیس‌جمهور، برخی التهابات جامعه را کاهش می‌دهد

عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا، در گفتگو با «برنا»، درباره سفر‌های استانی رئیس‌جمهور گفت: همدردی و با مردم همراهی‌کردن، بخشی از مسائل جامعه را تعدیل می‌کند. قطعا سفر‌های استانی رئیس‌جمهور مؤثر است و می‌تواند برخی التهابات را در جامعه کاهش دهد. برخی مناطق، به‌دلیل غفلت از رسیدگی، دچار التهاباتی است و در ساکنان آن، احساسی ایجاد شده که گویا مسئولان به فکر آن‌ها نیستند. اینکه رئیس‌جمهور ریسک بیماری را به جان می‌خرد و در مناطق مختلف حضور پیدا می‌کند، باعث آرام‌شدن فضا می‌شود. این اقدام می‌تواند مسائل جامعه را برای دست‌اندرکاران بسیار ملموس‌تر و اولویت‌های آن‌ها را جدی‌تر کند. وی افزود: تأثیر حضور در جمع مردم بر کسی پنهان نیست، به‌ویژه وقتی در مناطقی با التهاباتی مواجه هستیم. این اقدامات امیدواری ایجاد می‌کند و تحمل مشکلات برای آحاد جامعه آسان می‌شود.

حرکت آقای رئیسی جلب اعتماد می‌کند

حجت‌الاسلام احمد سالک، فعال سیاسی اصولگرا و نماینده ادوار مجلس، نیز در گفتگو با «برنا» درباره اهمیت سفر‌های استانی رئیس‌جمهور گفت: سیاست ارتباط مستقیم مسئولان با مردم بر یک تعریف منطقی و علمی و با تکیه بر مجموعه ظرفیت‌های داخل کشور و جبران سوختگی‌های گذشته یعنی برطرف‌کردن نقاط عیب و نقص استوار است و حرکت در این مسیر بسیار مهم است و نباید از این معنا دوری گزینیم.

 

وی افزود: حرکت آقای رئیسی یعنی حضور در بین مردم، نقش‌آفرین است و جلب اعتماد می‌کند، اما از طرفی هم انتظارات مردم را بالا می‌برد؛ بنابراین باید با برنامه و هدف‌گذاری آن‌گونه‌که مقام معظم رهبری فرمودند، وعده‌ای بدهند که به آن عمل کنند. ارائه وعده‌های عملیاتی با تقویم زمان‌بندی بی‌تردید بسیار مهم است.

اعضای هیئت دولت شرایط مردمی را حفظ کنند

همچنین علی خضریان، نماینده تهران در مجلس، در گفتگو با «ایسنا»، در ارزیابی از سفر‌های استانی رئیس‌جمهور گفت: بین اقدامات دولت مردمی با رویکرد‌های پوپولیستی تفاوت وجود دارد. باید اعضای هیئت دولت شرایط مردمی را حفظ کنند و نباید به بهانه اینکه برخی مردم، فلان رویکرد را پوپولیستی یا عوامانه می‌بینند، از حضور بین مردم و دیدار رودررو با آن‌ها دوری کرد. اساسا این رویه که به صرف دوری از اتهام رفتار عوامانه، مقامات مسئول صرفا پشت اتاق‌های دربسته مدیریتی بنشینند و به اسم کار نخبگانی، از حضور در بین مردم خودداری کنند، اشتباه است و همین رویه‌ها باعث می‌شود که مسئولان از مردم دور باشند.

 

وی افزود: هیچ‌کس این انتظار را ندارد که با یک سفر استانی بتوان بر همه مشکلات فائق آمد و آن را حل کرد، اما برای مشکلات موجود می‌توان برنامه‌ریزی کرد. شاید کمترین ثمره این دیدار‌ها این باشد که برخی مشکلات با حضور رئیس‌جمهور و اعضای هیئت‌دولت در کوتاه‌مدت حل شود و برای برخی مشکلات هم می‌توان در دوره‌های میان‌مدت و بلندمدت برنامه ریزی و زمان‌بندی مشخص کرد و برای حل این مشکلات اقدام کرد.

سفر‌های استانی در رفع مشکلات کشور مؤثر است

فداحسین مالکی، نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی، نیز در گفتگو با خبرگزاری «موج»، درباره سفر‌های استانی رئیس‌جمهور گفت: این سفر‌ها خوب است و می‌تواند راه‌گشا باشد. در دولت قبل، آقای روحانی قائل به این‌گونه مسائل نبود؛ لذا مشکلات زیادی در بسیاری از استان‌ها وجود داشت. البته این‌گونه سفر‌ها باید هدفمند انجام شود؛ زیرا اگر خروجی نداشته باشد، اصلا فایده‌ای ندارد. وی افزود: سفر آقای رئیسی به دو استان خوزستان و سیستان‌وبلوچستان که دو استان حساس کشور محسوب می‌شوند، باید در راستای ایجاد یک ساختار برای این دو استان باشد.

 

در جلسه روز جمعه گذشته شورای اداری سیستان‌وبلوچستان که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، خواستار ارتقای سطح استان بودم، نه صرفا انتخاب یک استاندار ویژه برای استان؛ زیرا ارتقای ساختاری، مهم‌تر از انتخاب فرد است. به‌هرحال رئیس‌جمهور حرکت خوبی را آغاز کرده که می‌تواند در رفع مشکلات کشور مؤثر باشد؛ امیدواریم تیم‌های اقتصادی و سایر تیم‌ها در تحقق‌بخشی به اهداف دولت، کمک کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->