ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند حماس هیچ توافقی را بدون توقف جنگ نمی‌پذیرد امیرعبداللهیان: فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا مفاد جدید آتش‌بس غزه منتشر شد | آزادی۱۰۰۰ فلسطینی مقابل۳۳ اسیر اسرائیلی درگیری مسلحانه در زاهدان یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللهیان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد امیرعبداللهیان: باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار شعار هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد
سرخط خبرها
فرمانده کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه‌های ارتش در دانشگاه پدافندهوایی خاتم‌الانبیا(ص):

دلسوزان عراق و لبنان بدانند اولویت اصلی علاج ناامنی است

  • کد خبر: ۷۹۵۵
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۹
دلسوزان عراق و لبنان بدانند اولویت اصلی علاج ناامنی است

هفــــدهمین مراسم مشترک دانــــش  آموختگی و تحلیف دانشـجویان دانشگاه های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) برگزار شد.
حضرت آیت ا... خامنه ای در ابتدای ورود به میدان، با حضور بر مزار شهیدان و قرائت فاتحه، یاد و خاطره مدافعان فداکار اسلام و میهن را گرامی داشتند.
فرمانده کل قوا سپس از یگان های مستقر در میدان سان دیدند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین جانبازان سرافراز حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند.
حضرت آیت ا... خامنه ای سپس در سخنانی، بزرگ ترین لطمه به یک کشور را سلب امنیت آن دانستند و با اشاره به برنامه ریزی دشمنان برای آشوب و سلب امنیت برخی کشورهای منطقه، گفتند: عاملان این خباثت ها و کینه ورزی های خطرناک، شناخته شده هستند و در پشت این قضایا، آمریکا و سرویس های اطلاعاتی غربی با پشتوانه پول برخی کشورهای مرتجع منطقه قرار دارند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به دلسوزان عراق و لبنان تأکید کردند: اولویت اصلی، علاج ناامنی است و مردم این کشورها نیز متوجه باشند که دشمن به دنبال بر هم زدن ساختارهای قانونی و ایجاد خلأ در این کشورها ست و تنها راه رسیدن مردم به مطالبات بر حقی که دارند، پیگیری آن ها در چهارچوب ساختارهای قانونی است.
حضرت آیت ا... خامنه ای خاطرنشان کردند: دشمنان چنین فکرهایی را برای کشور عزیز ایران هم داشتند اما خوشبختانه ملت هوشیارانه و بموقع به میدان آمد و نیروهای مسلح نیز آماده بودند و آن توطئه خنثی شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی به تبیین مختصات یک ملت آزاده پرداختند و گفتند: ملتی که آزادانه اراده، و آزادانه عمل کند و منافع حقیقی خود را به درستی تشخیص دهد و با استقلال، اراده و عمل، آن منافع را تأمین کند، یک ملت آزاده است.
حضرت آیت ا... خامنه ای یکی دیگر از مختصات ملت آزاده را «تأثیر نپذیرفتن از تخریب محاسباتی دشمن» خواندند و افزودند: یکی از برنامه های دشمن، تغییر محاسبات مسئولان و مؤثران فکری و همچنین آحاد مردم است تا منافع حقیقی و ملی خود را نتوانند به درستی تشخیص دهند.
ایشان با تأکید بر اینکه تخریب محاسباتی مسئولان و مردم، همچون وارد کردن بدافزار به یک سیستم رایانه ای و دست کاری اطلاعات و وارد کردن اطلاعات غلط است، خاطرنشان کردند: گاهی اوقات دشمن در رایانه عمومی مدیریت یک کشور و در اندیشه و محاسبات آن ها اثر می گذارد اما یک ملت آزاده هیچ گاه از این اقدام تأثیر نمی پذیرد و شجاعانه به دنبال منافع ملی خود می رود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی لازمه تأثیر نپذیرفتن از تخریب محاسباتی دشمن را «بصیرت» دانستند و تأکید کردند: اگر چشم باز و هوشیاری نباشد، نه می توان منافع حقیقی و راه رسیدن به آن را تشخیص داد و نه می توان فردی را که باید این بار بزرگ را به دوش بکشد به درستی شناخت.
حضرت آیت ا... خامنه ای با تأکید بر اینکه اگر این مختصات وجود داشته باشد، ملت به نتایج مطلوبی خواهد رسید، گفتند: همه آحاد مردم به ویژه نیروهای مسلح باید احساس تکلیف کنند و مراقب باشند که دشمن در محاسبات فکری آنان تأثیرگذار نشود.
ایشان سپس در جمع بندی مباحث مطرح شده چند نکته را بیان کردند: ۱- به دشمن نباید اعتماد کرد و نباید به او خوش بینی ساده لوحانه داشت. ۲- نباید لحظه ای از تحرکات دشمن چشم برداشت و غافل شد. ۳- نباید دشمن را ناتوان و حقیر شمرد بلکه باید آن را در اندازه های خود شناخت و برای مقابله آماده بود. ۴- نباید به پیروزی ها غره شد، چرا که یک لحظه غفلت می تواند همانند جنگ احد، پیروزی را تبدیل به شکست کند حتی با حضور پیامبر(ص) در میدان.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، «ایمان، مجاهدت، تلاش مستمر، وحدت و هم افزایی و مشغول نشدن به سرگرمی های حقیر دنیوی» را از جمله عوامل پیروزی و حفظ آن برشمردند و گفتند: اگر این عوامل حفظ نشوند، پیروزی ها از دست خواهند رفت.
فرمانده کل قوا در خصوص حفظ عوامل پیروزی یک مأموریت ویژه برای نیروهای مسلح بیان کردند و افزودند: نیروهای مسلح باید مراقب فتنه باشند و آرایش و آمادگی های لازم را برای مقابله با فتنه داشته باشند، زیرا طبق فرموده خداوند متعال در قرآن، فتنه از کشتار و قتل نیز بدتر است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی «حفظ امید به آینده» و «اطمینان به تحقق وعده های الهی» را 2 عامل مهم برای مقابله با توطئه ها برشمردند و گفتند: امروز به لطف خداوند و به کوری چشم دشمنان، جوانان کشور سرشار از امید هستند و تحقق وعده های الهی را که شاید تصور آن ها در گذشته دشوار بود، اکنون در مقابل چشمان خود می بینیم.
در این مراسم، تعدادی از فرماندهان، روحانیون، استادان و دانش آموختگان نمونه ارتش جوایز خود را از دست فرمانده کل قوا دریافت کردند و نمایندگان دانشجویان و دانش آموختگان نیز درجه و سردوشی دریافت کردند.
اعطای پرچم و قرائت خطابه از سوی دانشجویان قدیم و جدید و اجرای رزمایش میدانی «طلوع خورشید قائم» از دیگر برنامه های مراسم امروز در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا بود.
همچنین یگا ن های حاضر در میدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند و هم زمان عملیات اعتماد به نفس اجرا شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->