سرخط خبرها
شورای محله شریف تصویب کرد

تعیین کارگروه‌های مورد نیاز محله

  • کد خبر: ۷۹۹۶
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
تعیین کارگروه‌های مورد نیاز محله
محسن زکریا خبرنگار شهر آرا محله
سومین جلسه شورای اجتماعی محله شریف با موضوع مشخص کردن کارگروه‌هایی با هدف برطرف کردن نیاز‌های محله در مسجد امام رضا (ع) برگزار شد.
در ابتدای جلسه شورای اجتماعی محله شریف، نوید عسکرزاده، عضو این شورا، گزارشی از اقدامات شورای محله شریف در یک ماه اخیر ارائه داد و بیان کرد: در ماه اخیر به مناسبت روز ایمنی و آتش‌نشانی از ایستگاه آتش‌نشانی انتهای دانشجو بازدیدی داشتیم و از مردان شریف و شجاع آتش‌نشان مستقر در این ایستگاه قدردانی کردیم. همچنین در راستای تعامل و البته بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی، دیداری با معاونت فرهنگی و آموزشی دانشگاه اسرار داشتیم که به معرفی شورای اجتماعی محله شریف منجر و درباره پیشبرد برخی برنامه‌های فرهنگی گفتگو و مشورت شد. عسکرزاده ادامه داد: در یک ماه اخیر تلاش ما بر این بود که دایره تعاملات شورای محله را تقویت کنیم در این راستا در انجمن اولیا و مربیان مدرسه صدف حاضر شدیم تا در برنامه‌های آموزشی و فرهنگی که در محله اجرا می‌شود با آن‌ها همکاری داشته باشیم. همچنین در این مدرسه اولین برنامه تعاملی و اجرایی خود را با هدف ایجاد نشاط و شادابی در بین دانش‌آموزان با همراهی کلینیک صنعتگر برگزار کردیم. در ادامه جلسه درباره کارگروه‌های نیازمندی‌های محله بحث و گفتگو شد و تصمیم بر این شد تا ۶ کارگروه براساس نیاز محله به این ترتیب و با مدیریت اعضا تشکیل شود، کارگروه معماری و شهرسازی با مدیریت آناهیتا آرشیان، کارگروه سلامت و بهداشت با مدیریت مینا سالاری، کارگروه آموزش شهروندی با مدیریت سعیده نظافتی، کارگروه پیشگیری و پیگیری آسیب‌های اجتماعی با مدیریت حسین داورصفت، کارگروه مناسبت‌ها و تشکل‌های محله با مسئولیت آسیه سالاری و کارگروه روابط عمومی با مدیریت نوید عسکرزاده. جعفر میرزاده به عنوان نماینده کلانتری و دادگستری محله هم برای اولین بار در جلسه شورای محله شریف حاضر و به اعضا معرفی شد.
محمدرضا رنجبر گلستانی، کارشناس اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه، در ادامه به نحوه شکل‌گیری شورای اجتماعی محلات در قالب جدید اشاره کرد و گفت: در شکل جدید شورای محله رئیس شورای اجتماعی محله با رأی‌گیری خود اعضا انتخاب می‌شود که این خود سبب همگرایی بیشتر بین اعضا می‌شود که می‌تواند پیشبرد بهتر برنامه‌ها را به همراه داشته باشد. حسین داورصفت، نماینده مدارس نیز بیان کرد: در پشت مدرسه امام رضا (ع) زمینی وجود دارد که بدون استفاده و امنیت مدرسه را تحت‌الشعاع قرار داده است که ما درخواست داریم اگر امکان دارد زمین را در اختیار مدرسه بگذارند تا به عنوان زمین ورزشی برای دانش‌آموزان از آن استفاده کنیم.
رنجبر گلستانی، کارشناس منطقه، در این‌باره بیان کرد: زمین مورد اشاره در اختیار شهرداری است که قرار است مجتمع تجاری بزرگی در آن ساخته شود، ولی اگر امکان آن وجود داشته باشد به صورت موقتی در اختیار مدرسه قرار خواهیم داد که باید در این‌باره پیگیری‌های لازم انجام شود.
در ادامه جلسه مینا سالاری، نماینده تشکل‌های محله شریف، درخواست برگزاری نمایشگاه برای کارگاه هانیل (کارگاه تولیدی حمایتی معلولان) در فرهنگ‌سرای ترافیک به صورت هفتگی را داشت.
محمدرضا قابل، نماینده مساجد محله شریف هم درباره فعالیت‌هایی که در مسجد امام رضا (ع) انجام می‌شود، گفت: در سال ۸۸ که فعالیت خود را در این مسجد شروع کردم این مسجد فقط دارای ۲ پایگاه بسیج خواهران و برادران بود و با همکاری هیئت امنا و فعالان فرهنگی مسجد کانون شهید خانی را در مسجد راه اندازی کردیم که فعالیت‌های بسیار خوبی برای نوجوانان و جوانان در نظر گرفته شده است. نماینده مساجد در ادامه بیان کرد: از جمله فعالیت‌های کانون ایجاد باشگاه فوتسال بود و همچنین چهارشنبه‌ها جلسات قرآنی را برای بچه‌ها داریم که حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر در این جلسات شرکت می‌کنند. وی افزود: ما سعی می‌کنیم که افزون بر بازی‌ها و ورزش‌هایی که بچه‌ها در کانون انجام می‌دهند آموزش‌هایی نیز در زمینه‌های مختلف ببینند که در آینده برایشان مفید واقع شود. نماینده مساجد ادامه داد: ورزش‌های دیگری مثل پینگ پنگ و ورزش‌های رزمی نیز در این مسجد و در طبقه‌ای مجزا برگزار می‌شود که موجب استفاده صحیح جوانان از اوقات فراغتشان شده است. قابل افزود: در قسمت خیریه مسجد مکانی در نظر گرفتیم که با اجاره خیلی کم افراد زاغه‌نشین را تحت‌پوشش قرار می‌دهد. در ادامه جلسه، اشرف نعیمی، رئیس شورای محله شریف، درباره مدرسه فرهنگیان درخواست فرستادن مشاور برای بیان توضیحات درباره آسیب‌های مواد مخدر و همچنین مشاور خانواده را داشت که رنجبر گلستانی، کارشناس اجتماعی منطقه، قول همکاری در این‌باره را داد. در پایان این جلسه مصوب شد تا اعزام مشاور به مدرسه فرهنگیان با همکاری شهرداری منطقه انجام و هماهنگی با فرهنگ‌سرای ترافیک برای برگزاری نمایشگاه برای کارگاه هانیل انجام شود. همچنین پیگیری وضعیت زمین بایر در نزدیکی مدرسه امام رضا (ع) و واگذاری موقت آن به مدرسه در صورت امکان بر عهده کارشناسان اجتماعی و فرهنگی منطقه قرار گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->