پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

جدیدترین اخبار از پیش‌فروش و فروش فوق العاده سایپا (امروز ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۰) | آغاز تولید سه محصول جدید سایپا در زمستان

  • کد خبر: ۷۹۹۷۰
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
  • ۱۵
جدیدترین اخبار از پیش‌فروش و فروش فوق العاده سایپا (امروز ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۰) | آغاز تولید سه محصول جدید سایپا در زمستان
قائم مقام فروش سایپا گفت: دی ماه خودروی شاهین اتوماتیک، بهمن ماه خودروی آریا و اسفند خودروی جدید اطلس تولید می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مجید باقری قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در باره فروش و خدمات پس از فروش گفت: یکی از ملاک‌ها و شاخص‌هایی که شرکت‌های خودروسازی را مورد سنجش قرار می‌دهند، به طور قطع شاخص میزان تعهد و میزان معوقات است.

او بیان کرد: اهمیت این شاخص بدون تردید اجتناب ناپذیر است و ارتباط مستقیمی با عملکرد تمام ارکان شرکت‌های خودروسازی دارد. اگر برنامه ریزی دقیق در تولید نداشته باشیم نمی‌توانیم متناسب با برنامه فروش تعهدات را ایفا کنیم، بنابراین در شرکت‌های خودروسازی شاخص میزان تعهدات بسیار مهم است.

 

تحریم یکی از این مشکلات بود که اثرات منفی بر تعهدات صنعت خودرو گذاشت

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: سایپا درباره این موضوع با چالش زیادی مواجه بودیم چرا که ۵۲۰ تعهد وجود داشت و به صفر رساندن آن در شرایط کنونی بسیار مشکل بود، تحریم یکی از این مشکلات بود که اثرات منفی در این صنعت گذاشته بود.

باقری گفت: تحریم‌ها اشتغال شرکت‌های خودروسازی را هدف قرار داد؛ سر فصل‌های سنتی در این گروه داشتیم که باید تعیین تکلیف می‌شد، یک طرح اتوخدمت بود که برای برون رفت از زیان مالی شکل گرفته بود.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: یکی از مشکلات بعد از تحریم خودرو‌ها ساندرو و برلیانسی بود که ثبت نام کرده بودیم و شرکت‌های تامین کننده آن‌ها از کشور رفتند، این کار برنامه‌های ما را دچار مشکل کرد و تحویل این خودرو‌های به مشکل خورد.
باقری با بیان اینکه اکنون که تعهدات به صفر رسیده است گفت: اکنون اتوخدمت (یکی از طرح‌های سایپا) به پایان رسیده است و ۱۲۰ هزار خودرو تحویل داده شده است و از آن حدود ۲۵۰۰ تعهد باقی مانده است که مشتریان تمایل ندارند از طرح‌های ما استفاده کنند. در حوزه سبد سرمایه گذاری مشکلات را رفع کرده ایم.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش با بیان اینکه برای تحویل خودرو‌های ساندرو طرح‌های مختلف تبدیلی گذاشته ایم گفت: اکنون طرحی برای این متقاضیان در نظر گرفته شده است که ۱۷۰۰ درصد سود برایشان دارد و ۱۸ درصد افزایش آورده آن‌ها است.

باقری با بیان اینکه با وجود اجرایی شدن این طرح، متقاضیان تمایلی به استفاده از این طرح ندارند و چالش‌هایی برایمان ایجاد می‌کنند، گفت: هنوز این طرح توسط برخی از مشتریان مورد استقبال قرار نگرفته است. در طرح تبدیلی ساندرو ۱۰ هزار نفرشرکت کرده اند، اما آن‌هایی که شرکت نکرده اند بر این باور هستند که صبر می‌کنند تا خودرو ساندرو خود را تحویل بگیرند.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش با بیان اینکه مشتریان می‌توانند در مقابل دریافت خودرو ساندرو از طرح‌های تبدیلی استفاده کنند، گفت: طرح‌های تبدیل برای ساندرو، تحویل انواع خودرو‌های کوییک است و بهتر است سریعتر این موضوع را تعیین تکلیف کنند.

باقری با اشاره به تحویل خودرو‌های ولوو توسط سایپا دیزل، گفت: در سایپا دیزل ۱۲۰۰ دستگاه معوق داریم که سایپا نیز در این زمینه سرمایه گذاری کرده و محصول جدیدی را تحت عنوان دانگ فانگ تحویل می‌دهد.

او با اشاره به جمع نهایی تحویل خودرو‌ها در گروه خودروسازی سایپا، گفت: از ۵۲۰ هزار دستگاه مجموع تحویل، ۱۷۰ هزار تعهد داریم و اعلام میکنم که اکنون با قاطعیت می‌گوییم که هیچ تعهد معوق نداریم و تمام آن‌ها فاکتور شده است.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش با بیان اینکه از اول سال تاکنون ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو فاکتور شده است، گفت: این میزان فاکتور شده نشان می‌دهد ۳۰ درصد افزایش تحویل خودرو نسبت به سال گذشته داشته ایم. خودرو شاهین نیز ۲ روز گذشته فاکتور شدند و در حال حاضر هیچ مشتری نداریم که بگوید زمان دریافت خودرو گذشته است.

 

در نظر داریم تعهدات را صفر و سرمایه را به سمت تولید ببریم

او گفت: در کنار توسعه محصولات مشکلاتی داریم و اکنون از قیمت گذاری دستوری ضرر کرده ایم چراکه برای تامین جریان مالی با اخلال مواجه هستیم؛ بنا داریم تعهدات را صفر و سرمایه را به سمت تولید ببریم و بودجه‌ای که داریم روی توسعه محصول نمیتوانیم سرمایه گذاری کنیم.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: امسال شاهین با گیربکس اتوماتیک تولید می‌شود و در ۳ ماه تولید ۳ محصول شاهین اتوماتیک و آریا و اطلس آغاز می‌شود.
او با اشاره به اشکلات مصوبه اخیر شورای رقابت، گفت: شورای رقابت مصوبه ابلاغ کرده که پیش فروش نداشته باشیم و رایزنی‌هایی در این زمینه داریم.

باقری بیان کرد: واردات خودرو هیچ چالشی برای سبد محصولات ایجاد نمی‌کند البته واردات خودرو‌های دست دوم نیز و خدمات پس از فروش آن‌ها مطرح شده است که خودروسازان هیچ گاه با واردات خودرو مخالفت نداشتند.

گفتنی است روز گذشته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا طی خبری اعلام کرد که معوقات این گروه خودروسازی به صفر رسیده است.
این به صفر رسیدن در حالی رخ داده که چند وقتی است شرکت‌های خودروسازی در کشور با مشکلات زیادی از جمله تحریم و مشکلات تامین قطعات و البته انتشار ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

تمرکز سایپا بر فروش فوق‌العاده با مصوبه جدید شورای رقابت

مجید باقری، قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش با بیان اینکه مصوبه شورای رقابت در مورد قیمت‌گذاری خودرو با روح قانون حمایت از حقوق مصرف کننده تضاد دارد و به ضرر سهامداران خودرویی است، گفت: فعلا پیش فروش در سایپا توسط هیأت مدیره متوقف شده و مکاتباتی با امضای مدیران عامل ایران خودرو و سایپا انجام شده و امیدواریم نهاد‌های متولی ورود کنند.

او گفت: در صورتی که مصوبه شورای رقابت تغییری نکند تمرکز سایپا در سال ۱۴۰۰ بر فروش فوق‌العاده‌خواهد بود و در این راستا در مهر ماه دو‌مرحله فروش فوق‌العاده خواهیم داشت.

او با اشاره به لغو شدن قرعه کشی در محصولات سایپا، گفت: پرچم دار ایجاد تعادل در محصولات خود بودیم، همانطور که همه دیدن بدون هیچ محدودیتی، محصولات خود را بدون قرعه کشی عرضه کردیم. مادامی که این مصوبه تعیین تکلیف شود.
تا پایان سال هیچ پیش فروشی نخواهیم داشت و به مراتب برنامه‌های فروش فوق العاده را افزایش خواهیم داد.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: وقتی فروش فوق العاده انجام می‌دهیم که تمام قطعات را داشته باشیم و تحویل آن‌ها را به موقع انجام دهیم. برنامه دقیق داریم که تعهدات را ایفا کنیم و پیش فروش نخواهیم داشت تا مصوبه شورای رقابت تعیین تکلیف شود.

باقری بیان کرد: سایپا به هیچ وجه هیچ زمان مخالف واردات نبوده و مسایل به آن را وزارت خانه مدیریت کرده است.
باقری در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه زیان انباشته چقدر است؟ گفت: همه مدیران ارشد سایپا اعلام کرده اند، بخاطر اینکه تامین منابع مالی چالش اصلی شده است، محصولات را با قیمت تمام شده تولید، اما زیر قیمت می‌فروشیم.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت:، چون اعتقاد راسخ داشتیم به عنوان پایان تولید پراید؛ علی رغم مشکلات روی توسعه محصولات سرمایه گذاری کردیم.
باقری با بیان اینکه بحران جهانی تامین‌میکروچیپ تنها دلیل خودرو‌های ناقص کنونی سایپا است، گفت: شمار خودرو‌های ناقص به اندازه تولید یک ماه است و برای رفع این مشکل سایپا برای تامین ۴۵ هزار میکروچیپ که استفاده فراوانی در خودرو دارد اقدام کرد تا از افزایش تعداد خودرو‌های ناقص جلوگیری کنیم.

 

تولید خودرو کوییک R به پارس خودرو واگذار شد

او با بیان اینکه تولید خودرو کوییک R به پارس خودرو واگذار شده است، گفت: اکنون پارس خودرو تا ۱۰ سال تولید کوییک آر خواهد داشت.

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش با اشاره به میزان خودرو‌هایی که فاکتور شده و تحویل داده شده است، گفت: از روزی که خودرویی فاکتور می‌شود و پلاک دریافت شود، ۱۰ روز زمان طول می‌کشد که آن هم برای احراز محل سکونت است.

باقری با تاکید بر اینکه فاکتور تا پلاک شدن خودرو‌های صفر کیلومتر ۱۰ روز طول می‌کشد، گفت: سایپا و ایران خودرو در اقدامی مشترکانه، دفاتر فروش که حدود ۶۰۰ دفتر در سطح کشور است ابلاغیه داده شده است که به این مراکز مراجعه کنند و کار سریعتر انجام می‌شود. ما به ازای تاخیری که از طرف ما باشد جریمه پرداخت می‌کنیم، یعنی اگر خودرویی دیر به دست مشتری برسد، جریمه آن به مشتری پرداخت می‌شود.

 

امسال نسخه اتوماتیک خودرو شاهین به بازار خواهد آمد

او در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا مولفه‌های پیش فروش بعد از اجرایی شدن تغییر می‌کنند، گفت: تمام شاهین‌های فروش رفته و پیش فروش با مولفه‌های مشخص شده هستند و تغییراتی در آن ایجاد نشده است و امسال نسخه اتوماتیک آن به بازار خواهد آمد.

او در صحبت‌های پایان گفت: از آنجایی که در سایپا اعتقاد داریم مباحث بر اساس ذاتش باشد، مجموعه اتفاقاتی که طی این سال‌ها رخ داد، همکاران در فروش سایپا آن را در قالب کتاب منتشر کرده اند.

گفتنی است روز گذشته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا طی خبری اعلام کرد که معوقات این گروه خودروسازی به صفر رسیده است.
این به صفر رسیدن در حالی رخ داده که چند وقتی است شرکت‌های خودروسازی در کشور با مشکلات زیادی از جمله تحریم و مشکلات تامین قطعات و البته انتشار ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
3
سایپااصلن به تعهدات خودعمل نمیکند باطناب پوسیده سایپا توچاه نرید
اردشیرزارع
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
2
بابا این سایپادیگه شورشو دراورده ازتحویل شاهین من چندماه گذشته نمیدن الکی میگن صفرشده
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
1
1
سلام خجالت هم خوب چیزی هست سال 96 از من پول ساندرو گرفتید سال 97 تحریم شدید چرا به بهانه تحریم تا کنون ماشین من را نداده اید چرا طرح تبدیل هم طراز نمی گذارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
2
فعلا به نفع دالال دارین کار میکنین و دلال به لگن سازی شما کاملا ارتباط داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
2
ده صفحه متن نوشتید که یه سطرشم به تیتر ربط نداشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
2
یک عمر از بغل پیش فروش پدر مردم رو در آوردید . حالا پیش فروش اخی شد ؟!!! زمین گرده آقای مدیر عامل سایپا . خدا جای حق نشسته .
مهران
Germany
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
1
حتما فروردین اقیانوس تولید میشه،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
0
1
شما که میگفتید خودرو ملی...
کورش
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
0
1
سلام روز خوش لطفا لینک ثبت نام بدید .ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
1
0
ماشین روصدمیلیون گران میکنن بعد 1میلیون میارن پایین ومیگن ارزون شد اخه بابا کی میتونه بخره یکم به فکر مردم باشین صد بار ثبت نام کردیم بناممون در نیومد چیکار کنیم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
0
2
از سایپا تیبا گرفتم بعد از یکسال انتظار در آخر هم ماشین رو بدون ظبط تحویل خجالت هم نمیکشن تو قرن ۲۱ ماشین آشغال رو بدون ظبط تویل میدن هیچکس هم جوابگو نیست
باران
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
0
2
چه فایده وقتی گرونه بودجه ما نمیرسه بخریم حقوق ماهیانه یک کارگر 2700 هست چجوری بریم آخه حالا یارو بودجه هم یه مقدار دهره بخره این قرعه کشی مسخره چیه گذاشتید والا
سامیار
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
0
0
تا فهمیدن ، خودرو خارجی میخواهد وارد بشه، دم از خود کفایی خودرو میزن.واقعا اینا روشون زیاد. ولی شما در مقابل این مطالبی که در سایت می نویسین موظف به طرفداری از حق باشین ،نه از شخصی خواص،
رضایی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
0
0
سایپا اصلاً تعهدی نداره وعده الکی میده من که خیلی ناراضی ام خدا ازمدیریان نالایق نگذره چرا دیر کرده نمیدین چرا پول ضبط ندادین فقط شعار ه
ال
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
0
0
پسر خوب مردم خودشون درحق خودشون میکنن یارو پراید ۸۸ قیمت گذاشته ۸۵ میلیون بیشعور انگار رو فراری قیمت گذاشته
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->