پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا
سرخط خبرها

شرایط صدور «کارت واکسن کرونا» + جزئیات

  • کد خبر: ۸۰۰۷۲
  • ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
شرایط صدور «کارت واکسن کرونا» + جزئیات
افرادی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، می‌توانند پس از مراجعه به سایت vcr.salamat.gov.ir اطلاعات شخصی خود یعنی نام و نام خانوادگی، شماره گذرنامه، کد ملی و شماره موبایلی که به نام متقاضی است را به ثبت برسانند. ب

به گزارش شهرآرانیوز، سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، اعلام کرد: بهرام عین‌اللهی از همان روزهای نخست تصدی وزارت بهداشت وعده‌های مهم و امیدبخشی در حوزه مقابله با بیماری کرونا داد. اتمام واکسیناسیون گروه‌های هدف تا دهه مبارک فجر یکی از این وعده‌ها بود که حالا با افزایش تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا، سرعت‌گیری واردات واکسن به کشور ودپو بیش از ۲۱ میلیون دوز واکسن، هر روز به آن نزدیک‌تر می‌شویم.

 

حضور در کلاس‌ها با کارت واکسن

اما وعده مهم دیگر وزیر بهداشت صدور کارت واکسن و ارائه خدمات عمومی از جمله خدمات بانکی، تهیه بلیت هواپیما، قطار، اتوبوس و همچنین اقامت در هتل از طریق این کارت است.

او با تأکید بر اهمیت تزریق واکسن در کشور حضور دانشجویان در کلاس درس در سال تحصیلی جدید را نیز منوط به داشتن کارت واکسیناسیون اعلام می‌کند. این اقدام می‌تواند علاوه بر کاهش محدودیت‌هایی که بر زندگی تک‌تک افراد جامعه سایه انداخته، در قطع زنجیره انتقال بیماری بسیار مؤثر باشد. در حقیقت با این تدبیر و اجرایی شدن آن همانند بسیاری از کشورهای دیگر، آن دسته از افرادی که از تزریق واکسن امتناع می‌کنند نیز مجبور به پذیرش واکسیناسیون خواهند شد. به این ترتیب هم جان آنها و هم خانواده‌ها و اطرافیانشان در برابر ویروس کرونا ایمنی نسبی خواهد یافت.

در همین راستا وزیر راه و شهرسازی نیز از سفرهای هوشمند برای واکسینه شده‌ها خبر داده و می‌گوید: اجرای سیستم هوشمند کرونا مدتی است مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بر اساس آن مقرر شده، اطلاعات افرادی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، وارد این سیستم شود و محدودیت‌های کرونایی مانند ممنوعیت‌های سفر برای آنها لغو شود.

همچنین اگر این افراد واکسینه شده خواستند برای سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند قطار، اتوبوس، هواپیما یا خودروی شخصی خود اقدام کنند، مشکلی برای آنها وجود نخواهد داشت و حتی بدون مشکل می‌توانند به سفرهای خارجی بروند.

 

صدورکارت دیجیتالی دو زبانه واکسن

انتشار اخباری از این دست سبب شد دریافت کارت واکسیناسیون دیجیتال برای آن دسته از افرادی که هر دو دوز واکسن خود را تزریق کرده‌اند اهمیت یابد و البته گروه‌های واجد شرایطی که هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند نیز به تکاپو بیفتند. البته در این بین کم نیستند افرادی که کندی واکسیناسیون را دلیل بر عدم اجرایی شدن این تصمیم می‌دانند اما به گفته وزیر بهداشت با اقدامات انجام شده در زمینه واردات واکسن و افزایش مراکز تجمیعی، ظرفیت واکسیناسیون روزانه به یک و نیم تا دو میلیون دوز در روز خواهد رسید و تا پایان ماه جاری ۴۰ تا ۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا وارد خواهد شد.

از سوی دیگر گروهی از افراد جامعه که در ماه‌های گذشته واکسینه شده‌اند و تنها کارت واکسن کاغذی در اختیار دارند نگران وضعیت صدور کارت واکسیناسیون دیجیتال و انجام مراودات اجتماعی خود هستند. هرچند که برای رفع این نگرانی‌ها و تحقق وعده وزیر اقدامات زیربنایی مناسبی صورت گرفته است.

علی شریفی‌زارچی، سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در گفت‌وگو با «ایران» به رفع ابهام‌های موجود پرداخته و می‌گوید: از آنجایی که شرط ورود به بسیاری از کشورهای جهان تزریق دو دوز واکسن و داشتن کارت واکسیناسیون است با اقدامات صورت گرفته و تدابیر انجام شده، صدور این کارت دیجیتال دو زبانه برای افرادی که طی دو هفته آینده قصد سفر به خارج از کشور را دارند، آغاز شده است.

او ادامه می‌دهد: آن دسته از افرادی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، می‌توانند پس از مراجعه به سایت vcr.salamat.gov.ir اطلاعات شخصی خود یعنی نام و نام خانوادگی، شماره گذرنامه، کد ملی و شماره موبایلی که به نام متقاضی است را به ثبت برسانند. برای افرادی که اطلاعات شخصی خود یعنی نام و نام خانوادگی و شماره گذرنامه خود را به زبان انگلیسی و دقیقاً منطبق با گذرنامه ثبت کرده‌اند کارت صادر شده است اما برای افرادی که نام و نام خانوادگی را بر مبنای گذرنامه ثبت نکرده‌اند متأسفانه این کارت صادر نشده است.

شریفی زارچی در ادامه تأکید می‌کند: پس از تکمیل فرایند ثبت‌نام، برای متقاضیان پیامکی حاوی یک لینک ارسال می‌شود. اگر روی این لینک کلیک شود، کارت واکسن دیجیتال برای فرد متقاضی نمایش داده می‌شود. این کارت حاوی «کیوآر کد» است، که با اسکن این کد توسط گوشی موبایل می‌توان کارت دیجیتال را روی گوشی تلفن همراه داشت.

 

ثبت اطلاعات در سامانه سلامت

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت عنوان می‌کند: سایر افرادی که طی چند ماه گذشته واکسن کرونا را ترزیق کرده‌اند و قصد سفر خارج از کشور هم ندارند، نباید نگران باشند زیرا طی دو یا سه روز آینده در همین سایت یک لینک فارسی اضافه خواهد شد.

این افراد اگر در پایگاه تزریق واکسن معتبر داخل کشور واکسیناسیون را انجام داده باشند و در آن پایگاه اطلاعاتشان ثبت شده باشد دیگر نیازی به مراجعه یا اقدام خاصی ندارند و تنها با ثبت اطلاعات در لینک فارسی سامانه vcr.salamat.gov.ir می‌توانند بلافاصله پس از ثبت اطلاعات پیامک حاوی اطلاعات کارت فارسی خود را دریافت کنند.

او با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم شده است می‌گوید: همه افرادی که واکسن زده‌اند چه نوبت اول و چه نوبت دوم می‌توانند از این طریق اطلاعات کارت واکسن دیجیتال کرونا را دریافت کنند. به این معنا که افرادی که نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند برای‌شان پیامکی ارسال می‌شود و اطلاعات پس از نوبت اول تزریق را در کارت خود دریافت می‌کنند و افرادی که هر دو نوبت را تزریق کرده‌اند اطلاعات کامل واکسیناسیون خود را در کارت دیجیتال واکسیناسیون خواهند داشت.

منبع: ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->