اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال
سرخط خبرها

قبل و بعد از دویدن چه بخوریم؟

  • کد خبر: ۸۰۱۹
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
قبل و بعد از دویدن چه بخوریم؟
یک دونده حرفه‌ای باشید یا غیرحرفه‌ای، فرقی نمی‌کند؛ در هر صورت، تغذیه قبل از دویدن به شما کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

تغذیه قبل از دویدن به جلوگیری از خستگی ناگهانی در هنگام ورزش کمک می‌کند؛ همچنین می‌تواند مستقیما بر عملکرد و کارایی شما تأثیر بگذارد. هر آنچه قبل از ورزش‌کردن می‌خورید، به شکل گلیکوژن (ذخیره قندی) در بدن ذخیره می‌شود و به این وسیله تغذیه قبل از دویدن هنگام ورزش‌کردن به شما کمک می‌کند.


غذاهایی ‌که نمی‌توانید بخورید
قبل از دویدن، از خوردن غذاهایی که حاوی مقدار زیادی چربی، فیبر و پروتئین هستند، اجتناب کنید. چربی و پروتئین بیش‌ازحد ممکن است باعث خستگی و گرفتگی عضلات شود؛ زیرا با مصرف این مواد بدن شما به‌جای اینکه انرژی را صرف دویدن کند، آن را صرف هضم‌کردن می‌کند. همچنین این غذاها منجر به درد شدید معده و روده و گرفتگی عضلات می‌شوند، زیرا هضم کامل غذاهای سرشار از فیبر، دشوار است و به‌سرعت به‌سمت سیستم گوارشی بدن حرکت می‌کنند. بعضی از دوندگان معتقدند مصرف کافئین بسیار مفید است؛ بااین‌حال نباید در مصرف قهوه و چای زیاده‌روی کنید، زیرا مصرف زیاد قهوه و چای منجر به افزایش ضربان قلب، معده‌درد و تکرر ادرار می‌شود.


غذاهایی ‌که می توانید بخورید
غذای مناسب قبل از دویدن، غذایی است که به‌راحتی هضم شود و مواد لازم را برای سوخت‌وساز سریع تأمین کند. غذاهایی که کربوهیدرات بالایی دارند، جزو بهترین غذاها هستند؛ زیرا کربوهیدرات به گلوکز تجزیه می‌شود. گلوکز منبع اصلی انرژی بدن هنگام دویدن است. گلوکز در جریان خون وجود دارد و برای تأمین سریع انرژی به کار می‌رود یا به‌عنوان گلیکوژن در عضلات و کبد ذخیره می‌شود. با مصرف مقدار کمی پروتئین و چربی، می‌توانید استحکام بدن خود را تأمین کنید؛ اما بیشتر غذاهایی که قبل از دویدن مصرف می‌کنید، باید حاوی کربوهیدرات باشند. موز و کره بادام زمینی، جو دوسر و توت‌فرنگی و میوه‌های کم‌فیبر، گزینه‌های مناسبی هستند. اینکه به‌طوردقیق باید چه مقدار غذا مصرف کنید، براساس ویژگی‌های بدنی‌تان و ورزشی که انجام می‌دهید، متغیر است. وعده غذایی ایده‌آل قبل از دویدن باید حاوی ۳۰۰ تا ۴۰۰ کالری باشد و تقریبا باید ۲ ساعت قبل از دویدن مصرف شود. هنگامی که قرار است مسیری طولانی را بدوید، بهتر است به‌جای اینکه قبل از دویدن غذای زیادی مصرف کنید، اواسط دویدن چیزی بخورید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->