ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون
سرخط خبرها

ارثیه پر ماجرای یک سرباز که با ارز دیجیتال قلابی آب رفت

  • کد خبر: ۸۰۷۶۴
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
ارثیه پر ماجرای یک سرباز که با ارز دیجیتال قلابی آب رفت
با خودش مدام حساب و کتاب می‌کرد و می‌گفت به زودی نه تنها ضرر ۵۰۰ میلیون تومانی اش در بورس برخواهد گشت، که سود سرشاری هم نصیبش خواهد شد. دیری نپایید که این خیال او با نسیمی ویران شد و دریافت که دوستان به ظاهر خیرخواهش او را دور زده و رمزارز تقلبی به او فروخته اند.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ می‌گفت ۶۰۰ میلیون تومان پول بی زبان، ارثیه پدر مرحومش بوده که به او رسیده است. او که تصمیم داشته این هزینه را صرف سر وسامان دادن زندگی اش کند، همه ارثش را یکجا در بانک پس انداز می‌کند تا بعد از پایان دوره خدمت سربازی دست همسرش را بگیرد و به خانه خودش برود.
در این میان یک مشاوره اشتباه و پیشنهادی مجرمانه هست ونیستش را از بین می‌برد و او را به قعر چاهی تاریک پرتاب می‌کند. عملی که موجب آب شدن همه آن پول‌هایی می‌شود که از پدرش به او ارث رسیده بود.

سرمایه گذاری غیر کارشناسی در بورس

مرد جوان وقتی ماجرای ارث چند صد میلیونی اش را برای یکی از دوستانش تعریف می‌کند، این فرد بدون اینکه اطلاعی از فضای بورس داشته باشد و درباره آن به سراغ چند کارشناس برود همه سرمایه اش را از حالت سپرده خارج می‌کند و بعد هم وارد تالار بورس می‌کند. طولی نمی‌کشد که رنگ سبز شاخص‌های بورسی کم کم به قرمز مایل می‌شوند و ارزش سرمایه ۶۰۰ میلیون تومانی اش برابر با ۱۰۰ میلیون تومان می‌شود. ریزش ناگهانی شاخص‌های سبز رنگی که مرد جوان را وارد شوک می‌کند.
اوکه قرار بود با این پول برای خود و همسرش سرپناهی ایجاد کند حالا حتی نمی‌توانست مجلس عروسی اش را برگزار و لوازم خانه اش را تهیه کند.

اشتباه دوم در بازار دیجیتالی

هرطور بود می‌خواست جبران مافات کند. باید به هر شکلی بود ارزش از بین رفته پولش را باز می‌گرداند. مرد جوان به جای اینکه به سراغ کارشناس بورسی برود و راه حل بخواهد مجدد تصمیمی هیجانی گرفت. این بار، اما می‌خواست پولش را از بورس بیرون بکشد و آن را در بازار رمز ارز‌های دیجیتالی قمار کند.

چند وقتی بود که در فضای تلگرام جذب گروهی مجازی شده بود و به نظر خودش ته وتوی ماجرا را درآورده بود. در این میان به سراغ فردی که ادعا می‌کرد خبره این کار است رفت و ۱۰۰ میلیونی که برایش مانده بود را رمزارز دیجتیالی خرید. با خودش مدام حساب و کتاب می‌کرد و می‌گفت به زودی نه تنها ضرر ۵۰۰ میلیون تومانی اش در بورس برخواهد گشت، که سود سرشاری هم نصیبش خواهد شد. دیری نپایید که این خیال او با نسیمی ویران شد و دریافت که دوستان به ظاهر خیرخواهش او را دور زده و رمزارز تقلبی به او فروخته اند.

درخواست کمک از پلیس فتا

تا به خودش بیاید خیلی زود همه ارثیه پدری اش را باخته بود. به مرکز پلیس فتای استان خراسان رضوی در مشهد رفت و علیه دوستان نارفیقش به اتهام جعل و کلاهبرداری، شکایت کرد.
پرونده نیز به سرعت از سوی کارشناسان فضای مجازی این پلیس تخصصی استان مورد رسیدگی قرار گرفت و مأموران با استفاده از اطلاعات موجود توانستند رد متهم را در شهر تهران بزنند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی که از ابتدا در جریان جزئیات این پرونده قرار گرفته بود روز گذشته با اشاره به دیگر ابعاد آن گفت: متهم ردزنی شده جوانی ۲۷ ساله است که در یکی از مناطق شهر تهران شناسایی شد. مأموران ما در پلیس فتای مرکز استان به محض دستیابی به این سرنخ با در دست داشتن نیابت قضایی به سراغ متهم رفته و او را در اقدامی غافل گیرانه دستگیر کرده و به مشهد انتقال دادند.
سرهنگ جواد جهانشیری بیان کرد: در حالی تحقیقات این پرونده از متهم آغاز شده بود که پای یک شاکی دیگر نیز به این ماجرا باز شد. این فرد نیز مدعی شد متهم در قبال دریافت مبلغ ۱۷ میلیون تومان، ارز دیجیتالی تقلبی به او فروخته است.

به گفته این مقام ارشد پلیس فتای استان، اگرچه متهم به دام افتاده ابتدا حاضر به همکاری با مأموران پلیس فتا نبود، اما پس از رویارویی با مستندات پروند لب به بیان حقیقت گشود و به جرمش اعتراف کرد. این فرد در اظهاراتش گفت که یک گروه تلگرامی را که تعداد زیادی اعضای تقلبی داشته راه اندازی کرده و با فریب افراد در خرید و فروش رمز ارز‌های دیجیتالی تقلبی فعالیت داشته است.

سرهنگ جهانشیری افزود: هنوز مشخص نیست که این متهم تاکنون از چند شهروند دیگر کلاهبرداری کرده است با این حال تحقیقات ما برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده ادامه دارد.
رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در پایان از شهروندان خواست که بدون دریافت نظرات کارشناسی و نیز اطلاعات دقیق به هیچ وجه برای سرمایه گذاری در بورس و یا خرید رمزارز‌های دیجیتالی اقدام نکنند و از اخذ تصمیمات هیجانی بپرهیزند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->