شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روانشناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روانشناس نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شناسایی شبکه بزرگ استخراج رمزارز در شاندیز

  • کد خبر: ۷۹۱۷۱
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
شناسایی شبکه بزرگ استخراج رمزارز در شاندیز
شبکه بزرگ استخراج رمزارز با ۵۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتالی در شاندیز مشهد شناسایی و متلاشی شد.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛

اول: شناسایی مزرعه دیجیتالی در زمین محصور

یک هفته‌ای می‌شد که سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات استان رد یک مزرعه استخراج ارز دیجیتالی را در یکی از مناطق شهرستان شاندیز زده بودند. محل شناسایی شده زمین محصور ۵ هکتاری با یک سوله بزرگ بود که حدود ۲۰ نفر روزانه در آن رفت و آمد داشتند و در این محل مشغول فعالیت بودند.
بر اساس تحقیقات اولیه، ضابطان قضایی احتمال می‌دادند که تعداد بسیار زیادی دستگاه استخراج رمزارز در این مکان در حال کار باشند. اگرچه رفت و آمد‌های نیرو‌های شاغل در این مکان خبر از فعالیت گسترده این شبکه استخراج بیت کوین می‌داد، اما طبق استعلام گرفته شده، ترافیکی برای شبکه سراسری برق در آن منطقه گزارش نشده بود.


عوامل اطلاعاتی استان پس از تکمیل تحقیقات خود مراتب را به تعزیرات حکومتی این شهرستان اطلاع دادند و دستور لازم برای کشف مستندات بیشتری از این پرونده صادر شد. حالا بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و عوامل پلیس آگاهی شهرستان طرقبه، شاندیز، سربازان گمنام امام زمان (عج) را همراهی می‌کردند. تحقیقات گسترده میدانی برای به نتیجه رساندن این پرونده آغاز شد.
تحقیقات این پرونده سرانجام با رصد میدانی و اقدامات اطلاعات به پایان رسید و روز گذشته به مرحله اجرا درآمد.


کاسبی کثیف با صفر و یک‌های طلایی

 

دوم: ممانعت از گشودن در به روی ضابطاین قضایی

صبح دیروز بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و عوامل پلیس آگاهی شهرستان طرقبه، شاندیز به همراه اکیپی از عوامل اداره اطلاعات با اخذ مجوز قانونی به محل مراجعه و قصد ورود به این مکان را داشتند که فرد مالک مانع از ورود مأموران قانون به این مکان شد.
اقدام خلاف قانون این فرد موجب شد تا قاضی امید جلیلی، رئیس تعزیرات حکومتی طرقبه، شاندیز به همراه فرماندار این شهرستان در محل حاضر شوند. با حضور قاضی جلیلی دستور فک قفل در ورودی صادر شد و عوامل پلیس آگاهی با رعایت شئونات اسلامی و مجوز صادره وارد این محل شدند.


کاسبی کثیف با صفر و یک‌های طلایی

 

سوم: کشف ۶۰۰ ماینر

در همان دقایق ابتدایی و گشتی کوتاه در فضای این زمین باغی محصور شده، طبقات قطار شده‌ای که تعداد زیادی دستگاه استخراج رمزارز بر روی آن‌ها نصب شده و در حال کار بودند مشاهده شد.
در گوشه‌ای دیگر از این مکان نیز چند دستگاه ژنراتور شبکه برق در حال کار نیز به رویت مأموران رسید که متهم برای تأمین جریان برق مصرفی از آن‌ها استفاده می‌کرد.


در همان دقایق ابتدایی حدود ۶۰۰ دستگاه ماینر (دستگاه استخراج کننده رمز ارز دیجیتالی) بدون مجوز‌های قانونی در محل کشف و توقیف شد. در بخش دیگر از این عملیات نیز هزاران لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع دولتی (قاچاق) نیز که برای روشن کردن ژنراتور‌ها استفاده می‌شد و در محل دپو شده بود کشف و توقیف شد.
یک متهم نیز در این عملیات دستگیر و پرونده وی نیز برای تحقیقات بیشتر در تعزیرات حکومتی شهرستان طرقبه، شاندیز گشوده شد.


کاسبی کثیف با صفر و یک‌های طلایی

 

چهارم: مجوز گرفته ام

در حالی صد‌ها دستگاه ماینر قاچاق و هزاران لیتر سوخت قاچاق در این عملیات ضربتی از سوی مأموران قانون توقیف شد که متهم اصلی پرونده در اظهاراتش مدعی شد مجوز‌های لازم را برای استخراج ارز دیجیتالی از سازمان صمت شهرستان شاندیز اخذ کرده است.


اگر چه این فرد مدعی بود که فعالیتش در چارچوب قانون بوده و هیچ خطایی از وی سرنزده است، اما کارشناس اداره صنعت، معدن و تجارت حاضر در محل به اظهارات متهم واکنش نشان داد و بیان کرد: متهم برای استخراج بیت کوین درخواستش را تنظیم و در اختیار این سازمان گذاشته است، اما بررسی‌های این درخواست مراحل اولیه خود را طی می‌کند و هنوز هیچ گونه مجوزی منوط بر فعالیت این فرد در این مکان از سوی این اداره صادر نشده است.


متهم در اظهارات دیگرش و در پاسخ به سؤال رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان طرقبه، شاندیز مبنی بر اینکه دستگاه‌های ماینر را از چه طریق وارد کشور کرده است، مدعی شد که همگی از مبادی قانونی و با مجوز رسمی خریداری و وارد کشور شده اند که این ادعای وی نیز از سوی نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت حاضر در محل رد شد.
متهم نیز درباره هزاران لیتر سوخت کشف شده قاچاق که غیر مجاز و غیر قانونی در محل دپو شده بود، پاسخی نداشت.

پنجم: فعالیت شبکه‌ای تولید رمزارز‌های دیجیتالی

ظهر دیروز رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان طرقبه، شاندیز که در محل حضور داشت درباره دیگر ابعاد این پرونده گفت: در این مأموریت که تحقیقات آن از چند روز قبل آغاز شده و هم اکنون به نتیجه رسیده است، تعداد ۵۰۰ دستگاه استخراج رمزارز دیجیتالی فعال و در حال کار که بدون پروانه خرید و درحال استفاده بودند از داخل سوله‌ای واقع در این زمین ۵ هکتاری کشف و توقیف شد. متهم نیز در بخش دیگری از این مکان محلی را به تعمیر ماینر‌های خراب و آسیب دیده اختصاص داده بود که از این محل نیز حدود ۱۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتالی دیگر نیز کشف و توقیف شد که بررسی برای سالم یا معیوب بودن آن‌ها از سوی کارشناسان مربوط ادامه دارد.


قاضی امید جلیلی ادامه داد: در بخش دیگری از این عملیات ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق که انبار شده بود به همراه ۸ دستگاه ژنراتور برق در این محل کشف و توقیف شد.
به گفته این مقام مسئول تعزیرات حکومتی شهرستان طرقبه، شاندیز، برآورد اولیه ارزش دستگاه‌ها و سوخت‌های قاچاق توقیف شده از این انبار بیش از ۴ میلیارد تومان است که تا تکمیل شدن تحقیقات این پرونده هنوز نمی‌توان اظهار نظر قطعی و دقیقی داشت.


قاضی جلیلی تأکید کرد: اگر چه متهم مدعی است که فعالیتش قانونی بوده و با مجوز‌های لازم اقدام به راه اندازی این مزرعه استخراج ارز دیجیتالی کرده است، اما شواهد پرونده ادعای این فرد را رد می‌کند و آنچه از مستندات پیداست مشخص است که حدود یک سال از فعالیت این فرد در این محل می‌گذرد و او قبل از اینکه مجوز‌های قانونی فعالیتش صادر شود، فعالیت مجرمانه خود را در این محل آغاز کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->