۸ هزار ساعت پرواز با جنگنده، «پورعلی» را از مفاخر مشهد کرد نشان مشهدالرضا(ع) می‌تواند به نمادی بین‌المللی برای شیعیان تبدیل شود هر حرکتی در شهر امام رضا(ع) انجام شود نشانی از امام رضاست خدمت من، خدمت به امام رضا(ع) است صابری فر: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) می‌تواند به الگویی ملی تبدیل شود مادرشاهیان: کسب دیپلم افتخار مشهد الرضا(ع) مسئولیتی بزرگ برای خدمت بیشتر به زائران بر دوشم نهاد نشان مشهد الرضا(ع)؛ هویت‌بخش خدمت رسانی در شهر مشهد است مهم‌ترین هدف رویداد نشان مشهدالرضا(ع)، الگویابی و الگوسازی است عودت ۱۶۰ میلیارد ریال به شاکیان بابت گران‌فروشی در مشهد از ابتدای سال جاری تاکنون (۱۱ دی ۱۴۰۳) وقتی رفاقت، پیکان نارنجی را به فردوسی رساند جریمه بیش از ۱۷ هزار خودرو فاقد معاینه فنی در مشهد تاکنون (۱۱ دی ۱۴۰۳) ناگفته‌هایی از مزرعه قدیمی «حلوائی» که امروزه بخشی از شهر مشهد است | روستای قنات‌های خشک شده رویداد نشان مشهدالرضا (ع)، نیازمند خلاقیت بیشتر است فرازوفرود‌های ساخت‌وساز، در صدر مشکلات مردمی منطقه ۳ مشهد لزوم اجرای کامل قانون عوارض آلایندگی برای حفظ محیط زیست شهری مشهد ۱۱۰ پیوند کلیه از ابتدای سال ۱۴۰۳ در مشهد انجام شده است مشهد، ایستاده در غبار | ثبت یک روز آلوده دیگر (۱۱ دی ۱۴۰۳) نشان مشهدالرضا (ع) حرکتی جهت الگوسازی برای نسل جدید نشان «مشهد الرضا(ع)»؛ معرف جایگاه مشهد بعنوان پایتخت معنوی ایران دکتر علم‌الهدی در مراسم نشان مشهدالرضا(ع): تربیت سیاسی در جمهوری اسلامی از گهواره شروع می‌شود| شهید رئیسی خود را گزینه بدیل قدرت نمی دانست + فیلم اهدای نشان ویژه مشهدالرضا(ع) به رئیس جمهور شهید | دکتر علم الهدی دیپلم افتخار گرفت + فیلم
سرخط خبرها

پایانی بر کارهای نمایشی و تزئینی

  • کد خبر: ۸۰۷۸۴
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
پایانی بر کارهای نمایشی و تزئینی
مهدی یاراحمدی خراسانی

در بند هشتم چرخش‌های تحول آفرین چشم انداز جهان شهر برکت و کرامت، «خدمت رسانی محسوس و منطقی به جای انجام امور نمایشی و تزئینی»، بیان شده است. از زمان شکل گیری شورا‌های اسلامی شهر و با تغییرات اساسی که در حوزه تامین بودجه شهرداری‌ها صورت گرفته است، این نهاد مهم به دلیل بهره مندی از قدرت اجرایی بسیار زیاد، نقدینگی فراوان و قدرت قانون گذاری که از طریق شورا‌های اسلامی شهر دراختیار دارد، در بسیاری مواقع به عنوان بازوی اجرایی و شریک توانمند خدمت رسانی (به عنوان یک نهاد عمومی) درکنار دولت‌ها قرار داشته است.


برای نمونه در همین ایام کرونا، شهرداری‌ها به خصوص در کلان شهر‌ها نقش ویژه‌ای در مبارزه با این ویروس‌منحوس و انجام رسالت اجتماعی خود در حوزه توسعه سلامت عمومی ایفا کردند، اما این همه ماجرا نیست. متاسفانه در سراسر کشور فراوان این اتفاق افتاده است که فرصتی که باید دراختیار خدمت محسوس، منطقی و عمومی قرار می‌گرفت، خرج مسائل کم اهمیت، نمایشی و تزئینی شده است.

 

اموری مثل مراسم و جشنواره‌های کم اثر، تبلیغات و فضاسازی‌های محیطی غیرمرتبط با رسالت شهرداری ها، برگزاری جلسات تشریفاتی با هزینه‌های هنگفت، دخالت و مشارکت در اموری که جزو وظایف شهرداری نیست و فقط با نیت تبلیغات خاص سیاسی یا مدیریتی انجام می‌گیرد (مثل اسپانسر شدن برخی تیم‌های ورزشی خاص که اثری بر توسعه ورزش همگانی نمی‌گذارد)، جابه جایی بخشی از اعتبارات امور زیربنایی و کلان همچون مدیریت حاشیه شهر، قطارشهری، حمل ونقل عمومی و... با سایر فعالیت‌های کم ارزش، هیجان زدگی در مناسبت ها، سفر‌های داخلی و خارجی کم بازده، حضور و اتلاف وقت مدیران در جلسات غیرضروری فقط برای دیده شدن در انظار عمومی و رسانه‌ها و کار‌های بسیار دیگری که جانشین امور خدمت رسانی جهادی و منطقی می‌شود.


اکنون که در دوره ششم شورا‌های اسلامی شهر، این اراده برای ایجاد تحول و چرخش رویکرد‌ها وجود دارد، این مهم به عنوان یکی از اقدامات اساسی در حوزه خدمت رسانی محل توجه قرار گرفته است که امیدواریم مدیران مربوط تا حصول نتیجه، به تحقق آن وفادار بمانند و در عمل، زمان پایان امور نمایشی و تزئینی فرارسیده باشد. زمانی که نام خدمت رسانی محسوس و منطقی به میان آورده می‌شود، منظور ارائه نوعی از خدمات است که با رسالت و قوانین مدیریت شهری همخوانی داشته باشد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه و دارای اثربخشی فراوان باشد، همچنین به صورت مستقیم سبب افزایش رفاه و رضایت و بهبود زندگی شهروندان شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->