زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم آمریکا: همسایگان اسرائیل از عادی سازی روابط سود بسیاری خواهند برد حمایت مجدد ترامپ از جنایات اسرائیل در غزه شهادت ۲۹ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است شمال عراق از سوی ترکیه بمباران شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با داعش بازداشت کرد حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز آمریکایی - انگلیسی به شمال یمن (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) فراخوان یمنی‌ها برای برگزاری تظاهرات حمایت از غزه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله گردان‌های قدس به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایران به شورای امنیت: هرگز آغازگر جنگ علیه اسرائیل نبوده‌ایم تداوم حملات موشکی حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) معترضان لهستانی: جنگ اوکراین، این جنگ ما نیست؛ آن را متوقف کنید
سرخط خبرها

نیم نگاهی به کارنامه دبیر جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام

  • کد خبر: ۸۱۴۰۱
  • ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
نیم نگاهی به کارنامه دبیر جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام
سردار محمد باقر ذوالقدر، پیش از انقلاب با گروه‌های چریکی توحیدی و نزدیک به روحانیت همکاری داشت و پس از انقلاب از مؤسسان سازمان مجاهدین انقلاب بود و در دوره اختلاف‌های درونی این سازمان، از اعضای جناح راست این سازمان به شمار می‌رفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ذوالقدر از فرماندهان سپاه پاسداران در سال‌های جنگ است. او پس از دوران دفاع مقدس به مدت هشت سال (در دوره ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی)، رئیس ستاد مشترک سپاه و در زمان فرماندهی کل یحیی رحیم صفوی، جانشین فرمانده کل سپاه بود. وی پس از جنگ نیز تحصیلات خود را در مقطع دکتری رشته مدیریت راهبردی در دانشگاه عالی دفاع ملی ادامه داد.

از حامیان رئیس دولت نهم بود و پس از انتخابات ریاست جمهوری۸۴، در یک سخنرانی گفت: «نیرو‌های اصولگرا بحمدا... با طراحی درست و چند لایه توانستند در یک رقابت واقعی و تنگاتنگ،  حمایت اکثریت مردم را به خدمتگزاری بیشتر و مؤثرتر به آن‌ها جلب کنند.» ذوالقدر در دولت احمدی نژاد از سپاه خارج و معاون انتظامی امنیتی مصطفی پورمحمدی، وزیر کشور، وقت شد. مدتی بعد و در سال ۸۶، با حکم رهبر معظم انقلاب به نیرو‌های مسلح بازگشت و به سمت «معاون ستاد کل نیرو‌های مسلح در امور بسیج» گمارده شد. ذوالقدر در جریان انتخابات۹۶، رئیس ستاد اجرایی جبهه نیروی‌های مردمی انقلاب اسلامی (جمنا) شد و به عنوان یکی از چهره‌های ارشد ستاد انتخاباتی آیت ا... سیدابراهیم رئیسی در انتخابات ۹۶ بسیار فعال بود.

آیت ا... صادق آملی لاریجانی هنگامی که رئیس قوه قضا بود، ذوالقدر را به عنوان مشاور اجتماعی برگزید. همچنین او معاون حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۱، سپس معاون راهبردی قوه قضاییه از ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۹ بوده است. حالا این چهره نظامی که سابقه کار با آیت ا... آملی لاریجانی را دارد، با حکم جدید او به سمتی مهم‌تر از آنچه در قوه قضا داشته گمارده شده است؛ حکمی که لاریجانی را هم پس از مدت‌ها بی خبری و گمانه زنی‌ها درباره استعفایش از مجمع پس از استعفا از شورای نگهبان، بار دیگر به صدر رسانه‌ها آورد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدباقر ذوالقدر را با تأیید رهبر معظم انقلاب و به جای محسن رضایی که استعفا کرد، به دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کرد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->