آمریکا: قصد اعزام نیرو به اوکراین را نداریم رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی به‌مناسبت روز قدس برگزار می‌شود عمان: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند ​​​​​​​بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق رسید وزیران صهیونیست تهدید به ترک کابینه نتانیاهو کردند صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد دریادار تنگسیری: گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند آمریکا، خواستار توضیح اسرائیل درباره اسارت خبرنگار الجزیره شد آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه واکنش نشان داد تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه سازمان ملل: قحطی قریب الوقوع در شمال غزه بحرانی بی‌سابقه است حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نماینده منتخب مسجدسلیمان در مجلس تغییر کرد + فیلم گوترش: گزارش‌ها درباره ناامنی غذا در غزه تکان دهنده است شهادت مدیر عملیات پلیس نوار غزه پس از هلاکت یک صهیونیست مجلس شهرداری‌ها را مکلف به صدور مجوز حفاری فیبر نوری در معابر کرد آیا مرگ چارلز سوم، پادشاه انگلستان صحت دارد؟ + بیانیه کاخ باکینگهام معاون وزیر کشور: ۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت | داعش هم انتخابات را هدف گرفت مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین اظهار نظر انتخاباتی ترامپ درباره ایران تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۸۹ حوزه انتخابیه دیگر (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) رئیس‌جمهور: سوداگری در حوزه غذا پذیرفتنی نیست | کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، به قانون سپرده شوند
سرخط خبرها

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی خواستار ساماندهی پروازهای اربعین شد

  • کد خبر: ۸۱۴۵۸
  • ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی خواستار ساماندهی پروازهای اربعین شد
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه‌های جداگانه‌ای به سرپرست سازمان هواپیمایی کشور، رئیس سازمان حج و زیارت، فرمانده نیروی انتظامی و مدیرعامل شرکت پست بر لزوم افزایش پروازهای اربعین و همچنین تسریع در صدور و ارسال گذرنامه برای سفر اربعین تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ عباس مقتدایی در این باره گفت: با توجه به تماس‌های مکرر هموطنان، در روزهای گذشته مکاتبه‌ای را با فرمانده نیروی انتظامی و مدیرعامل شرکت پست درخصوص تسریع درصدور و ارسال گذرنامه انجام دادم که مدیرعامل پست طی تماسی بر تسریع بیشتر تاکید کرد.

وی افزود: امسال به نحوه مدیریت حضور در راهپیمایی اربعین انتقادات جدی مطرح شده و متاسفانه آنگونه که باید و شاید عمل نشد. همچنین به گفته مسئولان سازمان حج و زیارت، ۶۰ هزار نفر نیز موفق به ثبت نام قطعی نشدند و طبق آماری که ما داریم، تاکنون ویزا برای جمعیت محدودی صادر شده و برای همگان صادر نشده است.

نماینده اصفهان خاطرنشان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری نیز نتوانست مدیریت قیمت و تعداد پروازها را انجام دهد و طبق گفته کارشناسان به نظر می‌رسد پروازها در واقع کمتر از ظرفیت اعلامی است. مردم و علاقمندان به زیارت، مصوبه ۶۰ هزارنفری را فصل الخطاب قرار دادند و تبعیت کردند، ولی توقع داشتند حداقل برای همین تعداد کم، برنامه ریزی مناسب صورت می گرفت.

متن نامه مقتدایی به امیر مکرمی سرپرست سازمان هواپیمایی کشور و همچنین رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت به شرح زیر است:

«جناب آقای مکرمی سرپرست محترم سازمان هواپیمایی کشور

جناب آقای رشیدیان رئیس محترم سازمان حج و زیارت

باسلام و احترام

بسیاری از علاقمندان به حضور در مراسم اربعین حسینی که موفق به اخذ ویزا شده اند، اظهار می دارند که پروازها به اندازه ظرفیت اعلام شده (۶۰ هزار نفر) وجود ندارد و با توجه به تاخیر بسیار در صدور ویزا، هم اکنون غالب پروازها تکمیل ظرفیت شده است و پروازی جهت عزیمت به عراق با قیمتهای مصوب وجود ندارد.

بررسی های دفتر اینجانب نیز نشان می دهد درحال حاضر غالب پروازها تکمیل ظرفیت شده و صرفا برخی پروازها با قیمت بسیار بالا درحال فروش است. به نظر می رسد ضروری است باقیدفوریت ساماندهی لازم جهت برقراری پرواز به تعداد ۶۰ هزارنفر دستور کار قرار گیرد و اقدام عاجل بعمل آید.

وضعیت موجود بیانگر عدم برنامه ریزی دقیق و صحیح متولیان است. هموطنان در تماسها اظهار می دارند که اگر متناسب با جمعیت ۶۰ هزارنفری پرواز درنظر گرفته شده، علت این نابسمانی های پروازی چیست؟

رصد وضعیت فرودگاههای تهران و سایر استانها بیانگر ظرفیت کم پروازی و غیرمتناسب با آمار اعلامی است. تاخیر بسیار در صدور ویزا نیز باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای زائرین شده است. مستدعی است فورا اقدام لازم توسط سازمان حج و زیارت و سازمان هواپیمایی کشوری بعمل آید.»

منبع: ایسنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->