نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
سرخط خبرها

زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج معاف شدند

  • کد خبر: ۵۴۹۷۶
  • ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج معاف شدند
سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به مصوبات این کمیسیون اظهارداشت: براساس مصوبه این کمیسیون زائران اربعین ۱۴۰۰ از پرداخت عوارض خروج معاف هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رحیم زارع در نشست خبری با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق، گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق برای واردات محصولات آرایشی ۱۵ درصد عوارض گمرکی و سود بازرگانی در نظر گرفته شد که این مبلغ برای درمان بیماری‌های خاص و خرید اعضای مصنوعی، حلزون شنوایی، درمان اوتیسم و... اختصاص می‌یابد.

 

وی افزود: در مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق پزشکان مکلف به پرداخت ۱۰ درصد مالیات شدند که البته شامل حقوق و کارانه نیست.

 

نماینده مردم آباده در مجلس ادامه داد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلف هستند اطلاعات مالی و اقتصادی اشخاص حقیقی و حقوقی را که مالیات هایشان معوق است و تا پایان سال ۹۹ آن را پرداخت نکردند،  در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند و ۳۰ درصد مطالبات معوقات مالیاتی را از این افراد کسر کنند و  اگر انجام ندهند، بانک‌ها و موسسات اعتباری ۲ درصد و بیمه‌ها ۵ درصد جریمه خواهند شد.

 

زارع اضافه کرد: همچنین مقرر شد که از زائران عتبات و مرزنشینان یک بار در سال مالیات اخذ شود و زائران اربعین از ۴ شهریور ۱۴۰۰ تا  ۲۲ مهر ۱۴۰۰ از پرداخت عوارض معاف هستند.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: مصوبه دیگر کمیسیون این بود که قانون مالیات بر ارزش افزوده تا لازم الاجرا شدن قانون جدید تمدید شود، همچنین سازمان امور مالیاتی با همکاری شهرداری‌های سراسر کشور برای سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مکلف شد تا واحدهای مسکونی و خالی از سکنه را به منظور دریافت مالیات از کسانی که چند خانه دارند شناسایی کنند.

 

وی یادآور شد: براساس پیشنهاد دولت و مصوبه کمیسیون تلفیق در سال آینده به هر پیامک یک تومان (۱۰ ریال) افزوده می‌شود تا از این اعتبارات، برای اجرای قانون حمایت از معلولان و ساماندهی کودکان کار استفاده شود.

 

زارع اضافه کرد: همچنین براساس پیشنهاد کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مقرر شد اعتباری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان از اپراتورهای تلفن همراه به منظور انجام اقدامات فرهنگی مانند توسعه اینترنت و... در مناطق محروم اخذ شود.

 

به گفته وی، طبق مصوبه کمیسیون تلفیق در سال آینده همه حرفه ها از جمله وکلا و پزشکان مکلف به نصب پایانه فروشگاهی شدند.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه همچنین گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق کارفرمایان باید در هر مرحله پرداخت به پیمانکاران مالیات ارزش افزوده را کسر کنند، اگر پرداختی نداشته باشند، سازمان امور مالیاتی نمی تواند از پیمانکاران درخواست سهم مالیات کند.

 

زارع اضافه کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق عوارض خروج از کشور ورزشکاران تیم های ملی با مجوز وزارت ورزش و جوانان افزایش تصاعدی ندارد و در هر مرحله همانند نخستین بار محاسبه می‌شود.

 

به گفته وی، طبق مصوبه کمیسیون تلفیق همه پایگاه های بسیج از پرداخت هزینه انشعاب های آب، برق و گاز معاف هستند.

 

منبع: ایسنا

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->