آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

نگاهی به هشتگ اربعین در فضای مجازی که از دلتنگی ها و خاطرات سفر اربعین می گوید

  • کد خبر: ۸۱۵۰۲
  • ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
نگاهی به هشتگ اربعین در فضای مجازی که از دلتنگی ها و خاطرات سفر اربعین می گوید
کمتر از یک هفته تا اربعین ۱۴۰۰ و برپایی این رسم دیرینه باقی مانده، آیینی که ۲ سال است از کرونا متأثر شده، اما همچنان به قوت خود باقی است. بسیاری از کاربران در فضای مجازی از روز‌های گذشته دارند با هشتگ اربعین، این روز را به یکدیگر یادآوری و به شیوه‌های مختلف ابراز دلتنگی می‌کنند.

گروه جامعه | شهرآرانیوز؛ کمتر از یک هفته تا اربعین ۱۴۰۰ و برپایی این رسم دیرینه باقی مانده، آیینی که ۲ سال است از کرونا متأثر شده، اما همچنان به قوت خود باقی است. بسیاری از کاربران در فضای مجازی از روز‌های گذشته دارند با هشتگ اربعین، این روز را به یکدیگر یادآوری و به شیوه‌های مختلف ابراز دلتنگی می‌کنند.

آن‌هایی که رفته اند از خوش حالی و حال خوبشان می‌گویند و آن‌ها که به هر دلیلی موفق نشدند بروند، از دلتنگی شان می‌گویند و خاطرات همین سفر در سال‌های گذشته وقتی هیچ خبری از کرونا نبود. حالا در حالی که ۴ روز تا اربعین باقی مانده، بازار پرواز‌های اربعین به شدت نابه سامان شده است. بسیاری از کاربران از افزایش قیمت بلیت‌ها گلایه دارند و اینکه امکان دریافت بلیت برگشت برای شان وجود ندارد. مشکلی که از سوی مسئولان مرتبط هم تأیید شد.

براساس اعلام سازمان‌های هواپیمایی کشوری و حج و زیارت، با توافق با شرکت‌های هواپیمایی، قرار بود بازه زمانی پرواز‌های اربعین از ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر و زمان فروش بلیت پرواز‌های اربعین از ۲۶ شهریور باشد. نرخ فروش نیز برای پرواز‌های رفت و برگشت از تهران به نجف؛ ۵ و یک طرفه ۳.۲ میلیون تومان تعیین شد. با این حال، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی این محدودیت قیمت را رعایت نکرده و به اجبار بلیت‌های یک طرفه صادر کرده اند.

حسن خوشخو، مدیر کل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، گفته است: «بعضی شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌ها بلیت یک طرفه را به زائران عرضه کرده اند و از فروش بلیت رفت و برگشت عتبات عالیات خودداری می‌کنند که این موضوع تخلف است و بررسی‌های سازمان هواپیمایی کشوری نشان می‌دهد این تخلف صحت دارد.» او به این نکته هم اشاره کرد که سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های متخلف اخطار کتبی داده است و زمانی را مشخص کرده تا اگر مسافر تمایل دارد بتواند بلیت رفت و برگشت پرواز‌های اربعین را از ایرلاین‌ها تهیه کند.

محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس هم گفته اگر ایرلاینی بیش از ۵ میلیون تومان بلیت رفت و برگشت را به زائران بفروشد و فرد یا کاروان از ایرلاین شکایت کند، آن ایرلاین موظف است بعد از سفر مبلغ اضافه را به فرد بازگرداند. در تازه‌ترین واکنش به این اقدامات غیرقانونی، رستم قاسمی، وزیر راه هم به میدان آمد و در توییتر نوشت: «رفاه و آرامش زائران اربعین خط قرمز ماست. به معاون حمل ونقل، رئیس سازمان هواپیمایی و تمام مسئولان ذی ربط دستور دادم با هرگونه گران فروشی بلیت اربعین برخورد کنند.» رستمی همچنین گفت که شخصا گزارش‌ها را پیگیری می‌کند، بازرس ویژه‌ای در فرودگاه‌ها مستقر کرده است و نظارت میدانی در دفاتر فروش نیز ایجاد خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->